Hvordan ser man om et socket 939 bundkort ~
Fra : Beeblebrox

Dato : 21-07-05 00:36

Hvordan ser man om et socket 939 bundkort har Dual Channel RAM?

Vh,
Claus

--
DVD'er til salg: <http://kobsalg.sports-mc.dk/>

Fra : Hans

Dato : 21-07-05 01:07

Beeblebrox wrote:
> Hvordan ser man om et socket 939 bundkort har Dual Channel RAM?

Det kommer an på hvor modulerne sidder i soklerne. Hvis der er to ens
moduler og de sidder i samme farve sokkel (Ikke nødvendigvis ved siden af
hinanden), så kører de dual-channel. Det kan også ses under POST på nogle
bundkort, da det viser at rammen kører 128-bit.

Hvis spørgsmålet gik på, om man kan se på bundkortet at det kan køre
dual-channel, er svaret ret let. Mig bekendt er alle S-939 bundkort beregnet
til dual-channel.

Hans

Fra : Beeblebrox

Dato : 21-07-05 09:53

Hej Hans

Hans wrote:

> Hvis spørgsmålet gik på, om man kan se på bundkortet at det kan køre
> dual-channel, er svaret ret let. Mig bekendt er alle S-939 bundkort beregnet
> til dual-channel.

Tak for godt svar

Jeps, det gik på om bundkortet kan køre dual channel.

Vh,
Claus

--
DVD'er til salg: <http://kobsalg.sports-mc.dk/>

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 10:22

Hans wrote:

> Hvis spørgsmålet gik på, om man kan se på bundkortet at det kan køre
> dual-channel, er svaret ret let. Mig bekendt er alle S-939 bundkort
> beregnet til dual-channel.

Ja, idet memory-controlleren er indbygget i Athlon64 CPU'en - og den
understøtter dualchannel.

Zulu

Fra : Beeblebrox

Dato : 21-07-05 15:59

Zulu wrote:

> Ja, idet memory-controlleren er indbygget i Athlon64 CPU'en - og den
> understøtter dualchannel.

Super

Tak for uddybningen,
Claus