Hjælp min bios
Fra : Henri Gath

Dato : 19-07-05 23:16

Har et Asus PB533-e som jeg ville flashe med den sidste nye beta-update
bios.........undervejs sagde den, at checksun ikke passede.....jeg
genstartede maskinen, og nu kan den ikke boote mere....har selvfølgelig
prøvet at fjerne batteriet på bundkortet og har har kortsluttet de to ben på
bundkortet, der sidder der for dette formål
Hvad gør jeg?

Fra : Hans

Dato : 19-07-05 23:25

Henri Gath wrote:
> [...]
> mere....har selvfølgelig prøvet at fjerne batteriet på bundkortet og
> har har kortsluttet de to ben på bundkortet, der sidder der for dette

Hvis du mener at bundkortet er værd at ofre lidt på, så er der denne
mulighed:

http://www.bios-flash.dk/

Hans

Fra : æøå@pc.dk

Dato : 20-07-05 07:30

On Wed, 20 Jul 2005 00:15:30 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

> [...]
>prøvet at fjerne batteriet på bundkortet og har har kortsluttet de to ben på
>bundkortet, der sidder der for dette formål

du og andre

1/Holder på med at flashe, på noget der kører !
2/Håber på at biosen sidder i sokkel
3/Køber et ny motherboard

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-07-05 14:20

Henri Gath wrote:
> [...]
> prøvet at fjerne batteriet på bundkortet og har har kortsluttet de to ben på
> bundkortet, der sidder der for dette formål

skriv en mail til Asus og hør om de kan gøre noget ved det.

Jeg oplevede selv det samme for nogle år siden, med et AOpen
motherboard, og de skrev til mig at jeg bare kunne sende BIOS chippen
til dem så ville de flashe den om. Jeg havde desværre ikke tid til at
vente så jeg betalte mig fra det hos www.opti-use.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 20-07-05 14:21

http://optiuse.dk/