Overvågning
Fra : Vogt, 5750 Ringe

Dato : 19-07-05 13:36

Jeg har et acesspoint som jeg ikke kan finde manual til. Så jeg kan ikke
umiddelbart kryptere det, men.

Kan jeg få et stykke software som kan overvåge min forbindelse - så jeg får
en besked når andre bruger mit netværk? Og evt med detaljerede oplysninger
om hvem (IP)?

jeg spørger lidt i blinde da jeg ikke ved noget om netværk

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 19-07-05 17:22

Vogt, 5750 Ringe wrote:
> Jeg har et acesspoint som jeg ikke kan finde manual til. Så jeg kan ikke
> umiddelbart kryptere det, men.

Hvis du googler lidt kan du nok finde en brugervejledning til dit
acesspoint. Har du forsøgt på producentens hjemmeside?

> Kan jeg få et stykke software som kan overvåge min forbindelse - så jeg
> får en besked når andre bruger mit netværk? Og evt med detaljerede
> oplysninger om hvem (IP)?

Der findes en del software til netværksovervågning. Søg efter "sniffer". Men
ofte er det man får ud ikke synderligt brugbart, hvis man ikke ved hvad man
skal kige efter.
Og det hjælper jo ikke at du får en oplysning om deres IP. Det er jo en der
er tildelt fra dit netværk, og fortæller derfor ikke noget om hvem eller
hvorfra der kobles på.

> jeg spørger lidt i blinde da jeg ikke ved noget om netværk

Det er nok det bedste at du fremskaffer en manual og får sat kryptering og
evt lås på mac-addresserne.

/A

Fra : Vogt, 5750 Ringe

Dato : 19-07-05 18:09

Min accesspoint er ikke på Google, det er et kinesisk mærke og der er kun 2
hits på det

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 19-07-05 19:29

"Vogt, 5750 Ringe" <vogt@REMOVEmidtfyn.net> skrev i en meddelelse
> Min accesspoint er ikke på Google, det er et kinesisk mærke og der er kun
> 2 hits på det
>

> "Andreas Lorensen" <andlo@sodemark.dk> skrev i en meddelelse

Hej
Denne burde være den samme med andet navn, ligner den?
http://www.bytesector.com/data/bs-article.asp?ID=134
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Vogt, 5750 Ringe

Dato : 19-07-05 18:24

http://www.google.dk/search?hl=da&q=walklan&meta=

kopier det hele inkl. ligmed..

Fra : Brian

Dato : 21-07-05 09:22

Du kan sætte en maskine op som kører arpwatch.
Så vil du f.eks få en mail hvis maskinen ser en MAC som ikke allerede er
kendt..

/Brian