ny dvd brænder og harddisk på hvilke kable~
Fra : TP

Dato : 20-07-05 22:08

hej.

har købt en dvd brænder og en ekstra harddisk.

i alt:
1-dvd drev
1 dvd brænder
2x darddisk

nu er mit spørgsmål,hvilke ting skal sidde sammen på hvilke kabler så man
får det bedste resultat ud af det?

M.V.H.
Tom.

Fra : Aksel

Dato : 20-07-05 22:37

"TP" <tommyskrald@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2x darddisk
>
> nu er mit spørgsmål,hvilke ting skal sidde sammen på hvilke kabler så man

Hvis det er en nyere PC er det ligegyldigt, husk at begge kabler skal være
80 leder, ellers får du ikke fuld hastighed.

Hilsen Aksel

Fra : Lyrik

Dato : 20-07-05 23:10

> [...]
> 2x darddisk
>
> nu er mit spørgsmål,hvilke ting skal sidde sammen på hvilke kabler så man
++++++++++++++++++++++++++++++
Der er forskel på om jumperne på drevenes bagside sidder i specifikke
positioner som Master, Slave og Cabel Select.

Din Hd med styresystemet skal sidde for enden af 1.Ide-kabel (MASTER). Det
er vigtigt hvis jumperen på din HD sidder i CS (Cabel Select) , så skal de
have helt specifikke pladser, specielt Den HD hvor styresystemet sidder.
Hvis jumperen på styresystemets HD sad i CS og den sad midt på kablet, med
den nye HD i enden af kablet, så startede maskinen ikke op!

Jeg ville sætte 2. HD på midten af 1. IDE-kabel. Jumperen i Slave eller CS.

Brænderen i enden af 2. IDE-kabel med jumper i M eller CS.
DVD-drevet midt på 2. IDE-kabel med jumper i S eller CS.
Man ser at hvis de sidder sådan så kan alle jumperne placeres i CS således
at man undgår jumperfejl.

Hilsen
Jens

Fra : Aksel

Dato : 21-07-05 08:31

..

> [...]
> sidder. Hvis jumperen på styresystemets HD sad i CS og den sad midt på
> kablet, med den nye HD i enden af kablet, så startede maskinen ikke op!

Er det noget du har prøvet for nylig?

Jeg har ved et "uheld" byttet om på kablerne så min systemdisk var
tilsluttet midt på slavekabelet, det gav ingen problemer, jeg har ændret det
igen bare for en ordens skyld.
Den var jumperet som CS.

Hilsen Aksel

Fra : Lyrik

Dato : 21-07-05 23:45

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> .

> Er det noget du har prøvet for nylig?
+++++++++++++++
Ja!

> Jeg har ved et "uheld" byttet om på kablerne så min systemdisk var
> tilsluttet midt på slavekabelet, det gav ingen problemer, jeg har ændret
> det igen bare for en ordens skyld.
> Den var jumperet som CS.
+++++++++++++
Mystisk?!

Hilsen
Jens

Fra : Hans

Dato : 22-07-05 00:57

Aksel wrote:
> [...]
> tilsluttet midt på slavekabelet, det gav ingen problemer, jeg har
> ændret det igen bare for en ordens skyld.

Der er ingen problemer med at boote på en harddisk der kører som slave. Det
bestemmes af maskinens bios hvilken bootdevice som er primær startdisk, så
intet usædvanligt i det.

Hans

Fra : Lyrik

Dato : 22-07-05 10:08

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> Der er ingen problemer med at boote på en harddisk der kører som slave.
> Det bestemmes af maskinens bios hvilken bootdevice som er primær
> startdisk, så intet usædvanligt i det.
+++++++++++++++++++++++++++++
Det kommer an på hvad der sidder som master. Hvis du piller en HD ud af en
gammel maskine som har kørt system som master og sætter den ind som master i
din nye maskine, mens din oprindelige master sidder som slave- så har du et
problem. Jeg har selv prøvet det.

Hilsen
Jens

Fra : Aksel

Dato : 22-07-05 21:47

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i din nye maskine, mens din oprindelige master sidder som slave- så har du

Det skyldes sikkert at du har operativsystem på begge drev, det havde jeg
ikke da jeg prøvede.

Hilsen Aksel