Chipset køler
Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 09:32

Vil gerne udskifte min larmende chipset køler på mit spritnye Asus bundkort

Et A8N SLI (Socket 939)

Der burde være plads til en lidt større sag, så jeg tænkte at en passiv
køler med en stor aktiv blæser, der så kunne køre ved et lavt omdrejningstal
var en mulighed... En 60mm blæser kunne der måske være plads til

Kan ikke finde ret mange chipset løsninger på edbpriser.dk

Anyone ???

Fra : PerM

Dato : 20-07-05 10:52

On Wed, 20 Jul 2005 10:32:15 +0200, "Morten Bo Jensen"
<giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote:

>Vil gerne udskifte min larmende chipset køler på mit spritnye Asus bundkort
>
>Et A8N SLI (Socket 939)

Jeg har sat en passiv Zalman ZM-NB47J ( den blå )
på mit A8N kort og det kører fint uden ekstra blæsere

mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 12:34

Har du prøvet at overclocke chipsettet med denne på ? Vil jo gerne køre
mindst 217mhz på bussen...

Fra : PerM

Dato : 20-07-05 23:36

On Wed, 20 Jul 2005 13:33:54 +0200, "Morten Bo Jensen"
<giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote:

>Har du prøvet at overclocke chipsettet med denne på ? Vil jo gerne køre
>mindst 217mhz på bussen...

Nej, indtil jeg kender maskinen lidt bedre, så nøjes jeg
med standard hastighederne. Foreløbig betyder støj mindre
end hastighed, men jeg kan da oplyse at ved standard MHz
bliver Zalman køleren knap nok lunken.

mvh Per

Fra : FedeDorit

Dato : 20-07-05 15:14

http://proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-cool/cool-gpu/cool-zmnb47j.html

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 18:30

Tror desværre ikke den kan stå alene på et overclocket chipset... I
modsætning til den man kan få hos studiedata, som har en aktiv blæser
øverst...

Det er derfor jeg spørger om det er muligt at få en køler profil på
nordbroen, som har en lidt større blæser...

Aynone ???

---
MBJ

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 20-07-05 23:35

her er lidt flere :
http://www.bsmultimedia.dk/dk/e-shop/produktliste.htm?iCategoryID=108250000000222

men der er ikke plads til meget mere med et stort grafikkort i pci'e

min blå zalman sidder 1-2 mm fra 78'eren

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 22-07-05 10:14

> [...]
> var en mulighed... En 60mm blæser kunne der måske være plads til
>
> Kan ikke finde ret mange chipset løsninger på edbpriser.dk

Hvad med denne?
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=321020