LIVE8
Fra : Allan Riise

Dato : 02-07-05 21:15

Håber at i ser med, og er enige om, at LIVE8 skal støttes så meget som
overhovedet muligt.

Læg mærke til at Geldorf har sagt til alle optrædende, at glemme Iraq,
glemme indenrigs/udenrigs-disputer for at det skal handle sig om 1 ting, og
kun 1 ting.

Fjerne fattigdommen i de 3'die lande.

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 02-07-05 21:30

Allan Riise skrev:
> [...]
> glemme indenrigs/udenrigs-disputer for at det skal handle sig om 1 ting, og

Jeg ser med og støtter selvfølgelig op om det.

Fra : Rune

Dato : 02-07-05 21:36

Fattigdommen i den tredje verden kan ikke fjernes med bistand udefra - i
værste tilfælde vil det kun medvirke til at forlænge og forværre problemet
som når man giver en dranker penge til øl. Det er strukturelle og først og
fremmest kulturelle problemer internt i de ramte lande der skal ændres - og
så frihandel.

Fra : Allan Riise

Dato : 02-07-05 22:17

"Rune" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremmest kulturelle problemer internt i de ramte lande der skal ændres -

De skal *ikke* have penge.

Det handler om eftergivelse af gæld, og fjernelse af barrierer som EU's
landbrugstilskud, og andre landes ditto!

--
Allan Riise

Fra : Rune

Dato : 02-07-05 22:20

> De skal *ikke* have penge.
>
> Det handler om eftergivelse af gæld, og fjernelse af barrierer som EU's
> landbrugstilskud, og andre landes ditto!

Det kan jeg kun være enig i. Væk med landbrugstilskud.

Fra : Christian

Dato : 02-07-05 22:49

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote in message
> "Rune" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
>

> De skal *ikke* have penge.
>
> Det handler om eftergivelse af gæld, og fjernelse af barrierer som EU's
> landbrugstilskud, og andre landes ditto!

hvad så med hele den korrupte kultur?.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 03-07-05 10:47

Allan Riise skrev i meddelelsen
<42c7045b$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>De skal *ikke* have penge.
>
>Det handler om eftergivelse af gæld, og fjernelse af barrierer som EU's
>landbrugstilskud, og andre landes ditto!

Eftergivelse af gæld ER at give dem penge.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Malene P

Dato : 03-07-05 11:10

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> "Rune" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
>

> De skal *ikke* have penge.
>
> Det handler om eftergivelse af gæld, og fjernelse af barrierer som EU's
> landbrugstilskud, og andre landes ditto!

OG øget bistand -du har ikke hørt efter. Vi giver i forvejen milliarder i
ulandsbistand -Danmark er blandt de mest gavmilde. Vi sender vore
arbejdspladser til ulandene. Og vi importerer ulandenes overskudsbefolkning
i så voldsomt omfang, at man nu er begyndt at lave særordninger for at disse
skal have de tilbageværende danske arbejdspladser -det ser sikkert ikke
bedre ud i resten af den endnu "rige" vestlige verden. Vi laver indsamlinger
og sender frivillige ud for at redde ulandenes befolkninger ud af konkrete
kniber. Og nu står en flok af rige popstjerner så og kræver, at vi
ovenikøbet skal eftergive gæld og øge bistanden -og købe flere varer i
ulandene. Er der ikke bare én lille bitte ting inde i dit hovede, der siger
dig, at vi måske burde begynde at stille krav i stedet for bare at fortsætte
med at smide penge i et bundløst hul? Ét lille bitte krav?

Malene P

Fra : Jesper

Dato : 02-07-05 21:37

> [...]

> glemme indenrigs/udenrigs-disputer for at det skal handle sig om 1 ting, og

Fjern korruptionen i Den Tredie Verden, indfør børnebegrænsning à la
Kina, ellers vil den vestlige støtte kun blive brugt til:

1. Fylde schweizerkonti for diverse bananrepublik diktatorer og
embedsmænd.
2. Proppe korn i Den Tredie Verdenes kneppeaffald, så de kan formere sig
lidt mere.

Fra : Allan Riise

Dato : 02-07-05 22:18

Fra : Jesper

Dato : 02-07-05 22:42

Allan Riise <Ari06@pc.dk> wrote:

> Det handler om eftergivelse af gæld, og fjernelse af barrierer som EU's
> landbrugstilskud, og andre landes ditto!

Og hvordan er den gæld kommet?

Mange gange ved at landets udemokratiske regimefolk har levet over evne.
Skal vi gå ind og dække den gæld?

Fra : Kristian

Dato : 02-07-05 21:46

On Sat, 2 Jul 2005 22:14:32 +0200, "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>glemme indenrigs/udenrigs-disputer for at det skal handle sig om 1 ting, og

Jeps. Men det show hjælper bare ikke en skid. Det er ikke det der er
behov. Tværtimod forlænger det pinen og holder korrupte regimer ved
magten.

Frihandel og dygtige regeringer derimod har en god chance
Se eks. deadline lørdag aften på nettet.

Fra : Knud Larsen

Dato : 02-07-05 21:48

> [...]
>
> Læg mærke til at Geldorf har sagt til alle optrædende, at glemme Iraq,
> glemme indenrigs/udenrigs-disputer for at det skal handle sig om 1 ting,

Hjælpen vil formodentig gøre mere skade end gavn, som den har gjort de
sidste 40 år. Hør Julian Morris på Deadline og journalisten fra Uganda som
fortæller at pengene vil betyder at tyrannerne vil sidde fastere i sædet i
masser af år.

