Bluetooth Headset - må det ikke slukkes ??~
Fra : Jan Vennike

Dato : 22-07-05 15:40

Hej NG

Jeg har lige fåen ny ny mobil - en QTek 8080 (smartphone) og da den også har
bluetooth, købte jeg mig også et Logitech Freedom Headset.

Nu har jeg ikke prøvet det før, så der er liiige en ting der giver anledning
til spørgsmål: Kan det passe at man ikke må slukke Headset'et ??

Grunden til spørgsmålet er, at hvis jeg beholder headset'et tændt, men
slukker telefon og tænder den igen - så kan telefon og headset sagtens finde
hinanden.

Eller hvis jeg bringer telefonen uden for headset rækkevide og tilbage
igen - så dutter det også.

Men hvis jeg slukker telefon, derefter slukker headset, tænder headset igen
og derefter telefon - så kan telefon og headset ikke finde hinanden og så
skal de "parres" igen.

Tilsvarende hvis jeg slukker headset, mens telefon er tændt - det duer
absolut ikke, for så skal de "parres" igen.

Jeg syntes ikke at det er "hensigtsmæssigt", men ifølge Logitechs support,
så er det således - de skriver

"If you turn off the headset then you will need to pair the headset again
with the Bluetooth device. Turning off the headset breaks the connection
with the Bluetooth device"

Kan det være rigtigt ???

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Asboe

Dato : 23-07-05 08:07

Jan Vennike skrev i meddelelsen:

> [...]

> Tilsvarende hvis jeg slukker headset, mens telefon er tændt - det duer
> absolut ikke, for så skal de "parres" igen.

Jeg kender ikke til de problemer - har lige testet en gang - min Ericsson
Z600 og Logitech Bluetooth Headset finder hinanden uden parring hver gang!

Det kan så ikke være rigtigt, at man ikke må slukke!

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 23-07-05 20:48

fr 22 jul 2005 04:40:28p satte Jan Vennike sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> "If you turn off the headset then you will need to pair the headset
> again with the Bluetooth device. Turning off the headset breaks the
> connection with the Bluetooth device"
>
> Kan det være rigtigt ???

Normalt vil jeg sige nej men det må i givet fald være en begrænsning i dit
headset. Med mit Jabra-headset kan jeg tænde og slukke begge ting som det
passer mig iuden problemer men jeg tror hvis mit headset ligger længe uden
strøm på så smider det parringen og så har jeg samme problem

Steven

Fra : Kim

Dato : 24-07-05 18:19

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Nu har jeg ikke prøvet det før, så der er liiige en ting der giver
> anledning til spørgsmål: Kan det passe at man ikke må slukke Headset'et ??

Næhh...
Jeg har en SE700i og et Logitech BT headset. Kan slukke begge i
vilkårlig rækkeføle og tænde igen, og de finder fint hinanden.
Kan osse køre headsettet helt tørt for strøm og lade det ligge en uges
tid uden strøm. Efter genopladning kører det fint igen uden yderligere
parring.

Mvh, Kim

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-05 19:00

> [...]
> with the Bluetooth device. Turning off the headset breaks the connection

Jeg takker alle for jeres svar.

Men desværre har Logitech jo direkte skrevet til mig at mit Headset opfører
sig "normalt" og jeres andres opfører sig "unormalt" - så jeg kan nok ikke
få den repareret - det gør jo som det skal.

Træls ting - mit næste headset bliver IKKE et Logitech

Fra : JMo.

Dato : 24-07-05 19:39

Jan Vennike wrote:

> Men desværre har Logitech jo direkte skrevet til mig at mit Headset
> opfører sig "normalt" og jeres andres opfører sig "unormalt" - så jeg
> kan nok ikke få den repareret - det gør jo som det skal.

Du kan nok ikke få den repareret. Men får du din forhandler til at sende
den ind, skulle det undre mig meget om ikke de bare ombytter den. (På det
punkt har jeg indtryk af at Logitech er *meget* nemme at have med at gøre)

Iøvrigt: Jeg mindes at have hørt en del om BT-problemer med nogle af
QTek'erne? Prøv at hør din forhandler om evt. firmwareupgrades?

Fra : Jan Vennike

Dato : 24-07-05 20:05

"JMo." <ns_sf012@mohr.cx.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Iøvrigt: Jeg mindes at have hørt en del om BT-problemer med nogle af
> QTek'erne? Prøv at hør din forhandler om evt. firmwareupgrades?

QTek'en er desværre købt hos www.expansys.dk - hvor service/support er en by
i rusland. Det ENESTE supprt de har, er et supportforum hvor man ikke får
svar på sine spørgsmål

Men jeg har da smidt den nyeste ROM i fra www.QTek.nu - selvom der står det
kun er til svensksolgte modeller, kunne den sørme pludselig snakke dansk,
hvilket den ikke kunne før