timeout
Fra : MooreHojer

Dato : 22-07-05 22:02

Hej NG

Jeg får denne fejl på b-one ved forsøg på at kører et mailscript på 25
linier:

Active Server Pages error 'ASP 0113'

Script timed out

/login/sendmail.asp

The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can
change this limit by specifying a new value for the property
Server.ScriptTimeOut or by changing the value in the ASP administration
tools.

Der står noget om nogle indstillinger, er det noget der kan lade sig
gøre i virkeligheden..... på b-one?

--
MooreHojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-07-05 22:19

MooreHojer skrev:

> Jeg får denne fejl på b-one ved forsøg på at kører et
> mailscript på 25 linier:

Hvad skal scriptet udføre? Skal der sendes én mail eller tusindvis?

> Active Server Pages error 'ASP 0113'
>
> Script timed out

Beskeden er klar nok - du har overskredet timeoutværdien for
scriptet. Men før du bare bevidstløst sætter ScriptTimeOut i
vejret, er det nok en god ide lige at tjekke om det ikke er på
grund af en fejl at scriptet opnår timeout.

Indgår der fx løkker i scriptet - og er du sikker på at du i så
fald kommer ud af løkken igen?

> The maximum amount of time for a script to execute was
> exceeded. You can change this limit by specifying a new value
> for the property Server.ScriptTimeOut

Her er forklaringen på hvordan du kan øge timeoutværdien. Du kan se
eksempler på brugen af det her:
<http://www.w3schools.com/asp/prop_scripttimeout.asp>

> Der står noget om nogle indstillinger, er det noget der kan
> lade sig gøre i virkeligheden..... på b-one?

Jeg har 0 erfaring med b-one - så jeg skal ikke gøre mig klog på om
en timeout-ændring vil virke. Men du kan jo altid prøve.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MooreHojer

Dato : 22-07-05 23:01

> Hvad skal scriptet udføre? Skal der sendes én mail eller tusindvis?

Det skal sende én mail.

http://www.viborgip.moorehojer.dk/login/sendmail.txt

> Her er forklaringen på hvordan du kan øge timeoutværdien. Du kan se
> eksempler på brugen af det her:
> <http://www.w3schools.com/asp/prop_scripttimeout.asp>

Takker

> Jeg har 0 erfaring med b-one - så jeg skal ikke gøre mig klog på om
> en timeout-ændring vil virke. Men du kan jo altid prøve.

Det vil jeg så gøre

--
Simon Moore Højer

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 23-07-05 18:30

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal sende én mail.

> http://www.viborgip.moorehojer.dk/login/sendmail.txt

404 - siden mangler

> Takker

> Det vil jeg så gøre

hvis du er nødt til at ændre script_timeout tiden er der noget galt.
Jeg bruger selv B-one, og sender selv mail, via dem.

må jeg ikke se koden, for jeg tror ikke at en ændring af timeout er den
bedste løsning

/Kasper

Fra : MooreHojer

Dato : 23-07-05 19:12

> 404 - siden mangler

Sorry
http://www.viborgip.dk/login/sendmail.txt

> [...]
> Jeg bruger selv B-one, og sender selv mail, via dem.
>
> må jeg ikke se koden, for jeg tror ikke at en ændring af timeout er

Har heller ikke haft problemer før...

--
MooreHojer

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 23-07-05 22:24

> Sorry
> http://www.viborgip.dk/login/sendmail.txt

giver ovenstående script timeout?

det eneste jeg kan se er, at du bruger deres gamle mail-server.
Om det er grunden ved jeg ikke, men ifølge deres FAQ skal man bruge

objMail.Host = "mailout.b-one.net"

jf. http://www.b-one.net/support-faq.do?category=asp&number=3

/Kasper

Fra : MooreHojer

Dato : 23-07-05 23:30

> det eneste jeg kan se er, at du bruger deres gamle mail-server.
> Om det er grunden ved jeg ikke, men ifølge deres FAQ skal man bruge

> [...]

Tusind tak
Det løste problemet. Jeg viste slet ikke at de havde skiftet mailserver.

--
MooreHojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-07-05 22:25

MooreHojer skrev:

> Sorry
> http://www.viborgip.dk/login/sendmail.txt

Umiddelbart ser koden fin ud - men der er to mulige problemer:

1) Findes CDONTS-objektet på din server (der ser ud til at være en
Apache-server).

2) Er smpt-serveren angivet korrekt?

> Har heller ikke haft problemer før...

Har du andre sider på samme server hvor du kan sende mails fra?
Hvis ja, hvad er så forskellen på siderne?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MooreHojer

Dato : 23-07-05 23:31

Det viste sig at de havde ændret deres smtpserver og det havde jeg ikke
været opmærksom på...

--
MooreHojer

Fra : Casper Bang

Dato : 22-07-05 22:30

> Script timed out

> Der står noget om nogle indstillinger, er det noget der kan lade sig gøre
> i virkeligheden..... på b-one?

Hmm.. mon ikke - hvis de da ikke har låst din timeout-tid.
Som noget af det første på siden, prøv:
Server.ScriptTimeout = 60
for at få den til at time ud efter 60 sekunder.

Fra : MooreHojer

Dato : 22-07-05 23:02