konvetere en TDC Bredbånd privat til en
Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-07-05 20:45

Hej Gruppe

Jeg vil gerne have lidt mere skub på min ADSL linen. Lige nu har jeg en
2048/512 privat. Er der nogle som har erfaringer med at konvetere sådan en
privat linie til en erhvers linie? Her tænker jeg på om man overhovedet
kan få en erhvervs linie som privat og om jeg kan beholde mit nuværende
udstyr. Jeg regner med at jeg skal have en 4096/768 hvis min linie kan
trække det.

/Thomas

Fra : Hans

Dato : 23-07-05 21:09

Thomas Hansen wrote:
> [...]
> overhovedet kan få en erhvervs linie som privat og om jeg kan beholde
> mit nuværende udstyr. Jeg regner med at jeg skal have en 4096/768

Konvertere kan du ikke, så der er ikke noget at spare, og du beholder heller
ikke det eksisterende udstyr, men ellers er det ikke noget i vejen for at du
kan få en erhvervslinie. Det er bare at gå igang med at studere priser og
bestille hos kundeservice.

Hans

Fra : J

Dato : 24-07-05 07:38

Hans wrote:

> og du beholder heller ikke det eksisterende udstyr

Det er nu en sandhed med modifikationer. Hvis han har en DHCP-linie så
beholder han udstyret. Eneste ting han ikke beholder er routeren (med
mindre den er købt naturligvis).
Men der låner man en gratis på en erhvervslinie.

> men ellers er det ikke noget i vejen for at du kan få en erhvervslinie.

Det er sandt.

/Jan

Fra : Hans

Dato : 24-07-05 11:22

J wrote:

> Det er nu en sandhed med modifikationer. Hvis han har en DHCP-linie så
> beholder han udstyret.

Det var dog en glimrende idé, for det var godt nok lidt tåbeligt før i tiden
at skulle returnere adsl-modemet, for så at få tilsendt et magen til.

Hans

Fra : J

Dato : 24-07-05 11:03

Hans wrote:

> [...]
> kan få en erhvervslinie. Det er bare at gå igang med at studere priser og

Hvis han går fra DHCP til DHCP er det kun routeren han mister.

/Jan

Fra : Hans

Dato : 24-07-05 11:20

J wrote:

> Hvis han går fra DHCP til DHCP er det kun routeren han mister.

Næh, for så er det formodentlig hans egen router, da BB privat ikke leveres
med standardrouter. Det vil nok være en fordel at blive ved med at bruge den
samme router, da BB Pro's router ikke kan konfigureres af kunden, og hans
egen router vil også køre på Pro-forbindelsen uden ændringer.

Hans

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-07-05 14:34

On Sun, 24 Jul 2005 12:19:30 +0200, Hans <nospam@kvik.org.invalid> wrote:

> [...]
> samme router, da BB Pro's router ikke kan konfigureres af kunden, og hans
> egen router vil også køre på Pro-forbindelsen uden ændringer.

Hej
Jeg har et speedstream Adsl modem og en Linksys router. Udstyret er TDC's
jeg har ikke købt det. Men betaler svjh lidt for at låne/leje udstyret.
Ifølge min betalngsoversigt hedder linien TDC bredbånd med fast ip.

/Thomas

Fra : Hans

Dato : 24-07-05 14:50

Thomas Hansen wrote:

> [...]
> TDC's jeg har ikke købt det. Men betaler svjh lidt for at låne/leje
> udstyret. Ifølge min betalngsoversigt hedder linien TDC bredbånd med
Under alle omstændigheder skal du ringe til 80808090 og spørge dem hvad du
skal foretage dig, og så vil det vise sig hvad du skal returnere i den
vendekasse du vil modtage, når dit Pro-abonnement er sat igang.

Der medfølger en standardrouter til BB Pro, men du har ingen adgang til
opsætningen, så hvis du har været tilfreds med den Linksys router du har
lånt/lejet, så køb eventuelt én magen til, eller en anden ethernet router.

Hans

Fra : J

Dato : 24-07-05 21:10

Thomas Hansen wrote:

> [...]

Så skal du kun aflevere Linksys-routeren, hvis du vel at mærke bestiller
DHCP-løsningen ved TDC Erhverv.

/Jan

Fra : rEh

Dato : 25-07-05 15:13

> [...]
> for at du kan få en erhvervslinie. Det er bare at gå igang med at studere

jeg konverterede da uden problemer til en 4096/768

Fra : Hans

Dato : 25-07-05 15:17

rEh wrote:

> jeg konverterede da uden problemer til en 4096/768

Betalte du da ikke oprettelsesgebyr?

Hans

Fra : Hans

Dato : 23-07-05 21:15

Thomas Hansen wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg vil gerne have lidt mere skub på min ADSL linen. Lige nu har jeg
> en 2048/512 privat.

Der kommer ganske givet højere båndbredder på privatopkoblinger også, så det
var måske en god idé lige at klappe hesten indtil videre.

Hans

Fra : J

Dato : 24-07-05 07:39

Hans wrote:

> Der kommer ganske givet højere båndbredder på privatopkoblinger også, så det
> var måske en god idé lige at klappe hesten indtil videre.

Det er ikke annonceret, ej heller på tegnebrædtet pt. Men det vil da
ske, men ingen tidshorisont.

