Problem med iframe linkning.
Fra : Jon Rasmussen

Dato : 20-07-05 14:59

Hej alle sammen.

Jeg har et CMS system som jeg er igang med at ændre en del på for
at få det til at passe ind i et helt nyt design.

Jeg har en menu i et iframe, som indeholder links der skal åbnes
i et andet iframe på siden. Menuen er lavet med følgende kode:

<%
dim strMenuTable
strMenuTable=""
dim conclass,strsql
set conclass =new ClsDataBase
conclass.getconnectionstring = PortalConnectString
   strsql = "SELECT Title,HyperLink " & _
      " FROM cms_t_menus" & _
      " WHERE Active='Y'" & _
      " ORDER BY DisplaySequence ASC"

strMenuTable=TableMenuList(strSQL,"","","","",conclass)

%>

og bliver vist med følgende:

<TABLE border=0 width="100%">
<%
Response.Write strMenuTable
%>

Min menu åbner alle siderne i et nyt vindue i stedet for det
andet iframe (indhold), jeg har prøvet at bruge:

<base target="indhold">

men uden held, og jeg har prøvet:

<iframe target="indhold" ..... osv.

også uden held...

Har i nogle idéer til hvordan det kan lykkedes?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 20-07-05 18:06

Jon Rasmussen skrev:

> [...]
>
> <iframe target="indhold" ..... osv.
>
> også uden held...
>

> Har i nogle idéer til hvordan det kan lykkedes?

lige et kort spm. Hvorfor i al vide verden lægger du din menu i en
iframe? den tid hvor det var nødvendigt med at have sygt lange
javascripts og monstermenuer med alskens tables og rollovers er altså
forbi! tjek eksvis son of suckerfish på www.htmldog.com så skal du kun
skrive selve listen af links, resten bliver cachet i et enkelt
javascript og lidt css.
/ så er du også ude over problemet med at få ting til at åbne sig i
alle mulige underlige iframes!

Claus

Fra : Jon Rasmussen

Dato : 20-07-05 21:13

Claus Jacobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> javascript og lidt css.
> / så er du også ude over problemet med at få ting til at åbne sig i

Jeg prøver at kigge på den nævnte side, men umidlebart virker det lidt
sort for mig.

Jeg har iøvrigt løst mit problem med at ændre koden fuldstændigt.

Det er så besværligt når man bruger et standart cms og gerne vil tilpasse
det til ens egne behov...

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 21-07-05 18:11

Jon Rasmussen skrev:

> Jeg prøver at kigge på den nævnte side, men umidlebart virker det lidt
> sort for mig.

Det er i virkeligheden ret enkelt! din menu består af en uordnet liste
<ul> med elementer <li> dette er det eneste du skal have dit cms til at
skrive på siden. Resten foregår med et lille javascript (kun for at
gøre IE glad!) og ellers foregør al styling i CSS. både javascript og
CSS er eksterne filer der caches når siden læses og da der ikke sker
ændringer i filen skal den ikke hentes igen! Prøv også at læse
www.webdesign101.dk Jørgen har en god liste over menuer som alle bruger
uordnede lister i html og alle styles og "animeres" af javascript og
css.

> Jeg har iøvrigt løst mit problem med at ændre koden fuldstændigt.

Dejligt at høre

> Det er så besværligt når man bruger et standart cms og gerne vil
> tilpasse det til ens egne behov...

hørt!!!!

Claus