MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fjerne Messenger på XP
Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 18:35

Har købt PC med preinstalleret XP. Vil gerne af med Messenger, men kan ikke
finde den i "tilføj eller fjern programmer".

What dælen do I do?

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-07-05 18:47

Trekroner skrev:

>Har købt PC med preinstalleret XP. Vil gerne af med Messenger

Klik på "Start" / "Kør" og indsæt denne linie:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Tryk derefter OK (og genstart maskinen)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : _paul

Dato : 22-07-05 18:50

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> Har købt PC med preinstalleret XP. Vil gerne af med Messenger, men kan
> ikke finde den i "tilføj eller fjern programmer".
>
> What dælen do I do?

Det tyder på at du ikke endnu har installeret Servicepack2. Når man har XP
med SP2 findes messenger i tilføj-fjern.

Hvis du ikke ønsker SP2 kan du se din liste over Tjenester . Al hvad der
hedder noget med messenger kan du deaktivere ved højreklik.

Fra : Edmund

Dato : 23-07-05 04:46

_paul wrote:

> Det tyder på at du ikke endnu har installeret Servicepack2. Når man
> har XP med SP2 findes messenger i tilføj-fjern.

Det eneste der sker ved det, er at genvejen fjernes i startmenuen.

--
Mvh Edmund

Fra : Mads

Dato : 23-07-05 09:48

On Sat, 23 Jul 2005 05:45:30 +0200, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

>Det eneste der sker ved det, er at genvejen fjernes i startmenuen.

Man kan f.eks. køre det script der ligger her :
http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_messenger_remove.htm
Det fjerner Messenger ordenligt

--
Mvh Mads

"Gode diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"

Fra : jda^fx

Dato : 22-07-05 23:33

On Fri, 22 Jul 2005 19:34:30 +0200, Trekroner wrote:

> Har købt PC med preinstalleret XP. Vil gerne af med Messenger, men kan ikke
> finde den i "tilføj eller fjern programmer".
>
> What dælen do I do?

Hvis vi går ud fra, at du mener Windows Messenger, så
Start -> kør -> skriv 'gpedit.msc' I consollen skal du finde
Computerkonfiguration\Administrative skabeloner\Windows-komponenter\Windows
Messenger. Vælg så 'Aktiveret' ved både 'Tillad ikke, at Windows Messenger
køres' og Start ikke Windows Messenger automatisk ved opstart'

Hvis du mener tjenesten Messenger så: Højreklik på 'Denne computer' ->
Administrer -> Tjenester og programmer -> Tjenester -> Messenger ->
højreklik -> egenskaber -> vælg 'Starttype Deaktiveret'
--
Jakob

Fra : John T.

Dato : 23-07-05 00:32

> [...]
> Administrer -> Tjenester og programmer -> Tjenester -> Messenger ->
> højreklik -> egenskaber -> vælg 'Starttype Deaktiveret'

Hej !
Kunne ikke lade være med at stille dette spørgsmål:
Hvad er forskellen på "Windows Messenger
og: tjenesten Messenger ?
Den Messenger jeg kender til, er den hvor man "taler" med hinanden
og en rude popper op når man er "på"
Men hvad er den anden ?
Hilsen John

Fra : jda^fx

Dato : 23-07-05 11:35

On Sat, 23 Jul 2005 01:32:18 +0200, John T. wrote:

> [...]
> Hvad er forskellen på "Windows Messenger
> og: tjenesten Messenger ?
> Den Messenger jeg kender til, er den hvor man "taler" med hinanden

Tjenesten Messenger er den man bruger på netværk med kommandoen 'net send'
Så kommer der en lille messegebox op med den besked man har skrevet og en
OK knap man skal trykke på før den går væk. Kan også bruges til at spamme
folk der har den stående åben uden at være bag en router med de rigtige
porte lukket
--
Jakob