Firefox 1.0.6
Fra : gil

Dato : 20-07-05 09:56

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-07-05 18:41

Den Wed, 20 Jul 2005 10:56:16 +0200, skrev gil:

>http://download.mozilla.org/?product=firefox-1.0.6&os=win&lang=da-DK

Okay, det har jeg så gjort. Efter installationen kan og vil den bare
ingenting. Alle mine bogmærker og øvrige indstillinger ser ud til at
være registreret, men uanset hvad jeg klikker på eller skriver i
adresselinien, forbliver browseren blank.

Jeg er konstant online med Webspeed, så det kan jo ikke være
opkaldsforbindelsen det er galt med. I statuslinien nederst til højre
kommer der et kort øjeblik "Tilslutter til www.xxxx.dk...", men der
kommer ikke noget indhold til syne.

Gud Fader bevars hvor er jeg træt af Mozilla. Det er HVER gang der
kommer en opgradering at der går kage i noget. Sidste gang mistede jeg
alle mine bogmærker

Kan jeg nedgradere til en tidlige version?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : stroemer

Dato : 22-07-05 19:03

Kurt Hansen skrev:

> [...]

> alle mine bogmærker
>
> Kan jeg nedgradere til en tidlige version?

Hej Kurt!

Ja, så er det surt at hedde Kurt Inden du kommer for godt i gang,
vil jeg lige oplyse, at jeg i går opgraderede til FX 1.0.6 på dansk - og
det helt uden problemer !!!
Har aldrig haft problemer ved opgradering af FF , eller FX, som de selv
gerne vil have, at vi forkorter det .

Hvad dit problem helt nøjagtig går ud på, kan jeg ikke gennemskue - MEN
der er ikke noget i vejen med Firefox
Tillige er det så nemt at tage en backup af ens Foretrukne !

Alle mine udvidelsesmoduler er også intakte

Fra : Lars Raaby

Dato : 22-07-05 21:31

stroemer skrev:

> Hvad dit problem helt nøjagtig går ud på, kan jeg ikke gennemskue - MEN
> der er ikke noget i vejen med Firefox
> Tillige er det så nemt at tage en backup af ens Foretrukne !
>
> Alle mine udvidelsesmoduler er også intakte

Jeg havde heller ingen problemer. Jeg fjernede 1.0.5 først inden jeg
lagde 1.0.6 ind.
--
MVH
Lars Raaby

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 22-07-05 22:09

Lars Raaby wrote:
> Jeg havde heller ingen problemer. Jeg fjernede 1.0.5 først inden jeg
> lagde 1.0.6 ind.

Heller ingen problemer her. Alle Extensions, bookmarks og andre
indstillinger virker som hidtil. Jeg installerede blot ovenpå

--
Mvh/Martin K
http://LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-07-05 22:15

Lars Raaby skrev:

>Jeg havde heller ingen problemer. Jeg fjernede 1.0.5 først inden jeg lagde
>1.0.6 ind.

Næ det er ikke sådan når firfox's afinstalleringsprogram ikke er iorden,
det sletter ikke alle spor hvilket det burde.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-07-05 23:00

stroemer skrev:

>Tillige er det så nemt at tage en backup af ens Foretrukne !

det er nemt at tage backup af det hele, 1 linie i en batchfil og firefox
er backet op (2 linjer og thunderbird er med i samme batch i winxp)
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-07-05 23:10

Ivan V. Klattrup skrev:

>det er nemt at tage backup af det hele, 1 linie i en batchfil og firefox
>er backet op (2 linjer og thunderbird er med i samme batch i winxp)

Til en mappe på et andet drev menes der.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-07-05 07:27

Den 22 Jul 2005 21:59:46 GMT, skrev Ivan V. Klattrup:

>det er nemt at tage backup af det hele, 1 linie i en batchfil og firefox
>er backet op (2 linjer og thunderbird er med i samme batch i winxp)

Det må være dejligt at sidde inde med en sådan viden og alene
bevidstheden om at de andre stakler IKKE ved hvordan, må give et sug i
mellemgulvet

