Giv et bidrag til Udlændingestyrelsen
Fra : Joakim von And

Dato : 10-07-05 19:21

...... og få en opholdstilladelse i løbet af nul komma fem.

Fra DR nyheder
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=263694

kan man idag læse;

Udlændingestyrelsen hjælper hver dag virksomheder til at springe over
ventelisterne for opholdstilladelser, når de ønsker at ansætte udlændinge.

Officielt har Udlændingestyrelsen ellers altid understreget at ansøgningerne
behandles, efterhånden som de dukker op.

En af styrelsens tidligere medarbejdere fortæller Ekstra Bladet, at mange
sager behandles "uden for nummer" - således at firmaer som Novo Nordisk og
Mærsk på få dage kan få opholds- og arbejdstilladelse til en ny udenlandsk
ansat.

Underdirektør i styrelsens Erhvervs- og Familiesammenføringsafdeling, Inge
Bruun Thomsen, bekræfter, at der er "en række særordninger med forskellige
samarbejdspartnere".

Få timer forinden havde styrelsen over for Ekstra Bladet afvist, at det
skulle være tilfældet.

Gaver til medarbejdere i kvikskranken
Avisen skriver, at det har konkrete eksempler på, hvorledes
"samarbejdspartnerne" i erhvervslivet har præmieret medarbejdere i
styrelsens "kvikskranke" med vin og andre gaver som tak for hurtig
sagsbehandling.

- Jeg har kørt utallige sager "uden for nummer". Det gjorde vi alle,
fortæller den tidligere medarbejder i Udlændingestyrelsen til avisen.

Og han fortsætter:

- Systemet med at sagsbehandle uden om de officielle ventelister er så
organiseret, at når en medarbejder holder op, så er der en anden
medarbejder, der overtager de kunder, der skal uden om ventelisterne

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-07-05 20:47

Joakim von And skrev den 10-07-2005 20:20:
> [...]
>
> Officielt har Udlændingestyrelsen ellers altid understreget at ansøgningerne
> behandles, efterhånden som de dukker op.

Det gør de også. Nogen bare hurtigere end andre

Hvem siger kammerateri og korr...ven-uption netjenester.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Christian

Dato : 10-07-05 21:18

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> organiseret, at når en medarbejder holder op, så er der en anden
> medarbejder, der overtager de kunder, der skal uden om ventelisterne

der var da ingen der skreg op da Mary fik opholdstilladelse...

Fra : Jesper

Dato : 14-07-05 17:14

Christian <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote:

> der var da ingen der skreg op da Mary fik opholdstilladelse...

Mary var engelsk statsborger og behøvede derfor ikke opholdstilladelse.

Fra : Peter Kirk

Dato : 15-07-05 15:27

> Mary var engelsk statsborger og behøvede derfor ikke opholdstilladelse.

Er det ikke mere korrekt at skrive "britisk statsborger"? Og er det rigtigt
at statsborgere fra andre EU lande ikke behøver en opholdstilladelse såfremt
de skulle opholde sig i længere tid i Danmark? Og hvad med arbejdstilladelse
(det er måske det samme?)

Men hvad med prinsesse Alexandra?

Fra : Jesper

Dato : 15-07-05 15:47

Peter Kirk <xdzgor@hotmail.com> wrote:

> [...]
> de skulle opholde sig i længere tid i Danmark? Og hvad med arbejdstilladelse

Ja, hvis vi skal være helt korrete, britisk statsborger. Og andre EU
borgere behøver hverken opholds- eller arbejdstilladelse i Danmark (De
10 gamle EU lande, der er en overgangsordning for de nye EU lande).

> Men hvad med prinsesse Alexandra?

Hun var også britisk statsborger.

Fra : Egon Stich

Dato : 10-07-05 21:04

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> organiseret, at når en medarbejder holder op, så er der en anden
> medarbejder, der overtager de kunder, der skal uden om ventelisterne

Jamen det er da bare almindelig liberalisme?
Den der kan betale, får.
Det er der da mange her i gruppen, der går ind for som det eneste rigtige
sande system?

