Fejludskrivning i php4 og php5
Fra : Kent Andersen

Dato : 23-07-05 08:46

Hej!

Efter skift til PHP 5 har jeg fået et problem.

Hvor jeg tidligere kunne se diverse fejl i min kode som f.eks. pass error on
line o.s.v., så bliver dette ikke udskrevet i PHP5.

Jeg har læst mig til, at man kan sætte DisplayErrors On i php.ini, men når
jeg gør dette, så får jeg alt udskrevet, også om en variabel er defineret
o.s.v., som ikke ser så smart ud på diverse sider.

Findes der et niveau eller en option, der gør det muligt at få udskrevet
samme typer fejl som i PHP 4?

Jeg ved godt, at det er af sikkerhedsmæssige hensyn at det er slået fra i
PHP5, men under udvikling kan det nu være meget praktisk.

M.v.h.

Kent

Fra : Jacob Atzen

Dato : 23-07-05 12:40

On 2005-07-23, Kent Andersen <kent@uni2.dk> wrote:
> [...]
> o.s.v., som ikke ser så smart ud på diverse sider.
>
> Findes der et niveau eller en option, der gør det muligt at få udskrevet

PHP4 og PHP5 er så vidt jeg vid rimelig identiske i forhold til
fejlhåndtering. Det er formentlig din egen konfiguration, der har ændret
sig. De to vigtigste konfigurationsparametre er display_errors og
error_reporting. I de fleste tilfælde kan det godt betale sig at køre
med mest mulig fejllogging sålænge du udvikler.

Du kan læse mere på:
<http://dk2.php.net/errorfunc>

- Jacob Atzen