MS Windows
briani 27239
At køre internet explore som "Scheduled ta~
Fra : Anders K. Jacobsen

Dato : 20-07-05 11:45

Hej

Jeg skal køre internet explore med en side som en schduled tak under en
windows 2003 maskine for at aktivere et batch job.

For det første. Kan man overhodet køre internet explore hvis man ikke er
logget ind fra et scheduled task?

Hvis ja: Hvordan kalder jeg så explore. Jeg har rodet lidt med min windows
xp maskine og har prøvet at kalde en genvej (med url) men det funkede ikke
rigtigt.

Nogen ideer?

Anders

Fra : Anon

Dato : 20-07-05 12:41

Anders K. Jacobsen wrote:
> Jeg skal køre internet explore med en side som en schduled tak under en
> windows 2003 maskine for at aktivere et batch job.
Dette forstår jeg ikke. Skal du hente en bestemt side over http?

Anon

PS: Når du krydsposter, så sæt venligst FUT.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 20-07-05 15:08

"Anders K. Jacobsen" <none@at.all> wrote:

> [...]
>windows 2003 maskine for at aktivere et batch job.
>
>For det første. Kan man overhodet køre internet explore hvis man ikke er

Mmm - godt spg. Jeg vil tro det - men der kan være nogle registryting
for den bruger du benytter du skal have styret. Hvis du bruger SYSTEM
vil jeg gætte på den bruger default profilen.

Lettere var det måske bare at hente det med en wget?

Prøv med iexplore.exe.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-07-05 16:03

"Lars Kim Lund" wrote

> Mmm - godt spg. Jeg vil tro det - men der kan være nogle registryting
> for den bruger du benytter du skal have styret. Hvis du bruger SYSTEM
> vil jeg gætte på den bruger default profilen.

Local System Account bruger Default profilen :)

- Peter

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 22-07-05 17:21

"Anders K. Jacobsen" <none@at.all> skrev i en meddelelse
> [...]
> windows 2003 maskine for at aktivere et batch job.
>
> For det første. Kan man overhodet køre internet explore hvis man ikke er

Jeg ved ikke lige med win 2003, men med win2k er det afhængig af de
brugerrettigheder du har på computeren, og dermed at du er logget ind.
I win2k er "tasks" også "pr. bruger".

Kommandoen: "iexplore www.newz.dk" (åbner siden www.newz.dk)

> Nogen ideer?

Kan du ikke i registreringsdatabasen bruge mappen Run eller Runservices?
Run bliver kørt (så vidt jeg husker), når en bruger logger ind, og
RunServices INDEN man kommer til login skærmen
(HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run &
RunServices)

/Mark U