2½ år og ondt i ryggen....
Fra : Lotte L.

Dato : 04-06-01 14:45

Hej Alle
Vores datter på godt 2½ år har den sidste måneds tid af og til klaget over
ondt i ryggen. I begyndelsen forsøgte jeg at lede hendes tanker hen på noget
andet, men jeg synes efterhånden at det tager til. Nu er det også hendes knæ
hun siger gør ondt og stadig ryggen!
Jeg tænker naturligvis vokseværk, - og husker også svagt at jeg selv har
prøvet noget lignende, men jeg har ingen anelse om hvad man kan gøre ved
det!!!
Hvor længe mon det sådan gennemsnitligt står på?
Håber der er nogle, der har et par gode råd.
På forhånd tak
Vh. Lotte

Fra : Anni

Dato : 04-06-01 18:40

Hejsa......
Her lidt af min viden omkring vokseværk - jeg ved ikke om det hjælper på din
datter, men jeg håber da....
Min datter på 8 år har lidt af vokseværk siden hun var omkring 3, hun har
aldrig haft ondt af det i ryggen, det er koncentreret i knæhaserne, læggene
samt anklerne og når hun får det er det tydeligt meget pinefuldt. Hun vågner
om natten og "jamrer" og til tider kan hun hverken ligge eller sidde men
vandrer frem og tilbage over stuegulvet. I starten havde jeg det elendigt
over at jeg ikke havde en trylleformular for at få det til at forsvinde.
Jeg har investeret i noget muskelvarmende creme/olie (Matas Sports Care) og
når vokseværket så indtræder, tænder vi det lille lys på værelset og så
massere jeg hendes ben. Nogle gange forsvinder det hurtigt, andre gange må
jeg væbne mig med en engels tålmodighed og affinde mig med at nattesøvnen er
forpurret (og i MEGET få tilfælde må jeg ty til en ½ panodil).
Hvor længe det varer???? Tja jeg kan huske at jeg havde vokseværk indtil
13-årsalderen, sååååh....... men det er vel egenligt individuelt.

Jeg håber at du kan bruge noget af dette.

Med Venlig hilsen Anni
Lotte L. <llh@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9fg3ok$lv$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Bro

Dato : 04-06-01 23:35

Hej Lotte...
Jeg synes du skal få jeres læge til at kigge på din datter.
Et barn i den alder vil som regel klage over vokseværk-smerter
ved sengetid og når hun ellers er i ro. I dagtimerne hvor der
sker en masse, lægger de fleste normalt aktive børn
ikke mærke til de ret svage, værkende smerter,
- så mit råd til dig må være, -hvis du er det mindste i tvivl
....gå til lægen.

V.H.Bro