Foreningen Oprør er der søreme endnu...
Fra : G B

Dato : 20-07-05 12:05

På deres hjemmeside [http://www.opror.net/] kan man se, at de stadig
mener, at "krigen mod terror" truer os alle...

Altså må I forstå, at det ikke på nogen måde er TERROREN, eller
strategierne bag den, der truer os. Vi er simpelthen til fare for os
selv, når vi forsvarer os og gerne vil overleve både rent fysisk og som
kultur.

Prøv engang, kære afdankede akademikere med for store restkoncentrationer
af LSD og andre sjove kemikalier i hjernen, at overføre jeres originale
tankesæt på andre felter også:

Råd til voldtagne kvinder: Lig helt stille og spred benene, så går det
hele meget nemmere. Undgå anmeldelse. Smil og forstå ham, der gør det. Al
modstand vil være at skade dig selv. Og det nytter jo alligevel ikke
noget.

Samtidigt råd til de lande, der blev truet eller invaderet af
nazityskland i sin tid: Læg våbnene, smil og sig velkommen Herrn Hitler!
Al modstand vil skade os selv (nåhnej, dét råd er jo ikke ledigt, men
BLEV rent faktisk fremsat af blandt andre Det Radikale Venstre).

Til 6 millioner jøder og andre indsatte i koncentrationslejrene: Smil,
adlyd og gå stille og roligt uden optøjer ind i gaskamrene. Hold de lige
rækker, og gør for Guds (nåhnej, snup en anden: Hitler, Stalin, Lenin,
Pol Pot, Ayatollahen eller lignende) skyld ikke modstand. Det vil bare
skade jer selv.

Paradoksalt nok ville Foreningen Oprørs tankegang og strategi over for
terror medføre alle oprøreres fallit i hele verden, HVIS foreningen altså
formåede at overføre deres “gør ikke modstand”-rådgivning også til DEM.

Men så langt kan de kære revolutionsromantikere og pacifist-fascister
naturligvis ikke tænke.

Det ville dog klæde Foreningen Oprør, hvis de gad geare lidt ned for
propagandamaskinen, når de ikke engang magter at argumentere på
børnehaveniveau.

Hvorfor er medlemmerne egentlig ikke blevet retsforfulgt endnu for at
have overført penge til terrorgrupper i Mellemøsten og i Colombia? Er det
fordi, de mere hører ind under retspsykiatriens felt end det
strafferetslige, monstro?

GB

Fra : Maz Spork

Dato : 20-07-05 15:22

G B wrote:
> [...]
> hele meget nemmere. Undgå anmeldelse. Smil og forstå ham, der gør
> det. Al modstand vil være at skade dig selv. Og det nytter jo

Nej det analoge råd er: lad være med at sparke døren ind hos formodede
voldtægtsmænd eller deres venner, familier eller naboer - det kommer der kun
mere vold ud af.

> [...]
> Hitler! Al modstand vil skade os selv (nåhnej, dét råd er jo ikke
> ledigt, men BLEV rent faktisk fremsat af blandt andre Det Radikale

Nej, det analoge råd er: Lad være med at invadere og terrorisere andre lande
præventivt. Det kommer der kun mere vold ud af.

> [...]
> lige rækker, og gør for Guds (nåhnej, snup en anden: Hitler, Stalin,
> Lenin, Pol Pot, Ayatollahen eller lignende) skyld ikke modstand. Det

Nej, det analoge råd er: Lad være med at øve statsterrorisme over for
palæstinænsere. Det kommer der kun mere vold ud af. Søg dialogen.

-- maz, der ikke kender til omtalte forening

Fra : Peter Bang

Dato : 20-07-05 21:22

G B <nonono@nospam.invalid> skrev:

> [...]
>[http://www.opror.net/] kan man se,
>at de stadig
>mener, at "krigen mod terror" truer os alle...

Jeg tror nu godt du kan regne med at de også har leverpostej i Fakta
gen i morgen. Og de gæve weekend-krigere i værnet skal
nok også stå klar med kultur til dig efter endt øvelse nøste gang.

>Prøv engang, kære afdankede
>akademikere med for store
>restkoncentrationer
>af LSD og andre sjove kemikalier i
>hjernen, at overføre jeres originale
>tankesæt på andre felter også:

LSD?? Skal vi ikke tage trækket og rykke 30 år frem til nutiden?

> [...]
>stille og spred benene, så går det
>hele meget nemmere. Undgå
>anmeldelse. Smil og forstå ham, der gør det. Al

Ådan foregår det formodentlig i tusindvis af ægtesenge rundt om i
landet i forvejen.

>Samtidigt råd til de lande, der blev
> [...]

Ja, fra et militær-romantisk synspunkt ville det nok have været en
bedre historie at fortælle børnebørnene, at landet blev
bombet tilbage til stenalderen og at de fem forbandede år endte med,
at russerne og englænderne skød på alt der bevægede
sig for at finde den sidste tysker i ruinerne ... men bedstefar så
flot ud med sit armbind den dag i maj.

>Til 6 millioner jøder og andre
> [...]

Ja. Gør endelig modstand. Så vil kommandanten nemlig personligt tilse
at dine 4-årige børn bliver voldtaget af det
aftædende vagthold. Og at tilfældige udsættes for præventiv clearing.
Men bedstefar var en god mand. Retsskaffen og nøgtern.

Dit romantiske forhold til oprør og modstand hører hjemme i helte-epos
fra græsk oldtid. Det er aldrig Morten Korch, der er
på programmet, når krigen hærger. Jeg ved godt at det for tiden, i
visse politiske kredse, bag trykke mure, i dybe sofaer,
mellem dyr rødvin og canapéer er populært at kritisere tidligere
tiders handlemåder. Enkelte står nærmest i kø for at
forklare hvad de ville have gjort i samme situation. Det er dog næppe
egen erfaring fra krigszoner, dødelige epedemier,
voldelige razziaer, voldtægter og udsultede børn, dagspraktisk ansvar
for liv og død, der har præget deres anskuelser.
Alligevel er der en nærmest euforisk stemning for at landet
ypperligste skal rejse verden rundt og undskylde og lægge
afstand til til dit og dat. Det er nemt. Og det er ynkeligt. Men også
utrolig romantisk.

>Paradoksalt nok ville Foreningen
> [...]

Klart. Din næse for fornuft og rationale er formidabel i den
sammenhæng.

>Det ville dog klæde Foreningen
>Oprør, hvis de gad geare lidt ned for
>propagandamaskinen, når de ikke
>engang magter at argumentere på
>børnehaveniveau.

Det hedder kommunikationsstrategi. Niveauet er lagt for at ramme
målgruppen, G.B. Og det virkede.

>Hvorfor er medlemmerne egentlig ikke
> [...]

Retsmæssigt er det jo ikke noget problem at støtte andre landes
politiske opositioner. Eksempelvis har franske Le Pen
modtaget støtte fra diverse højreekstremistiske forretningsfolk i
blandt andet Asien og USA.

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-07-05 07:11

"Peter Bang (slet 5LHCP)" <peterbang@5LHCPprivat.dk> wrote in message

> [...]
> politiske opositioner. Eksempelvis har franske Le Pen
> modtaget støtte fra diverse højreekstremistiske forretningsfolk i

Er Le Pen nu begyndt at udsende terrorgrupper rundt omkring i verden? det
bliver sgu da også værre og værre.

Fra : Peter Bang

Dato : 21-07-05 10:41

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> skrev:

> [...]
>xt.news.tele.dk...

>Er Le Pen nu begyndt at udsende
>terrorgrupper rundt omkring i verden? det

Aner det ikke. Er han?