Strømstik bundkort
Fra : Pico

Dato : 20-07-05 14:54

Jeg har lige sat nyt bundkort i en PC for en ven. På bundkortet er der
plads til det firkantede strømstik (12 v.) og det er der også på hans
PSU, men det brugtes ikke på hans gamle bundkort så han har brugt det
til nogle blæsere.
Hvor vigtigt er det at det stik er tilsluttet bundkortet udover det
normale aflange strømstik ?

Pico

Fra : Fynbo

Dato : 20-07-05 18:09

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> blæsere.
> Hvor vigtigt er det at det stik er tilsluttet bundkortet udover det

Det er nok det såkaldte P4 sitk du kan se.

Stikket SKAL tilsluttes hvis det er en Pentium 4 CPU
der er sat i maskinen.. Ellers får du ikke gang i den..

Fynbo

Fra : Pico

Dato : 20-07-05 21:35

Fynbo wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er nok det såkaldte P4 sitk du kan se.
>
> Stikket SKAL tilsluttes hvis det er en Pentium 4 CPU
> der er sat i maskinen.. Ellers får du ikke gang i den..

Det er kun en AMD 2800+ Baraton og den kørte på hans gamle bundkort hvor
der ikke var et sådant stik. Når der er et sådant stik både på
bundkortet og PSU er det vel en fordel at sætte det til ?
Pico

Fra : PerM

Dato : 20-07-05 23:33

On Wed, 20 Jul 2005 22:34:43 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

>Det er kun en AMD 2800+ Baraton og den kørte på hans gamle bundkort hvor
>der ikke var et sådant stik. Når der er et sådant stik både på
>bundkortet og PSU er det vel en fordel at sætte det til ?

Når bundkortet har sådan et stik er det ikke bare en fordel
at bruge det. Maskinen virker ikke uden, for det er det stik
der leverer strøm til CPU'en, både i Intel og AMD maskiner.

Jeg har også lige bygget ny PC og glemte at sætte strøm til P4
stikket med det resultat at blæsere og diske startede fint op,
men så skete der heller ikke mere. Ikke det mindste lille bip
ville den af med.

Din kammy må finde et andet sted at hente strøm til blæserne.

mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 13:33

On Wed, 20 Jul 2005 15:53:47 +0200, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>til nogle blæsere.
>Hvor vigtigt er det at det stik er tilsluttet bundkortet udover det

Det skal bruges, selv om det er en AMD, ellers får CPU'en ikke
strømstyrke nok...

Man kan få en adaptor, der kan lave et af de 4-polede stik, der benyttes
til HD + CD'er om til P4-stik...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : Pico

Dato : 27-07-05 23:19

Thore wrote:

> Det skal bruges, selv om det er en AMD, ellers får CPU'en ikke
> strømstyrke nok...
>
> Man kan få en adaptor, der kan lave et af de 4-polede stik, der
> benyttes til HD + CD'er om til P4-stik...

Lige hjemkommet fra sommerhuset er jeg gået videre med hans PC og i har
ganske ret, hvis P4 stikket ikke er i sker der ikke noget Tak for
info, den står nu og snurre lystigt med alt installeret.
Pico

Fra : usenet

Dato : 20-07-05 15:01

> [...]
> blæsere.
> Hvor vigtigt er det at det stik er tilsluttet bundkortet udover det

Jeg tror ikke du får gang i cpuen mm. hvis ikke den får strøm nok.
Det kan godt være at blæseren starter op, men mere sker der nok ikke.

/Dan