Computer vil ikke starte op første gang...
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 22-07-05 07:39

Hejsa

Efter jeg er kommet hjem fra ferie er min computer begyndt at opføre sig
lidt underligt. Når jeg tænder for den stopper den, når den skal til at
loade windows (et par gange er den da kommet til lidt længere). Så trykker
jeg reset, og så vil den gerne starte op (skal evt. have 2x reset) og køre
derefter fint i flere timer. Hvad søren kan det være? En HD det ikke vil
spinne op så hurtigt, eller hvad?

Soltek 75KAV
Athlon 1,4 GHz (ikke XP)
2x256 MB RAM (køre CL2, ved ikke om de er rated til det, men har virket i
lang tid nu)
Creative GF2 GTS 32 MB
SB Live 1025 player
2x netkort
Seagate baracuda 200 GB (bootdisk)
Seagate baracuda 60 GB
NEC 3200A DVD-rænder
DVD-drev
360 W Cheiftec PSU

mvh Frank

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 24-07-05 12:17

Hej Frank
Det du beskriver lyder præcis som det samme som jeg har oplevet og så er det
endda første stadie idet du vil komme til at oplev at du senere hen i
forløbet skal tænde og slukke flere gange før din Pc starter op og til sidst
vil den bare slet ikke mere. Hos mig var det, skal vi kalde den
Ram-Controleren der var stået af. Jeg trode at det i første omgang var den
der styrer om der skal være strøm på bundkortet eller ej. Har du været over
hos naboen og spørge ham om der har været tordenvejr medens du har været på
ferie?
mvh
Kurt

Fra : Henning

Dato : 24-07-05 19:52

>Ram-Controleren der var stået af. Jeg trode at det i første omgang var den

Ram-controlleren?? Hvor har du den siddende henne?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 25-07-05 18:42

"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidst
> vil den bare slet ikke mere. Hos mig var det, skal vi kalde den

Hvad er det du kalder Ram-Controlleren? Hvordan fik du løst problemet?

Jeg har lige i dag sat CL op fra 2 til 3, så jeg vil se om det har hjulpet i
morgen.

> [...]
> over
> hos naboen og spørge ham om der har været tordenvejr medens du har været

Nej, men der var dog slukket på kontakten.

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 26-07-05 07:17

"Frank K. Jensen" <mia-frank@n0sp4m.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige i dag sat CL op fra 2 til 3, så jeg vil se om det har hjulpet
> i morgen.

Det hjalp ikke, og da jeg trykkede reset og den startede op igen, var
teksten fra bios'en, rodet helt rundt og blandet med nogle farver...
Aargh...
Det kunne vel godt lyde som problemer med ram'en, eller hvad? Kan det stadig
være en af diskene?

mvh Frank

Fra : andropov

Dato : 03-08-05 19:35

On Fri, 22 Jul 2005 08:39:16 +0200, "Frank K. Jensen"
<mia-frank@_nospam_stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Athlon 1,4 GHz (ikke XP)
>2x256 MB RAM (køre CL2, ved ikke om de er rated til det, men har virket i

Jeg kan se at du booter på en 200 GB Seagate (den er magen til min som
jeg lige har skrottet). Jeg har selv haft problemer med at computeren
skriver at den ikke kan finde harddisken og det bliver den ved med
nærmest ligegyldig hvor mange man tænder og slukker computeren. Man
kan så være heldig med efter 10 forsøg at det lykkes at starte op.
Nu har jeg så købt en Maxtor harddisk og håber den kører bedre.