/Jan

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-07-05 14:53

On Sat, 23 Jul 2005 22:14:55 +0200, Hans <nospam@kvik.org.invalid> wrote:

> Der kommer ganske givet højere båndbredder på privatopkoblinger også, så
> det var måske en god idé lige at klappe hesten indtil videre.
>
> Hans

Hej
Jeg regnede faktisk med at TDC ville tilbyde det den 1. maj. Da de jo
satte 2mbit forbindelserne op til 4mbit i marts og april. Men det ser
ikke ud til det kommer lige med det samme. Der er vist heller ikke andre
ADSL udbydere som tilbyder 4096/768 til private.
/Thomas

Fra : Hans

Dato : 24-07-05 14:56

Thomas Hansen wrote:

> [...]
> ikke ud til det kommer lige med det samme. Der er vist heller ikke
> andre ADSL udbydere som tilbyder 4096/768 til private.

Jeg har en 3072/384 hos CC til 429 kr. o.m. og der er flere som netop har
fået 4096/512, så CC er da en mulighed. Det er egentlig et lidt underligt
firma med mange spændende produkter, men de glemmer bare at skrive noget om
det. Jeg ville da slå på tråden og høre om muligheden for en 4096/768.

Hans

Fra : Hans

Dato : 24-07-05 15:06

Hans wrote:

> [...]
> underligt firma med mange spændende produkter, men de glemmer bare at
> skrive noget om det. Jeg ville da slå på tråden og høre om muligheden
Jeg tjekkede lige igen, og kan se at der er flere som både har 4096/768 og
6144/768, så de findes altså i skufferne hos CC.

Hans

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-07-05 15:16

Thomas Hansen <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev 2005-07-24:

> [...]
> ikke ud til det kommer lige med det samme. Der er vist heller ikke andre
> ADSL udbydere som tilbyder 4096/768 til private.

Cybercity gør.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 24-07-05 20:11

> Cybercity gør.
>
> Martin

Hej
Der står intet på deres hjemmeside. Men jeg har skrevet til deres
kundeservice. Så håber de kommer med et brugbart svar.

/Thomas

Fra : rEh

Dato : 25-07-05 15:19

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
news.sufl8dj9uxvtjp@sprinteren...

> Hej
> Der står intet på deres hjemmeside. Men jeg har skrevet til deres
> kundeservice. Så håber de kommer med et brugbart svar.
>
> /Thomas
der er nu masser der tilbyder den højere adsl2+.
så det passer ikke.
har selv fået det tilbudt.
har også kørt med tdc pro. 4096/768 men til 1000 kr7mdr incl.moms og tlf.
abb.
er det lige dyrt nok endnu.men det var da rart at kunne uploade med 84 kb/s.
og downloade med 420 kb/s.
set på svenskernes adsl2+ 25mb/s under 400 /mdr.
er det jo lidt til grin i danmark.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-07-05 15:54

rEh skrev:

>har også kørt med tdc pro. 4096/768 men til 1000 kr7mdr incl.moms og tlf.
>abb.

Det er da vist ret billigt for 7 måneder
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 04:58

> Det er da vist ret billigt for 7 måneder
> --
> Knud
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
det er røve dyrt.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-07-05 14:26

<rEh> skrev:

>det er røve dyrt.

En 4096/768 + tlf.-abonnement i 7 (syv) måneder for en tusse?
--
Knud

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-07-05 18:58

> der er nu masser der tilbyder den højere adsl2+.
> så det passer ikke.

Det kan godt være men det fremgår ikke af deres hjemmeside. Jeg har også
lige fået svar fra CC at deres 4096/768 koster 595,- men at de ikke
tilbyder den på min central før til næste år.
Jeg prøver TDC. Det virker til at være det letteste også selv om jeg skal
have ny router. Og så er det jo en oplagt undskyldning til at gå over til
en gbit switch på hjemmenetværket

/Thomas

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 27-07-05 09:09

"rEh" <q@q.q> wrote in message

> [...]
> kb/s.
> og downloade med 420 kb/s.
> set på svenskernes adsl2+ 25mb/s under 400 /mdr.

Er det? hvor i sverige kan de levere det ... ja sofanet er også billigt hvis
du er heldig at bo det rette sted.. man kan altid finde pære og sammenligne
med bananer i et andet land...

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-05 04:57

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis du er heldig at bo det rette sted.. man kan altid finde pære og
> sammenligne med bananer i et andet land...

det har de da haft i over et år nu.
danmark er og vil altid være et uland når det gælder tlf/bredbaand.

Fra : Søren G

Dato : 12-08-05 15:03

"rEh" <q@q.q> wrote in message
set på svenskernes adsl2+ 25mb/s under 400 /mdr.
> er det jo lidt til grin i danmark.

Hvor stor en % del af sverige kan få 25mb/s for 400 /mdr ?
Hvis det er alt under 70 % er der ikke noget sammenligningsgrundlag med
dansk ADSL.

--
Søren

Fra : Renè H

Dato : 20-08-05 08:40

"Søren G" <soreng@invalid.wq> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvor stor en % del af sverige kan få 25mb/s for 400 /mdr ?
> Hvis det er alt under 70 % er der ikke noget sammenligningsgrundlag med

jo det er så,
i starten er det osse kun de store byer i danmark der kan få.vi er til grin
i danmark.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-07-05 15:23

> [...]

> ikke ud til det kommer lige med det samme. Der er vist heller ikke andre
> ADSL udbydere som tilbyder 4096/768 til private.

Du kan få 6m/768 hos CC. Det har jeg i øjeblikket..

Claus