hundetur
Fra : Battlefield´s

Dato : 22-07-05 13:03

Hej
Hm... det undrer mig altså, at jeg i disse dage møder mange hundeejere med
deres hunde, når jeg går hundetur, hunde som jeg aldrig ellers møder på mine
daglige ture.
Er det mon fordi det er turister på besøg, eller er det bare fordi at folk
har ferie og så pludselig har tid til at lufte hunden?
Det mest irriterende er at de fleste ikke virker særlig lydige. I dag kom
der f.eks. to Jack Russel Terriers løbende hen til os (jeg har to
labradorhanner) de var løbet langt væk fra deres ejer, som ikke engang gad
kalde på dem.
Findes der virkelig hundeejere, der kun lufter hunden en gang imellem?
Her går vi da hver eneste dag uanset vejr og vind.
Hilsen Vibeke

Fra : Pwh

Dato : 22-07-05 13:46

> Hm... det undrer mig altså, at jeg i disse dage møder mange
> hundeejere med deres hunde, når jeg går hundetur, hunde som jeg
> aldrig ellers møder på mine daglige ture.

En del af dem kan jo værer 'feriebørn', jeg passede tidligere tit hunde
for min søster når hun skulle holde sommerferie.
Men det er påfaldene hvor mange hunde man møder i sommerhalvåret
i forhold til resten af året.

> Findes der virkelig hundeejere, der kun lufter hunden en gang imellem?

Dem tror jeg der findes rigtigt mange af, min egen genbo som har en
stor Schæferhund har jeg da kun mødt med hunden på luftetur 2-3 gange
i de 6 år de har boet her i kvarteret. Resten af tiden tusser den bare rundt
i deres baghave hvor den gør af alt og alle der kommer forbi.

> Her går vi da hver eneste dag uanset vejr og vind.

Jeg kan kun mindes 3 dage hvor jeg lå med 40 i feber hvor jeg ikke har
været ude og lufte hund, jeg prøvede at få min Far til at gå med Tyson,
men det nægtede den førerfikserede køter sgu
Jeg vil ikke påstå at det er lysten der driver værket hver gang vi skal gå,
men når man så er kommet afsted er det som regel rart alligevel,
alene det at man glæder hundene gør at man bliver godt tilpas

/Jens

Fra : AJ

Dato : 23-07-05 00:14

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:42e0e0f8$0$7381$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Hej i NG'en!

> Er det mon fordi det er turister på besøg, eller er det bare fordi at
folk
> har ferie og så pludselig har tid til at lufte hunden?

I vores område er der rigtig mange feriegæster, så vi ser mange nye
hunde i øjeblikket. Det kan også være fastboende, der ikke har faste
luftetider og -ruter. Det har jeg f.eks. ikke, så selvom vi går hver
dag, kan det være svært at møde os; vi går på forskellige tidspunkter,
som det nu passer ind i programmet. Vi går også forskellige steder hen,
sommetider tager vi bilen og kører et helt andet sted hen og går tur ;0)

--
Stor hilsen AJ
www.hamster-butikken.webbyen.dk