Steines ???
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 20-07-05 19:45

Jeg søger slægten Steines.
Jeg har Henry Steines, født 1908 men hvor?

Faderen skal i følge sædvanligvis pålidelig kilde være Jens Christian
Steines, - ingen data, men er gift med Laura Larsen og må være født ca.
1880, men hvor og af hvem?

Henry Steines boede i mange år på Frederiksberg, København.
Alle hans efterkommere er kendte.

Er der nogen i panelet der forsker i dette navn?
Hilsen
Flemming Svendsen

Fra : Inger Buchard

Dato : 20-07-05 20:08

Jeg har min gang i Esbjerg, og dér er der Steiness et kendt navn.
Inger

På Byhistorisk Arkivs Borgerdatabase
http://www.esbjergbyhistoriskearkiv.dk/borgerdatabasen.htm 1904 fandt jeg
Efternavn: Steiness
Fornavn: Henry Arthur Hersleb
Fødselsdato: 14-03-1901
Fødested: Esbjerg
Gade/vej: Gormsgade
Gade-/vejnummer: 2
Stilling:
Status i husstand: Søn
Tidligere bosættelse:

Kan du bruge ham?
Han er i 1909 flyttet:
Efternavn: Steiness
Fornavn: Henry
Fødselsdato: 14-03-1901
Fødested: Esbjerg
Gade/vej: Gl. Sverrigsgade
Gade-/vejnummer: 20
Stilling:
Status i husstand: Barn
Tidligere bosættelse:

Resten må du finde i Frelsers Kirkes kirkebog - ved et besøg i Viborg
Du får lige de andre fra 1904 - i 1909 er de flyttet; der er nogle
fødselsoplysninger, der kan være til gavn

Efternavn: Steiness
Fornavn: Peter Hersleb
Fødselsdato: 25-05-1871
Fødested: Frederiksberg
Gade/vej: Gormsgade
Gade-/vejnummer: 2
Stilling: Postbud
Status i husstand: Mand
Tidligere bosættelse: Leierskov

Efternavn: Steiness
Fornavn: Vilhelm Christoffer Amandeus
Fødselsdato: 13-02-1899
Fødested: Esbjerg
Gade/vej: Gormsgade
Gade-/vejnummer: 2
Stilling:
Status i husstand: Søn
Tidligere bosættelse:

Efternavn: Steiness
Fornavn: Carl Julius Joakim
Fødselsdato: 15-12-1896
Fødested: Leierskov
Gade/vej: Gormsgade
Gade-/vejnummer: 2
Stilling:
Status i husstand: Søn
Tidligere bosættelse:

Efternavn: Steiness
Fornavn: Charles Christreich L.
Fødselsdato: 18-03-1902
Fødested: Esbjerg
Gade/vej: Gormsgade
Gade-/vejnummer: 2
Stilling:
Status i husstand: Søn
Tidligere bosættelse:

Efternavn: Steiness
Fornavn: Frederiks Vilhelm Christoffer
Fødselsdato: 30-01-1896
Fødested: Haderslev
Gade/vej: Gormsgade
Gade-/vejnummer: 2
Stilling:
Status i husstand: Søn
Tidligere bosættelse:

Efternavn: Steiness
Fornavn: Marie Dorthea
Fødselsdato: 19-02-1873
Fødested: Haderslev
Gade/vej: Gormsgade
Gade-/vejnummer: 2
Stilling:
Status i husstand: Hustru

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 22-07-05 08:21

Inger Buchard wrote:
> Jeg har min gang i Esbjerg, og dér er der Steiness et kendt navn.
> Inger

Inger Buchard
Mange tak, jeg tager dem med som eventuelle brikker til puslespillet.
Problemet er at min kusine hårdnakket påstår at der kun må være eet 's'
i endelsen, men det er jeg nu ikke så skråsikker på.

Hilsen Flemming