Dato formatering ved Access dato
Fra : Finn

Dato : 21-07-05 10:22

Jeg har et dato-tids i access-xp felt jeg gerne vil vise vha ASP.

Vil bruge FormatDateTime(rs("opdateringsdato"),vbLongDate) men skal dog
vises på dansk facon med dd-mm-ååå.tt.mm

Men jeg kan ikke få den til vise end torsdag, juli 21, 2005

hvad gør jeg galt

mvh finn

Fra : Adam Ellesøe

Dato : 21-07-05 13:06

> [...]
> vises på dansk facon med dd-mm-ååå.tt.mm
>
> Men jeg kan ikke få den til vise end torsdag, juli 21, 2005
Har svært ved at forstå dit spørgsmål, men har du prøvet session.LCID = 1030
??

--
MVH
Adam G. Ellesøe

Fra : Finn

Dato : 21-07-05 14:52

"Adam Ellesøe" <adam_ellesoe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har svært ved at forstå dit spørgsmål, men har du prøvet session.LCID =
1030
Ork ja

Jeg vil gerne have at datoen når jeg henter den fra access vises som
21. juli 2005 14.00

Så hvordan skal koden :FormatDateTime(rs("opdateringsdato"),vbLongDate) så
skrives. Lige nu vises datoen som

torsdag, juli 21, 2005

Fra : Adam Ellesøe

Dato : 21-07-05 18:16

> [...]
> 21. juli 2005 14.00
> Så hvordan skal koden :FormatDateTime(rs("opdateringsdato"),vbLongDate) så
Hvordan vises den i access? og hvordan gemmer du den i access??

Ellers bliver du nød til at "skære" koden op.. ex:
FormatDateTime(rs("opdateringsdato"),vbShortDate) & " " &
FormatDateTime(rs("opdateringsdato"),vbShortTime)....(dette giver sikkert
ingen mening, men princippet gør)

--
MVH
Adam G. Ellesøe

Fra : Finn

Dato : 22-07-05 07:45

> Hvordan vises den i access? og hvordan gemmer du den i access??

Vises som dd.mm.åååå. tt:mm i access og er et dato/tid. fuldstændig standard

> Ellers bliver du nød til at "skære" koden op.. ex:
> FormatDateTime(rs("opdateringsdato"),vbShortDate) & " " &
> FormatDateTime(rs("opdateringsdato"),vbShortTime)

Den mulighed kender jeg, men tænkte der måtte være en mere venlig måde at
gøre det på.

Fra : Finn

Dato : 22-07-05 08:36

Fandt på at skifte til tysk med 1031...

Så virker det. Problemet løst men jeg forstår ikke hvorfor den tyske og ikke
den danske landekode skal anvendes