Muslingeskaller
Fra : Carlsen

Dato : 23-07-05 08:28

Hej NG...igen....

Min søn har været på stranden og har fundet nogle flotte store
muskilngskaller, må han komme dem i sit akvarium? - og skal man gøre noget
ved dem inden?

-LC

--
Slet FJERN fra min e-mail adresse ved svar.
Remove FJERN from my e-mail address when replying.

"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".

Fra : Thomas

Dato : 24-07-05 01:36

"Carlsen" <FJERNcarlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min søn har været på stranden og har fundet nogle flotte store
> muskilngskaller, må han komme dem i sit akvarium? - og skal man gøre noget

Uden at være den store ekspert, vil jeg gætte på at i skal :

1. fjerne alle rester af "muslinger" fra skallerne (Altså alt 'indmad')

2. Skylle skallerne RIGTIG godt -(evt. koge dem) for at få alle
rester af saltvand væk

udover det, skulle der vist ikke være noget galt....

..Thomas

Fra : Carlsen

Dato : 24-07-05 08:08

Thomas wrote:
> [...]
> rester af saltvand væk
>
> udover det, skulle der vist ikke være noget galt....

Det gør vi...tak.

-LC

Fra : Keyser Soze

Dato : 30-07-05 03:22

On Sun, 24 Jul 2005 09:08:08 +0200, "Carlsen"
<FJERNcarlsens@webspeed.dk> wrote:

>Det gør vi...tak.
>
>-LC

For mig er der i alle fald noget estetisk, der er ravende galt.
Stumper af saltvandsdyr hører ikke hjemme i et ferskvandsakvarie. Det
er totalt unaturligt.
Er der tale om et saltvandsakvarie er det selvfølgelig en helt anden
snak.
Hvis det er et ferskvandsakvarie, skal I huske på, at muslingeskaller
består af kalk. Er det et akvarie med blødt vand, vil det således være
helt galt, da det "bløde" går fløjten.

Jeg ved det godt. Jeg ér kedelig. Jeg kan herller ikke lide figurer af
dykkere, skibsvrag og lignende.

Med venlig hilsen

Keyser Soze