Scrolle noget tekst ?
Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 14:22

Hejsa Alle

Jeg har et lille spørgsmål, er der en der kender til et script eller
ligende, der gør at jeg kan scrolle en tekst.

Forstil jer at jeg har et fast billede som baggrund, og på en del af den
baggrund skal der stå en lang tekst, så der skal brugeren kunne scrolle kun
teksten så de kan læse det hele, samtidigt må dette tekst felt ikke ha en
baggrund, dvs det skal være transperrant.. kan dette lade sig gøre ?

Det er lige meget hvad sprog det er i, bare det virker

Mvh
Morten

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 19-07-05 17:20

"Juel" <xsnabelastarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> teksten så de kan læse det hele, samtidigt må dette tekst felt ikke ha en
> baggrund, dvs det skal være transperrant.. kan dette lade sig gøre ?

Jeg tror at du kan få hjælp her:
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/testsider/overflow.asp

Det er ihvert fald et "tekstfelt" (felt med tekst), hvor teksten scroller.
Jeg vil regne med at baggrunden er gennemsigtig, men test det.

/Kasper