Validering af form virker ikke
Fra : MooreHojer

Dato : 20-07-05 15:00

Hej NG

Jeg har læst og brugt følgende artikel:
http://html.dk/scripts/javascript/00016/

til at sikre mig at der er sat hak checkboxen nederst på denne side:
http://hvorhenne.moorehojer.dk/efterlys.asp

men det virker ikke... hvad er der galt?

--
MooreHojer

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 20-07-05 15:55

> [...]
> http://hvorhenne.moorehojer.dk/efterlys.asp
>
> men det virker ikke... hvad er der galt?

Du har i dit script henvist til

document.forms[0].betingelser.checked

hvilket svarer til at den første form på din side skal valideres. Men
du har to form-tag's på din side, så prøv at udskifte

document.forms[0].betingelser.checked

med

document.forms[1].betingelser.checked

og se om ikke det hjælper. Ellers er det måske en idé at give hver form
en ID og så brug getElementByID i stedet for.

/Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 20-07-05 16:38

> Du har i dit script henvist til
>
> document.forms[0].betingelser.checked
>
> hvilket svarer til at den første form på din side skal valideres. Men
> du har to form-tag's på din side,

Selvfølgelif, havde glemt der var to

> så prøv at udskifte
>
> document.forms[0].betingelser.checked