Vent på at et kald er udført
Fra : Thomas Demant

Dato : 20-07-05 18:08

Jeg skal have et program til at køre en rutine igennem. Da denne rutine
tager et par sekunder og benyttes flere steder er den lavet som en
'procedure'. Jeg kalder så denne procedure de nødvændige steder.
Problemet er dog, som forventet, at afviklingen af min kildekode fortsætter,
selv om min procedure ikke er udført.
Hvordan undgår jeg det? Jeg har en idé om at det er noget med WaitFor. Men
jeg kan ikke hitte ud af det ud fra hjælpefilen og heller ikke med Google
har jeg haft held.

Hvis man ser på mit eksempel her under. Det jeg vil have er, at
'Log('Slut');' ikke afvikles før end at ReadServers-proceduren er færdig med
det den nu skal gøre.

Eksempel:
----------
procedure TMainForm.RunCheck;
begin
Log('Start');
ReadServers;
Log('Slut');
end;

procedure TMainForm.ReadServers;
var
ServerCount: integer;
begin
Her.Udføres:='Et eller andet';
for I:=1 to ServerCount do
begin
DetTagerLangTid;
end;
end;

----------
Eksempel.Terminate

--
På forhånd tak
Thomas Demant

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-07-05 18:37

"Thomas Demant" <news@dement.dk> wrote in message
> Problemet er dog, som forventet

Problemet må være noget andet. Din log(slut) kaldes ikke før readservers er
færdig.

Hvad sker der i readservers?

hilsen
Uffe

Fra : Thomas Demant

Dato : 20-07-05 20:25

> Problemet må være noget andet. Din log(slut) kaldes ikke før readservers
> er
> færdig.
>
> Hvad sker der i readservers?
Jeg har netop set min kildekode igennem igen, for at finde ud af hvad der så
var i vejen. Der er små 400 linjer i ReadServers og ca. midt i det hele står
der et kald til log('slut'). Så det var min egen fejl.
Venter jeg til den er helt færdig med ReadServers rutinen viste det sig at
log('slut') blev kaldt igen.

Men i ReadServers indlæses en række mailservere med tilhørende oplysninger
(brugernavn, servertype m.m.) fra en INI fil, serverene kontaktes og der
undersøges om der er nye mails og ved de servere der er nye mails hentes
brevhovede og der afsendes en SMS til et, for hver server angivet,
telefonnummer.

Jeg begklager at jeg ikke selv opdagede fejlen.
Men tak for hjælpen og hav en god aften

--
Thomas