connection til MySQL på web10.dk
Fra : Otto Leholt

Dato : 21-07-05 09:57

Hej derude
jeg har netop fået en MySQL db til at virke på min egen maskine - har
tidligere udelukkende brugt Access til div webapplicationer.

Nu er problemet imidlertid at jeg ikke kan få MY SQL til at fungere på
webhotellet (www.starthotel.dk = web10.dk ) - deres support - som elelrs
plejer at være hjælpsomme vil ikke hjælpe her !!

Jeg bruger nedenstående connestion string til h.h.v. local maskine og
webhotel
<%
'########MYSQL connection LOCALHOST
'Dim Con , sCon
'Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
'sCon = "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; Server=localhost; Database=test;
UID=root; PWD=1956; Option=3" & _
' "DBQ=" & Server.MapPath("mysql\test\") & ";"
'Con.Open(sCon)

'########MYSQL connection STARTHOTEL
'Dim Con , sCon
Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
sCon = "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=mysql.starthotel.dk;
DATABASE=sth8985; UID=sth8985;PWD=********; Option=3" & _
"DBQ=" & Server.MapPath("../../db/test") & ";"
Con.Open(sCon)

%>

På localhost ligger databasen i mappen c:\>MYSQL/ .... hvordan websiden med
ovenstående Conn string finder databasen undrer mig egentlig .. men det
virker på localhist.
Har uploadet mappen / databasen 'TEST' til den mappe på serveren (db) hvor
øvrige databaser ligger.

Får denne fejlmeddelelse på webserver:
[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Access denied for user: 'sth8985@195.128.175.3'
(Using password: YES)
/demo/books_2/con_string.asp, line 23

Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig videre ..
hilsen Otto

Fra : Geert Lund

Dato : 21-07-05 13:05

Otto Leholt wrote:

> sCon = "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=mysql.starthotel.dk;

Jf. deres online FAQ ( http://www.web10.dk/help/faq/mysql_connect ) - så
skal du forbinde til db.<dit-domæne>.dk - om det er korrekt ved jeg ikke.

Geert Lund

Fra : Otto Leholt

Dato : 21-07-05 18:49

"Geert Lund" <glund-news@post.tele.dk> wrote in message news:42df8ecb$0$157>
Jf. deres online FAQ ( http://www.web10.dk/help/faq/mysql_connect ) - så
> skal du forbinde til db.<dit-domæne>.dk - om det er korrekt ved jeg ikke.

Ja - men det virker bare ikke ..!!!! Derfor dette indlæg
hilsen otto

Fra : Geert Lund

Dato : 21-07-05 19:10

Otto Leholt wrote:

> Ja - men det virker bare ikke ..!!!! Derfor dette indlæg

Men nu cuttede du jo pænt det stykke af din kode jeg havde citeret for
dig - og der connecter du jo ikke til db.<ditdomæne>.dk - men derimod
til mysql.starthotel.dk - og det giver jo en forskel - dit domæne hedder
vel ikke starthotel.dk?

Geert Lund

Fra : Otto Leholt

Dato : 22-07-05 07:00

"Geert Lund" <glund-news@post.tele.dk> wrote in message
news:42dfe47b$0$184og der connecter du jo ikke til db.<ditdomæne>.dk - men
derimod
> til mysql.starthotel.dk - og det giver jo en forskel - dit domæne hedder
> vel ikke starthotel.dk?

Tak for respons Gert -
Nej mit domæne er www.leholt.dk - men jeg har prøvet db.leholt.dk etc -
Men jeg tror måske problemet er et andet end bare vconnection stirng -
nemlig :
Hvordan uploader jeg den MySQL database som jeg har kørende på min lokal
pc'er.

Jeg er vandt til at arbejde med MS Access - her er det blot en mdb- fil som
jeg oploader til min 'db' folder på webserveren. Men hvordan gøres det i
MYSQL ??? Her er databasen jo ikke én fil ... I dette tilfælde er det en
mappe C:\mysql\data\test som indeholder en række tabeller xxxxxx.FRM . Det
jeg har gjort er at oploade mappen 'test' med indhold til min DB folder på
webserveren ... Men er det rigtigt ..???
Jeg er totalt rundtosset og forvirret over MYSQL ...

Håber at I kan hjælpe mig videre her ...

hilsen Otto

Fra : Geert Lund

Dato : 22-07-05 17:58

Otto Leholt wrote:

> Hvordan uploader jeg den MySQL database som jeg har kørende på min lokal
> pc'er.

Jeg tvivler stærkt på at du har lov til at uplaode selve databasen
direkte fra MySQL lokalt til MySQL på din hostingserver.

Jeg ville få fat i et værktøj som fx phpMyAdmin fra www.phpmyadmin.net
og lave et databasedump fra din lokale maskine og indlæse den på
hostingserveren.

Det er en af måderne at løse "synkroniserings" problematikken på. Men
det løser dog ikke det andet tilsyndeladende problem du har - nemlig at
du ikke connecter til den rigtige host/database med det rigtige
brugernavn og password - hvilket lå i dit oprindelige spørgsmål.

Geert Lund - www.GLD.dk