Nå, sarkasme til side: Den batch-linie.... ku' di ikke dele den med
mig/os?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-07-05 07:45

Kurt Hansen skrev:

>Nå, sarkasme til side: Den batch-linie.... ku' di ikke dele den med
>mig/os?

af både firefox og thunderbird Brugernavn ændres til det som er ens
userid, og hvis der skal tages backup af cachen fjernes /X*\cache*\ , det
lagres på d:\backup\ men kan selvfølgelig ændres efter behag

backup.bat

xxcopy "C:\Documents and Settings\Brugernavn\Application
Data\Mozilla\Firefox\" "d:\backup\Documents and
Settings\Brugernavn\Application Data\Mozilla\Firefox\"/CLONE/X*\cache*\/YY
xxcopy "C:\Documents and Settings\Brugernavn\Application
Data\Thunderbird\" "d:\backup\Documents and
Settings\Brugernavn\Application Data\Thunderbird\" /CLONE/YY

gendan.bat

xxcopy "d:\backup\Documents and Settings\Brugernavn\Application
Data\Mozilla\Firefox\" "C:\Documents and Settings\Brugernavn\Application
Data\Mozilla\Firefox\" /CLONE/YY
xxcopy "d:\backup\Documents and Settings\Brugernavn\Application
Data\Thunderbird\" "C:\Documents and Settings\Brugernavn\Application
Data\Thunderbird\" /CLONE/YY

og inden det hele virker http://www.xxcopy.com
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : gil

Dato : 23-07-05 12:02

Hvad med: http://mozbackup.jasnapaka.com/

--
gil

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-07-05 12:25

gil skrev:

>Hvad med: http://mozbackup.jasnapaka.com/

Det brugte jeg tidligere, men blev træt af at det brugte tid på at
backuppe de filer som allerede var backet up, samt at jeg ikke har kunnet
få det til at klare begge programmer på een gang, har dog ikke prøvet
nyeste version, så jeg ved ikke om der er ændret i funktionaliteten.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : gil

Dato : 23-07-05 04:50

http://www.mozilla.org/products/firefox/releases/#troubleshooting

--
gil

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 23-07-05 18:37

Kurt Hansen skrev:

> Gud Fader bevars hvor er jeg træt af Mozilla. Det er HVER gang der
> kommer en opgradering at der går kage i noget. Sidste gang mistede jeg
> alle mine bogmærker
>
> Kan jeg nedgradere til en tidlige version?

Ja men gem dine bogmærker! de ligger som en alm. html-fil i din profil!
og husk at eksportere dem en gang i mellem! det er kun i IE hvor den
slags backup er et helvede uden andre programmer! OG sørg for at gemme
din profilfolder først! det kunne jo være der var nogle indstillinger
du ville pille ud bagefter. (adblock konfigurationsfilen eksvis.)
Ellers er det bare en fuldkommen uninstall, genstart og reinstall.
(incl. fjernelse af profilfolderen. det er hovedsageligt der den fucker
op.) Jeg har ikke haft nogen som helst problemer da jeg installerede
oveni den gamle, men det kan jo også være held!

Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-07-05 18:51

Claus Jacobsen skrev:

>Ja men gem dine bogmærker! de ligger som en alm. html-fil i din profil!
>og husk at eksportere dem en gang i mellem! det er kun i IE hvor den
>slags backup er et helvede uden andre programmer!

Hvorfor er det svært at lave backup af bogmærker i IE?

Det er da bare at bruge exportfunktionen.
--
Knud

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 23-07-05 21:26

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Hvorfor er det svært at lave backup af bogmærker i IE?
>
> Det er da bare at bruge exportfunktionen.

:) ja det er jo så en side som jeg ikke rigtigt har brugt de sidste 3
år. men hvorfor skal man gøre det der, og ikke når man er i gang med at
arrangere dem. Det er selvf. et brugervenligheds spm. Men jeg skal
blankt erkende at det er en funktion jeg aldrig nogensinde har brugt.
(der er så heller aldrig nogen cookies jeg har haft lyst til at gemme
;) ) i hvert fald ikke andre end dem Karen Volff laver :)

Claus