MVH
Egon

Fra : Peter Bang

Dato : 10-07-05 23:46

> [...]
>behandles, efterhånden som de dukker op.
>
>En af styrelsens tidligere
>medarbejdere fortæller Ekstra Bladet, at mange

Jeg synes at det er fint med lidt initiativrigdom i styrelsen. Med
skattestoppet i mente må det private jo spytte i for at få flyttet
noget.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-07-05 07:36

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ..... og få en opholdstilladelse i løbet af nul komma fem.

Forargelsen var stor, da jeg i en tidligere tråd opfordrede til at
undersøgelsen blev indstillet.

Foreløbig er to personer sigtet for at have modtaget bestikkelse. En person
er blev bedt om at holde sig hjemme, fordi at han på grund af sin støtte til
kulturen havde modtaget et hæderbevis - en tur til en fodboldskamp.

Vi ved ikke i hvor stort omfang de øvrige medarbejdere har været til
kundearrangementer hos diverse firmaer som tak for deres indsats og i
virkeligheden ønsker vi heller ikke at vide det, for vi ved godt at alle
indkøbere i dette land fra tid til anden modtager invitationer til disse
arrangementer med det officielle påskud at se nye produkter.

I virkeligheden handler det alene om at give en god gang mad suppleret med
lidt underholdning. At der så udover indkøbere også bliver inviteret
sagsbehandlere med, kan næsten ikke kontrolleres.

Det er derfor at vi i de private virksomheder har en revision og indfører
intern konkurrence i at købe så billigt ind at der helst ikke bliver råd til
at holde disse arrangementer.

Men man kan jo se at offentlige ansatte generelt ikke kan tåle at blive
presset. Man lukker rask væk paskontore blot fordi at der er mange kunder i
butikken. Bilka, Føtex eller Kvickly lukker ikke fordi at de har haft en
ekstraordinær omsætning på en bestemt dag.

Derfor må vi udvise et socialt hensyn overfor de svagelige ansatte og lade
styrelsen fortsætte som hidtil. Desuden bør vi droppe sagerne om korruption.
Når højt estimerede firmaer og kulturinstitutioner smører løs på
embedsmændene, så bør den ene slags penge ikke lugte værre end de andre og
derfor bør sigtelserne droppes.

Carsten Overgaard

Fra : Joakim von And

Dato : 14-07-05 07:56

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Her er den seneste udvikling i føljetonen om Udlændingestyrelsen.

Udlændingestyrelsen afviser kategorisk alle anklager og er ikke indstillet
på at foretage en tilbundsgående undersøgelse af egne forhold.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2612335&forside

Udlændingestyrelsen har ingen planer om at undersøge, om medarbejdere har
modtaget gaver til gengæld for en frem­skyndet sagsbehandling.
Samtidig afviser Udlændingestyrelsens underdirektør, Inge Bruhn Thomsen, at
der er en sammenhæng mellem varigheden af sagsbehandlingen og gaver til de
ansatte, skriver Berlingske Tidende.

Udlændingestyrelsen suspenderede for 14 dage siden en medarbejder, som
indrømmede at have modtaget en fodboldrejse fra Dansk Boldspil-Union, men
ser ingen grund til undersøge, som andre ansatte har modtaget lignende
gaver.

"Jeg tror ikke, at det ude i samfundet regnes for en større korruptionssag,
at nogen har modtaget en fribillet til Brøndby Stadion", siger
underdirektøren.

***

Så kære ansøgere - det er bare med at komme til lommerne, hvis i vil have
fremskyndet sagsbehandlingen for en evt. opholdstilladelse.

En halv gris kunne måske friste æh ?!

Joakim

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-07-05 09:39

> [...]
>
> Så kære ansøgere - det er bare med at komme til lommerne, hvis i vil have
> fremskyndet sagsbehandlingen for en evt. opholdstilladelse.

Ja og alle jer kriminelle kan jo give politet et par fodbold billetter , så
slipper I også, virker det ikke , så inviter panseren på en gratis
diskotekstur.

Sørgeligt Danmark er så korrupt hos flere myndigheder.

De politifolk der arresterede ham fra udlændingestyrelsen må selv have
en¨dårlig smag i munden.

Fra : Joakim von And

Dato : 14-07-05 14:48

"Jens Jensen" <iderig@fjerndettejubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Sørgeligt Danmark er så korrupt hos flere myndigheder.
>
> De politifolk der arresterede ham fra udlændingestyrelsen må selv have

Tjae, det virker ikke just befordrende for ens retsfølelse.

