Vejle sogne
Fra : Jørgen Miltø

Dato : 24-07-05 11:34

Jeg søger hvilke sogne der dækker hinanden.
Hvem var annexsogn for andre.
Hilsen
Kirsten Schu8bart.

Fra : Erna Bjerregaard

Dato : 28-07-05 09:00

"Jørgen Miltø" <miltoe@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger hvilke sogne der dækker hinanden.
> Hvem var annexsogn for andre.
> Hilsen
> Kirsten Schu8bart.

Hej Kirsten!

Prøve at se i "Trap Danmark" der har jeg set nævnt når et sog er annex-sogn.

Hilsen
Erna Bjerregaard

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 28-07-05 13:27

"Jørgen Miltø" <miltoe@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger hvilke sogne der dækker hinanden.
> Hvem var annexsogn for andre.

Over tid kan der være forskellig status - et annex-sogn kan gennem tiden
vokse sig selvstændig eller sammenlægges med nabosognet, alt efter
befoklningstallet. Så spørgsmålet er vel egentlig irellevant, da oplysningen
ikke i sig selv er indgang til arkivalier og automatisk opdages, når man
benytter de relevante indgange.

Svaret er tilmed omfattende, da der mig bekendt ikke er nogen der specifikt
har registreret annex-sogne i en liste, så svaret skulle søges med studie af
netop TRAP som foreslået og der skulle gennemgås samtlige ca. 2200 sogne -
eller ca. 100 i Vejle.

--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
www.genealog.dk www.skolekammeraten.dk