fiskestang
Fra : Peter Kirk

Dato : 18-07-05 15:23

Hej

jeg kender ikke noget til at fiske, og det gør mine børn heller ikke, men de
(2 drenge, på 7år og 4år) virker meget interesseret i at prøve.

Hvor kan jeg købe nogle "rimelige billige men ok kvalitet" fiskestænger
egnede til børn?

tak,
Peter

Fra : Paludan

Dato : 18-07-05 16:03

Hej Peter.

Hvis metro har flere tilbage så er de ganske udemærket til nybegynder og
prisen er oxo go' stang 60 incl momse, hjul 60 incl momse. så skal du kun
købe line og grej. Stang og hjul kan efterfølgende sagtens bruges hvis det
har deres interesse. Nu siger jeg Metro, men jeg ved jo ikke lige om du
har
en i nærheden. Ellers har bilka også tit nogle ok stænger...

Hilsen Jan

Fra : william

Dato : 19-07-05 11:31

Bilka har som regel sæt til fornuftige priser ~200,-

Ellers har NETTO haft et sæt til 80,-

Fra : Soren Pedersen

Dato : 22-07-05 10:35

Peter Kirk wrote:
> [...]
> (2 drenge, på 7år og 4år) virker meget interesseret i at prøve.
>
> Hvor kan jeg købe nogle "rimelige billige men ok kvalitet" fiskestænger

Jeg har købt et par 110cm stænker i Bilka til 79,- /stk til mine piger.
Der er lukkede et-håndshjul med, hvilket absolut er at foretrække til de
helt små. Kvaliteten er IKKE høj, men høj nok til at få en fornemmelse
om hvorvidt det er noget de vil blive ved med, eller om det bare skal
prøves et par gange. Hvis det fanger dem (HøHø , vil jeg nok som det
første købet et par af ABU's lukkede hjul. Det jeg ser som den store
fordel ved sættet er stanglængden på 110 cm, som de begge kan tumle.

Mvh
Søren

Fra : Kåre

Dato : 23-07-05 17:48

> [...]
> (2 drenge, på 7år og 4år) virker meget interesseret i at prøve.
>
> Hvor kan jeg købe nogle "rimelige billige men ok kvalitet" fiskestænger

Jeg har for nogle år siden købt ABU's børnesæt, med lukkede hjul.
Fordelen er at de er nemme at kaste med for små børn.
MEN så kan jeg heller ikke finde flere fordele. Stængerne var temmelig
livlige/bløde/blævrede,
og derfor svære at styre, og hjulene gik hurtigt i stykker.

Sidste år gik jeg i den lokale grejbiks, og købte et sæt med 6½ fods Ron
Thomson stang og Okuma hjul til 200,-. LANGT bedre kvalitet end ABU
børnesættene. Og så kan far (undertegnede) også bruge den som ekstra stang.

Jeg anbefaler derfor det sidste.

Knæk og bræk!
Kåre