Hash-funktion i Oracle
Fra : Anders Keldsen

Dato : 21-07-05 13:37

Hey,

Jeg sidder og skal lave et simpelt system i Oracle hvor der er en
brugertabel. Jeg ville gerne have password-kolonnen "hashed", men kan
bare ikke overskue hvordan det sker i Oracle.

Jeg har tidligere gjort det samme i MySQL, hvor kald ville se ud som:

Insert statement:
INSERT INTO User (Username,Password) VALUES ('anders',SHA1('secret'));

Search statement:
SELECT * FROM User WHERE Username = 'anders' AND Password = SHA1('secret');

Der behøver absolut ikke være en SHA1 hash funktion, men bare noget
tilsvarende.

Håber nogen kan give mig en hjælpende hånd :)

mvh
Anders Keldsen