Links fra inkluderet fil
Fra : Lars K. Christensen

Dato : 20-07-05 23:07

Håber ikke det er off-topic at stille spørgsmål om server side inclusion?

Jeg har et websted med en generel menu, som inkluderes på alle sider vha.
SSI. Nogle af siderne ligger imidlertid i underbiblioteker. Og så går der jo
ged i referencerne i menuen.

Eksempel: et punkt i menuen kunne være <a href="sniksnak.asp">sniksnak</a>.
Det går fint på alle de sider, som ligger ligger i samme bibliotek som
sniksnak.asp. Men når samme menu også inkluderes i en fil som ligger i
underbiblioteket /arkiv går det galt

Jeg kunne selvfølgelig bare have en seperat menu-fil for hvert
underbibliotek. Men findes der mon en smartere løsning?

MVH Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-07-05 23:32

Lars K. Christensen wrote:
> Håber ikke det er off-topic at stille spørgsmål om server side
> inclusion?

Absolut ikke off-topic.

> Jeg har et websted med en generel menu, som inkluderes på alle sider
> vha. SSI. Nogle af siderne ligger imidlertid i underbiblioteker. Og
> så går der jo ged i referencerne i menuen.

Du skal bare starte alle adresser i menuen med en / - det vil betyde, at
alle links refererer til sider set i forhold til roden i dit websted.

> [...]
> ligger ligger i samme bibliotek som sniksnak.asp. Men når samme menu
> også inkluderes i en fil som ligger i underbiblioteket /arkiv går det

nivauer.
nivauer.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lars K. Christensen

Dato : 21-07-05 14:31

> Du skal bare starte alle adresser i menuen med en / - det vil betyde, at
> alle links refererer til sider set i forhold til roden i dit websted.

Tak for tippet - det vil jeg prøve

MVH Lars