[MSSQL] newbie - forbinde via enterprise m~
Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 12:24

Jeg er helt ny med MSSQL, som jeg har til rådighed fra Azero.
Jeg har fået at vide at jeg skal oprette en system DSN og derefter forbinde
via EM, men det virker ikke. I kan se hvad jeg gør her samt fejlmeddelelsen.
www.fjoelner.dk/sqlserver.htm

Underligt nok kan jeg godt forbinde via BuddySQL og via
http://www.aspenterprisemanager.com/
hvor man jo ikke bruger en system DSN.

Er der noget galt med min system DSN?
Hvorfor kan jeg ikke forbinde til EM?
Hvorfor skal jeg ikke bruge systemDSN til BuddySQL (der angiver jeg blot
servernavn+brugernavn+kode)?
Er der andre gode, grafiske værktøjer til administration af MSSQL (er vant
til Access, som jeg heller ikke kan forbinde fra)?

Mange tak for hjælpen. Jeg er helt ny i det her og prøver at lære.

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 13:41

Jeg har fået løst problemet. Det var min Zonealarm firewall, der var
problemet. Den er afinstalleret og nu virker det.
Nu mangler jeg bare en firewall.

Jesper