MS Windows
briani 27239
chkdsk - hvad åbner?
Fra : Bøv

Dato : 24-07-05 11:13

XPpro+sp2 (tjekket for virus m.m.)

Afinstallerede Advanced Uninstaller Pro.
Dette medførte at Windows nu ikke ikke kan associere sine egne filer. Den
spørger hele tiden hvilket program der skal bruges for at åbne ex Stifinder,
msconfig, chkdsk, sfc etc.

Ej heller Systemgendannelse kan den finde ud af.

Prøvede en F8 med "Sidste kendte..."

Reg.dat backup mener jeg er for gammel så den vil jeg ikke installere.

Tilbage står en reparation af XP.
Eller ?

\Olsen

Fra : Bøv

Dato : 24-07-05 11:56

"Bøv" <bøv@hot.com> skrev i en meddelelse
> XPpro+sp2 (tjekket for virus m.m.)
>
> Afinstallerede Advanced Uninstaller Pro.

Fundet ud af at den har "slettet" rundll32.exe.

Den kan vel ikke installeres seperat?

\Olsen

Fra : Olsen

Dato : 24-07-05 13:25

Bøv wrote:
> [...]
> Dette medførte at Windows nu ikke ikke kan associere sine egne filer. Den
> spørger hele tiden hvilket program der skal bruges for at åbne ex

Foretog en Repair. Alt OK.

\Olsen

Fra : Ingolf

Dato : 24-07-05 13:44

"Olsen" <snyd@c.dk> wrote in message

> Foretog en Repair. Alt OK.
>
> \Olsen

Næste gang kan, du åbne et kommandovindue, og skrive
SFC /SCANNOW

Så vil manglende systemfiler genetableres. Kræver din WinXp CD.
http://www.networkclue.com/os/Windows/commands/sfc.php

Fra : jda^fx

Dato : 24-07-05 15:10

On Sun, 24 Jul 2005 14:43:51 +0200, Ingolf wrote:

> Næste gang kan, du åbne et kommandovindue, og skrive
> SFC /SCANNOW
>
> Så vil manglende systemfiler genetableres. Kræver din WinXp CD.
> http://www.networkclue.com/os/Windows/commands/sfc.php

En enkelt detalje til det Ingolf skriver: Hvis du ikke kan få sfc til at
køre, så hjælper det måske at skrive sfc.exe /scannow.

Men du har nok rundll32.exe til at ligge i din dllcache. Og måske kan du
slippe afsted med at kopiere den over i dit %windir%\system32 indtil du kan
få kørt en sfc
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/system_file_checker.mspx
--
Jakob

Fra : Bøv

Dato : 24-07-05 19:41

> Næste gang kan, du åbne et kommandovindue, og skrive
> SFC /SCANNOW

Nej, den kunne jo ikke finde ud af at håndtere ordrer i Kør.

\Olsen