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-07-05 06:31

> "Jens Jensen" <iderig@fjerndettejubii.dk> skrev i en meddelelse

> så

> Tjae, det virker ikke just befordrende for ens retsfølelse.

Ingen har jo påstået, at der blev givet opholdstilladelse til folk som ikke
skulle have den, og det gør jo mildest talt noget af en forskel. De to som
HAR givet sådanne opholdstilladelser er sigtet for bedrageri og korruption.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 15-07-05 07:27

> [...]
> skulle have den, og det gør jo mildest talt noget af en forskel. De to som
> HAR givet sådanne opholdstilladelser er sigtet for bedrageri og

Som tidligere medlem i breddeidrætsudvalget i Dansk Triathlon Forbund så vil
jeg blot sige at man arbejdede med en gevinstrate på ca. 50 %, når man
arrangerede ungdomsstævner. 50 % var reelle sportsfolk - de andre 50 % var
med for at hoppe af. Det har været alle arrangører bekendt i mindst 10 år og
det er bestemt ikke nogen ny situation.

Nu er Dansk Boldspilsunion en højst estimeret kulturinstitution, som jeg har
vanskelig med at se at vi kan undvære, men derfor er det da ikke utænkeligt,
at de har ønsket at få gevinst af de 50 % og prisen for at de andre 50%
hopper af er sat til en fodboldsudflugt med landsholdet.

Hvorom alt er, så bør man ikke dele udlændingestyrelsen op imellem flere
ministerier for at sløre størrelsesordenen af den såkaldte skandale, som
politikerne foreslår. Istedet bør man acceptere at hvor man søger en aktiv
kommunikation med folk og myndigheder i andre lande, så må man til dels
følge deres skikke med hensyn til korruption.

Glem alt om retsfølelse. Lad os koncentrere os om hvad der er bedst for
landet. Hvis virksomhederne og kulturinstitutionerne har brug for tvivlsomme
typer, som ikke kan lukkes ind i landet via den normale proces på grund af
deres åbenlyse kriminelle karakter, så lad dem betale for det. Jeg kan godt
se at det vil betyde intern konkurrence i det offentlige om at få de
stillinger, som giver de fleste "ben". Men er det ikke på tide, at folk i
det offentlige blot går lidt op i karriere?

Carsten Overgaard

Fra : Joakim von And

Dato : 17-07-05 08:33

> [...]
> skulle have den, og det gør jo mildest talt noget af en forskel. De to som
> HAR givet sådanne opholdstilladelser er sigtet for bedrageri og

Men Knud det er jo lidt svært at vide om det kun er toppen af isbjerget vi
er vidne til, når styrelsen ikke ønsker at foretage en tilbundsgående
undersøgelse af overtrædelsernes omfang - nicht wahr?

Joakim.

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-07-05 10:40

> [...]
> er vidne til, når styrelsen ikke ønsker at foretage en tilbundsgående
> undersøgelse af overtrædelsernes omfang - nicht wahr?

Der ER en undersøgelse i gang, og selvfølgelig har de optrådt forkert og
uprofessionelt ved at modtage gaver, selv om gaverne ikke var til enkelte
medarbejdere men til hele afdelingen. Lederne er åbenbart ukvalificerede og
må sættes til andet arbejde, evt. aktivering i en omegnskommune.

Fra : Allan Riise

Dato : 17-07-05 10:50

> [...]
> medarbejdere men til hele afdelingen. Lederne er åbenbart ukvalificerede
> og må sættes til andet arbejde, evt. aktivering i en omegnskommune.

At man optræder dumt i nogen tilfælde er ikke lig med at man er
ukvalificeret, nødvendigvis.

Og ang. "gaverne", så udloddes en del af dem jo også...

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=264916

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-07-05 11:21

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> [...]
> ukvalificeret, nødvendigvis.
>
> Og ang. "gaverne", så udloddes en del af dem jo også...

Man er selvfølgelig ukvalificeret til at være leder, når man ikke kan indse
at en styrelse som især Udlændingstyrelsen, som er en så følsom enhed, ikke
må komme under mistanke for korruption.