AT Motherboard
Fra : John Tornhøj \(68665~

Dato : 24-07-05 09:41

Hej

Jeg har brug for et AT motherboard til opgradering af en ældre computer. Den
skal bare bruges til børnene.

Jeg havde forestillet mig der skulle minteres en cpu på 800 - 1000 MHz

Er der nogen der ved om dette kan købes nogen steder. Jeg har prøvet at søge
op google, men AT motherboards hænger ikke på træerne.

med venlig hilsen

John

Fra : Hans

Dato : 24-07-05 10:11

John Tornhøj (686655) wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der ved om dette kan købes nogen steder. Jeg har prøvet
> at søge op google, men AT motherboards hænger ikke på træerne.

Du har nok større chancer i markedsgrupperne, men 800-1000MHz og AT layout
kan du godt glemme alt om.

Hans

Fra : Lyrik

Dato : 24-07-05 11:09

"John Tornhøj (686655)" <jtornh@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har brug for et AT motherboard til opgradering af en ældre computer.
> Den skal bare bruges til børnene.
++++++++++++++++++++++++++++++++
Det var værre! For børnene stiller større krav til spil end dig!

Købe et ATX kabinet med strømforsyning 300watt:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=47366
199,- plus transport.

Bundkort sokkel A:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86176
257,- + transport.
-inklusive onboard grafik. AGPX8 til et kort som kunne

være Radeon 9250:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117443
til 275,- plus transport.(næsten som et Geforce4 Titanium-konen har Radeon
kortet, jeg- Titanium.)

CPU Sempron 2200+ i æske med køler:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=109775
457,- + transport.

RAM 256 MB DDR SDRAM:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41261
139,- + transport.

Maskinen kører det hele! Du slipper for at børnene plager dig!
Samlet sum: 1327,- med grafikkort. Uden grafikkort:
1057.
Og så er det nemt at samle.Du skal ikke bøvle med at knokle et ukurrant
bundkort i en ukurrant maskine.

Hilsen
Jens

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-05 11:41

"John Tornhøj \(686655\)" <jtornh@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg har brug for et AT motherboard til opgradering af en ældre
> computer. Den skal bare bruges til børnene.
>
> Jeg havde forestillet mig der skulle minteres en cpu på 800 - 1000 MHz

Du får et kæmpe problem at finde et AT board med den størrelse CPU du
ønsker. Svjv så vi det sidste til AT boards da verden var med Pentium, dog
kan/kunne du få AMD overdrives, der gjorde det muligt at sætte en K6-2er på
et alm Socket7 board og dermed køre op til 450Mhz.

Så som Lyrik skriver, brug hellere pengene på en nyere større upgrade.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hans

Dato : 24-07-05 11:47

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> sætte en K6-2er på et alm Socket7 board og dermed køre op til 450Mhz.
>
> Så som Lyrik skriver, brug hellere pengene på en nyere større upgrade.

Asus' P2B-B er i Baby-AT format, og med en Slot1 > S370 converter kan ønsket
opfyldes med den rigtige bios og bundkortets hardwarerevision, men så vil
udgiften og ikke mindst sandsynligheden for at finde delene brugt gøre, at
det vil være langt billigere at starte på en frisk med et minimalt ATX
system. Lyrik kom nemlig med et udmærket eksempel.

Det kan simpelthen ikke betale sig at satse på en så gammelt layout som AT,
og der vil ærlig talt også være synd for ungerne.

Hans

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 24-07-05 12:19

John Tornhøj (686655) wrote:

> Jeg har brug for et AT motherboard til opgradering af en ældre computer. Den
> skal bare bruges til børnene.
> Jeg havde forestillet mig der skulle minteres en cpu på 800 - 1000 MHz

Asus P2B-B er et AT-bundkort.

Det er Slot 1, så du kan enten købe en brugt Slot 1 Pentium 3 eller
finde en Slot 1 adapter (også kaldet Slotket) og en Socket 370 Pentium
3 eller Celeron.

Der er dog også mulighed for at købe en adapter sammen med en Tualatin:

http://www.powerleap.com/PL-iP3T.jsp

De har f.eks. en 1,2 GHz Celeron og adapter til 120 dollars ialt.

Det kræver dog, at man opgraderer til den Bios-version, som de linker
til nederst på siden:

A special version of the BIOS is required. Download it here
http://www.powerleap.com/downloads/bios/Asus/P2B-B/1014b_03.zip

Fra : N_B_DK

Dato : 24-07-05 23:03

Jens C. Hansen wrote:

> http://www.powerleap.com/PL-iP3T.jsp

Nogen ide om hvor i nærheden af danmark de kan købes ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 25-07-05 06:08

N_B_DK wrote:

> Nogen ide om hvor i nærheden af danmark de kan købes?

Der er nogle stykker på den tyske ebay:

http://computer.ebay.de/ - søg på powerleap

Vær dog opmærksom på om sælgeren vil sende til Europa, og om der kan
betales med Visa-Dankort. En overførsel til udlandet gennem din bank
kan godt koste 100 kr, hvis man ikke bruger / kan bruge sin netbank
til det.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 25-07-05 14:18

N_B_DK wrote:

> Nogen ide om hvor i nærheden af danmark de kan købes ?

hvorfor ikke bare smide 200 kr for et ATX kabinet, 300 for et
motherboard og 400 for en duron CPU, som yder bedre end en pentium 3? i
stedet for at gå på jagt efter eksotiske adaptorer og lign?

Fra : N_B_DK

Dato : 25-07-05 22:09

Esben von Buchwald wrote:

> hvorfor ikke bare smide 200 kr for et ATX kabinet, 300 for et
> motherboard og 400 for en duron CPU, som yder bedre end en pentium 3?
> i stedet for at gå på jagt efter eksotiske adaptorer og lign?

Af den simple grund at et dual board med 2 P3 1.4Ghz performer noget bedre
end en duron gør ;) (skal aldrig have single cpu systemer igen, er blevet
hooket på dual og quad systemer)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 26-07-05 22:07

N_B_DK wrote:

> Af den simple grund at et dual board med 2 P3 1.4Ghz performer noget bedre
> end en duron gør ;) (skal aldrig have single cpu systemer igen, er blevet
> hooket på dual og quad systemer)

fair nok men et sådan board med CPUer er vel ik helt billigt, så hvorfor
ik smide et par hundrede på et ATX kabinet i stedet for at jagte et
gammelt AT motherboard?

Fra : N_B_DK

Dato : 26-07-05 23:00

Esben von Buchwald wrote:

> fair nok men et sådan board med CPUer er vel ik helt billigt, så
> hvorfor ik smide et par hundrede på et ATX kabinet i stedet for at
> jagte et gammelt AT motherboard?

Jeg har på intet tidspunkt sagt at mit board er AT ;) (det jeg spurgte til
var hvor powerleap kunne købes da jeg har planer om at bruge de 2 CPUer i et
andet board som ikke er født til understøttelse af taulatin CPUer)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 26-07-05 23:50

N_B_DK wrote:

> [...]
> til var hvor powerleap kunne købes da jeg har planer om at bruge de 2
> CPUer i et andet board som ikke er født til understøttelse af taulatin

fair nok tråden gik bare på AT mobo... havde ikke set at den var drejet
så meget OT

Fra : John Tornhøj \(68665~

Dato : 24-07-05 14:50

Tak for alle jeres svar.

I har nok ret, det kan bedre betale sig med en større opgradering.

med venlig hilsen

John Tornhøj