Hyperlinks i Acces
Fra : David Trasbo

Dato : 21-07-05 11:15

Jeg er stødt ind et meget irriterende problem med Acces. Jeg er begyndt at
tage mine reklamer fra et udtræk af en database, men alt hvad der starter
med http:// bliver omkranset af to #'ere.

Eksempel:

Link URL: http://stopie.com/home

Billede URL: http://stopie.com/stopie.gif

Bliver udskrevet som:

/></a>.

Er der et eller andet sted i indstillinger jeg kan lave om på det?

På forhånd tak for hjælp.

--
David Trasbo.
http://indexpage.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-07-05 11:26

David Trasbo skrev:

> Jeg er stødt ind et meget irriterende problem med Acces. Jeg
> er begyndt at tage mine reklamer fra et udtræk af en database,
> [...]

Du bruger givetvis felttypen hyperlink - det er en dårlig ide. Gem
hyperlinks i almindelige tekstfelter, så er der ingen problemer med
at bruge dem.

Hvis du ændrer felttypen fra hyperlink til tekst, skal du muligvis
køre en opdateringsforespørgsel for at fjerne den ekstra
information som Access gemmer i hyperlink-felter. Skriv hvis du har
behov for hjælp til sådan en forespørgsel.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : David Trasbo

Dato : 21-07-05 11:43

> Du bruger givetvis felttypen hyperlink - det er en dårlig ide. Gem
> hyperlinks i almindelige tekstfelter, så er der ingen problemer med
> at bruge dem.

OK. Nu virker det. Men det var altså ikke noget jeg selv stillede på.

--
David Trasbo.
http://indexpage.dk