Mus fra Netto
Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-07-05 15:56

Nogen der kender den mus Netto har på tilbud i næste uge?

Induktions-mus, batterifri optisk trådløs mus, 800 DPImus, software program
medfølger, pr. stk 149,-

Ivar Madsen
Hjælp til med at få overblik over CC's ADSL priser på
http://milli.dk/index.php/CC_ADSL_priser

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 23-07-05 16:04

Ivar Madsen wrote:
> Nogen der kender den mus Netto har på tilbud i næste uge?
>
> Induktions-mus, batterifri optisk trådløs mus, 800 DPImus, software program
> medfølger, pr. stk 149,-

Det ligner lidt en logitech uden at sige for meget
http://www.netto.dk/internet/nettodk/catalogue/catalogue.nsf/cd662d3aed59e6e241256be50037d291/a38ffc462ff2c82ac1257044002d2100/Body/0.84?OpenElement&FieldElemFormat=jpg

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 23-07-05 21:53

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> writes:

> Det ligner lidt en logitech uden at sige for meget
> [...]

Det var også min første tanke, men efter at have googlet for at finde ud af
noget mere om teknologien (det lyder for godt når reklamen påstår at den
virker på enhver overflade - glas og metal undtaget), tror jeg nærmere
det er en A4tech. Det er den eneste producent jeg har fundet, og selv om
billedet i netto-reklamen ikke umiddelbart ligner nogle af de modeller
jeg fandt på deres hjemmeside, så var der en del af deres modeller der
fik mig til at tænke logitech i lige så høj grad som det billede.

Om teknologien så fandt jeg en enkelt kommentar på deres egen hjemmeside
fra en der påstod at musen også virkede hvis han havde musemåtten
siddende under skrivebordspladen, men ellers står det klart at man skal
bruge den tilhørende musemåtte (det er vist også deri modtageren sidder).

..Henrik

--
Den største fordel ved Windows er den gode understøttelse af
Windows-programmer.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-07-05 22:11

Den Sat, 23 Jul 2005 22:52:55 +0200 skrev Henrik Christian Grove:

> det lyder for godt når reklamen påstår at den
> virker på enhver overflade

> men ellers står det klart at man skal
> bruge den tilhørende musemåtte (det er vist også deri modtageren sidder).

Øh, det hænger da ikke sammen?

Enhver overflade, sålænge det er musemåttens overflade?

Ford-T udgaven? "Any color as long as it's black"

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 23-07-05 22:27

Henrik Christian Grove wrote:

> Om teknologien så fandt jeg en enkelt kommentar på deres egen hjemmeside
> fra en der påstod at musen også virkede hvis han havde musemåtten
> siddende under skrivebordspladen.

musemåtten siddende under skrivebordspladsen? Hvad er den store idé ved
at have en musemåtte under bordet?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-07-05 22:35

Jesper Staun Hansen skrev i dk.edb.system.unix:

> musemåtten siddende under skrivebordspladsen? Hvad er den store idé ved
> at have en musemåtte under bordet?

Hvis man nu har et glasbord, og ikke ønsker at have mussemåtten på
bordpladen, så er det da smartnok at kunne placere den under glaspladen.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-07-05 08:17

Den Sat, 23 Jul 2005 23:34:36 +0200 skrev Ivar Madsen:

> Hvis man nu har et glasbord, og ikke ønsker at have mussemåtten på
> bordpladen, så er det da smartnok at kunne placere den under glaspladen.

Lige i det tilfælde tror jeg nu den passer lige dårligt ind i designet
uanset om den sidder på den ene eller den anden side af en
*gennemsigtig* glasplade

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 23-07-05 23:38

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Øh, det hænger da ikke sammen?

Nej, det var netop det jeg forsøgte at sige.

..Henrik

--
Jeg sidder midt i lokalet, og alligevel er det lykkedes mig at tale mig
op i et hjørne.

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 23-07-05 23:50

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> writes:

> musemåtten siddende under skrivebordspladsen? Hvad er den store idé ved
> at have en musemåtte under bordet?

At man slipper for at have en musemåtte ovenpå bordet (og den omtalte
mus kan så vidt jeg har forstået ikke undvære sin musemåtte helt).

Jeg kan godt til nogen ting (specielt xbomb - se SSLUG's julekalender
fra 2004) blive irriteret over at have håndleddet eller det nederste
stykke af underarmen liggende på kanten af en musemåtte.

Jeg har så aldrig haft noget problem med at have en ledning i musen,
bare den er lang nok, så jeg er nok alligevel ikke i den primære
målgruppe.

..Henrik

--
if your typing speed is the main issue when you're
coding, you're doing something seriously wrong.

