DB administrering på hotel ?
Fra : Rune Baess

Dato : 04-06-01 18:40

Findes der et værktøj, hvormed man hjemmefra kan administrere (oprette/ændre
i tabeller, relationer osv.) på en SQLserver / ASP webhotel?

Rune

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-01 18:42

"Rune Baess" <rune@(removethisthing)baess.dk> wrote in message
> Findes der et værktøj, hvormed man hjemmefra kan administrere
(oprette/ændre
> i tabeller, relationer osv.) på en SQLserver / ASP webhotel?

Ja.. SQL Server værktøjet Enterprise Manager kan klare det.

Hvis du blot vil have lov til at ekekvere SQL kan du bruge Query Analyser...

Begge følger med alle versioner af MS SQLserver
--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Rune Baess

Dato : 04-06-01 19:12

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message
> [...]
Analyser...

> Begge følger med alle versioner af MS SQLserver

Jeg kører win2k prof. på hvilken SQLserver kun tillader at man installerer
Client værktøjer på,
vil det være nok?

Rune

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-01 19:10

> Jeg kører win2k prof. på hvilken SQLserver kun tillader at man installerer
> Client værktøjer på,
> vil det være nok?

Jeg har da en w2k med en Enterprise edition af SQL Server til at stå. Men
ja, både Enterprise Manager og Query Analyser er Client tools.

Fra : Rune Baess

Dato : 04-06-01 19:57

> Jeg har da en w2k med en Enterprise edition af SQL Server til at stå. Men
> ja, både Enterprise Manager og Query Analyser er Client tools.

Så er det prøvet, men jeg får ikke adgang til databasen. . . .
- Så var det jeg opdagede at udbyderen ikke understøttede remoteaccess
til SQLserveren (god-damn-it).

Så hvad gør man så?
Er den eneste udvej så at skrive sit eget ASP baserede
adminstrationsværktøj?

Rune

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-01 19:58

> Så er det prøvet, men jeg får ikke adgang til databasen. . . .
> - Så var det jeg opdagede at udbyderen ikke understøttede remoteaccess
> til SQLserveren (god-damn-it).

HVilken udbyder er det?

> Så hvad gør man så?
> Er den eneste udvej så at skrive sit eget ASP baserede
> adminstrationsværktøj?

Ja.. det er det nok

Fra : Rune Baess

Dato : 04-06-01 20:41

> "Rune Baess" <rune@(removethisthing)baess.dk> wrote in message
>

> HVilken udbyder er det?

Worldonline - nu Tiscali

> Ja.. det er det nok

På med vanten (suk)

Rune

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-06-01 20:39

> Worldonline - nu Tiscali

Sjovt nok har jeg lige "haft fingrene i" en WOL(Tiscali) SQL server og man
skal bruge et WOL abbonoment for at bruge
f.eks. enterprise manager.

Fra : Rune Baess

Dato : 05-06-01 00:13

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote

> Sjovt nok har jeg lige "haft fingrene i" en WOL(Tiscali) SQL server og man
> skal bruge et WOL abbonoment for at bruge
> f.eks. enterprise manager.

Mener du med WOL som ISP ?

Det giver da mening, jeg kører igennem TeleDK (ADSL) men jeg vil da lige
prøve at lave en modemforb. til WOL...

Rune

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-06-01 00:10

> Mener du med WOL som ISP ?

Ja.

Fra : Rune Baess

Dato : 05-06-01 00:47

> "Rune Baess" <rune@(removethisthing)baess.dk> wrote

> Ja.

Nå, jeg fik ikke hul igennem med Enterprise Manager...

Jeg blive vist nød til at skifte udbyder, - - eller scripte mig ud af det.

Rune

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-06-01 00:52

> Nå, jeg fik ikke hul igennem med Enterprise Manager...

Fik du Timeout eller hvad?

Fra : Rune Baess

Dato : 05-06-01 11:37

> "Rune Baess" <rune@(removethisthing)baess.dk> wrote in message
>
> Fik du Timeout eller hvad?

Jeg fik en "SQL server does not exist or access denied."

Rune