Fra : Ronni Petersen

Dato : 23-07-05 21:29

Ivar Madsen wrote:
> Nogen der kender den mus Netto har på tilbud i næste uge?
>
> Induktions-mus, batterifri optisk trådløs mus, 800 DPImus, software program
> medfølger, pr. stk 149,-

Måske en a4tech:

http://www.a4tech.com/en/

Du kan finde flere reviews af dem på google. De får både gode og dårlige
karakterer, alt efter hvilket review du læser. Om de virker med Linux er
jeg ikke stødt på noget info om.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-07-05 21:53

Ronni Petersen skrev i dk.edb.system.unix:

> Måske en a4tech:
> http://www.a4tech.com/en/

Det kan godt ligne en nb-70 eller nb-90.

> Du kan finde flere reviews af dem på google. De får både gode og dårlige
> karakterer, alt efter hvilket review du læser. Om de virker med Linux er
> jeg ikke stødt på noget info om.

nb-50 virker med Linux out-of-the-box, nb-70 & nb-90 kan jeg ikke finde
noget om. Men jeg tror nu at når den ene gør, så gør de andre det også,,,

,----[ Udsnit fra http://hardware.newsforge.com/hardware/05/05/17/1431200.shtml?tid=125 ]

`----

Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-07-05 23:07

Ivar Madsen skrev i dk.edb.system.unix:

> Det kan godt ligne en nb-70 eller nb-90.

Nu har jeg så kikket lidt nærmer på produktsiden, og det er IKKE hverken en
nb-70 eller nb-90, og der er ikke nogen af de andre som på a4tech har de
sorte kanter, men mon ikke det er en nb-20 eller nb-30 i forklædning?
Jeg tror ikke at den Netto har har flere hjul og sådan noget,,,

Fra : Claus

Dato : 24-07-05 09:21

Ivar Madsen wrote:
> Nogen der kender den mus Netto har på tilbud i næste uge?
>
> Induktions-mus, batterifri optisk trådløs mus, 800 DPImus, software program
> medfølger, pr. stk 149,-

Mon der findes en linuxdriver til sådan en mus?

Hilsen Claus

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 24-07-05 09:55

Claus wrote:

> Mon der findes en linuxdriver til sådan en mus?

Alt andet lige ville jeg tro at det bare var en totalt normal USB mus.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

I don't say this lightly. However, I really think that the U.S. no longer
is classifiable as a democracy, but rather as a plutocracy.
- H. Peter Anvin

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-07-05 09:47

Claus skrev i dk.edb.system.unix:

> Mon der findes en linuxdriver til sådan en mus?

Det er en A-FOUR TECH mus, model NB-51.

Som skrevet andet steds i tråden, så virker en NB-50 udmilbart, og de ekstra
2 knapper skulle også kunne komme til at virke.

Jeg har lige monteret musen, og bootet, og skal nu til at finde ud af hvor
der skal ændres i opsætningen, de filer som beskrevet i anden del af tråden
findes ikke på min Mandraiva,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-07-05 10:05

,----[ ]
> [...]
| in your user's home directory called .Xmodmap, and put the following text

Der fantes en /etc/X11/Xmodmap som indeholder noget med keyboad, men jeg
gjorde som der står, placere den i /~

| Then edit your /etc/X11/xorg.conf file and ensure that the following
| options are in the "InputDevice" section for your mouse:
|
| Option "Buttons" "7"
| Option "ZAxisMapping" "6 7"

Det havde den i forvejen.

> [...]
| and restart the X server by pressing Ctrl-Alt-Backspace. When the server
| restarts, log in again and your mouse will have full functionality.

Hvis nu jeg godt vil have andre funktioner i de knapper, hvordan får jeg så
det?

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 25-07-05 13:08

Ivar Madsen wrote:

> [...]
>
> Jeg har lige monteret musen, og bootet, og skal nu til at finde ud af hvor
> der skal ændres i opsætningen, de filer som beskrevet i anden del af

Hvis du kører Mandraiva (Mandrake, I assume) så kør da deres GUI setup ting
(kontrolpanel), den fikser din mus på 2 minutter.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk
http://www.madsdydensborg.dk/

Visit http://www.sexuallymutilatedchild.org/ a day when you feel
strong. Warning: highly controversial content.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-07-05 16:23

Mads Bondo Dydensborg skrev i dk.edb.system.unix:

> Hvis du kører Mandraiva (Mandrake, I assume) så kør da deres GUI setup
> ting (kontrolpanel), den fikser din mus på 2 minutter.

Jeg tænkte ikke over at den måske kunne genkende denne "specielle" mus.

Men jeg fik det til at virke på 1 minut og 30 sekunder ved manuelt
arbejde:.-)