Fra Weekendavisen

"Er det ondt at være god?

"Dødelig omsorg. Live Aid skaffede over en halv milliard kroner til
hjælpearbejde i Etiopien i 1980erne, og nu prøver Bob Geldof at gentage
succesen med Live 8. Forfatteren David Rieff mener, at Live Aid var med til
at finansiere en brutal folkeflytning, der kostede op mod 100.000 livet."

Men det chokerede ikke Geldorf:

Da de hjælpeorganisationer, der blev i Etiopien, blev udsat for kritik i
pressen, tog Geldof dem i forsvar. »Organisationer, der deltager i
deportationsprogrammet, bør ikke udsættes for kritik,« udtalte han til Irish
Times den 4. november 1985. »Efter min mening bør vi sende hjælp derned uden
at tænke på, om befolkningen bliver flyttet eller ej.« Da han blev spurgt,
hvad han mente om de anslåede 100.000 mennesker, der var døde under
transporterne, svarede han, at »sammenlignet med antallet af ofre for
hungersnøden er jeg ikke chokeret«.

(Hungersnøden var en traditionel kommunistisk hungersnød pga tvungen
kollektivisering)

Som økonomen Julian Morris fortalte, så havde en ordentlig regering i
Botswana fået deres nationalprodukt pr capita op på 9000 $ om året, det
andenstørste i Afrika. En ordentlig regering bringer velfærd og velstand,
som en følge, mens det intet hjælper at belønne diktatorer, som bare har
skruet en lille smule ned på kleptokratiet, indtil de skruer op igen. Uden
et civilsamfund og en politikerklasse som ikke er 100% egoister, så vil ikke
nok så mange penge hjælpe.

Derudover ville det jo gøre en kæmpeforskel, hvis man kunne få de afrikanske
mydigheder - og mænd - til at undlade at forlange at kvinderne skal føde så
mange børn som muligt, men det er både kristne og muslimske pinger i landene
kraftigt imod.

Gid det var så nemt at "vi" bare kunne bestemme at fjerne fattigdommen,
uanset at lokale fyrster og pinger stritter imod med arme og ben.

Fra : Christian

Dato : 02-07-05 22:48

> [...]
>
> Læg mærke til at Geldorf har sagt til alle optrædende, at glemme Iraq,
> glemme indenrigs/udenrigs-disputer for at det skal handle sig om 1 ting,

sjovt at se Geldorf efter 20 år...hvad har han egentligt gjort?!.. på
www.undp.dk kan man jo se at det går den rigtige vej ved at man gør noget
hele tiden..og ikke hvert 20. år...

hvem har mest PR ud af dette om en måned,-musikeren eller Afrikanerne?...

Fra : Peter Bang

Dato : 03-07-05 08:23

Christian <askformail@mail.dk> (TDCCUSTOMER) skrev:

> [...]
>news.tele.dk...

>sjovt at se Geldorf efter 20
>år...hvad har han egentligt gjort?!.. på

øh ... lad os da endelig give Geldorf og musikerne skylden for de
afrikanske problemer. Samtidig kan vi opretholde janteloven. De
skal fande mig ikke komme her ....

Fra : Malene P

Dato : 03-07-05 08:51

"Peter Bang (slet 0622T)" <peterbang@0622Tprivat.dk> skrev i en meddelelse

> øh ... lad os da endelig give Geldorf og musikerne skylden for de
> afrikanske problemer.

Det er der da ingen, der gør. Men det virker da lidt hult, at disse
mangemillionærer fra popverdenen snakker om fattigdom og rigdom -rigdom, de
selv har været ganske gode til at skaffe sig. Og når man hører, at Poul
McCartney havde betinget sig både at skulle starte og slutte koncerten,
lurer der en lille mistanke om, at der nok var tænkt på McCartney i lige så
høj grad som sultne afrikanere.

Malene P

Fra : Peter Bang

Dato : 03-07-05 12:11

Malene P <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev:

> [...]
>virker da lidt hult, at disse
>mangemillionærer fra popverdenen
>snakker om fattigdom og rigdom -rigdom, de

Øh .... hult? ... Kan man ikke have en mening, hvis man har penge?
Musikerne har jo netop midlet til at formidle. Masse-appeal. Det
er det de bruger. Det er det de kan. Skal de klappe i fordi du
synes det er hult at tale, når man er rig?

> [...]
>skulle starte og slutte koncerten,
>lurer der en lille mistanke om, at
>der nok var tænkt på McCartney i lige så

So what? .... synes du at det skygger over formålet, at der er
visse logistiske nødder der skal knækkes? ... Er du mere til at
alle løber mod store scene, når der fløjtes til start?? 100 meter
elguitar???

Fra : Malene P

Dato : 03-07-05 12:32

"Peter Bang (slet L9YPS)" <peterbang@L9YPSprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Øh .... hult? ... Kan man ikke have en mening, hvis man har penge?

Jo -men det klinger stadigvæk hult, hvis man som mangemillionær optræder i
et arrangement, hvis budskab er at kritisere, at nogle er rige og at andre
er fattige. En grådig karl som Poul McCartney behøver jo ikke at gå mange
meter fra Hyde Park for at se forskellen mellem hans liv og mange af sine
landsmænds usle liv i papkasser.

> Musikerne har jo netop midlet til at formidle. Masse-appeal. Det
> er det de bruger. Det er det de kan. Skal de klappe i fordi du
> synes det er hult at tale, når man er rig?

Nej -jeg siger bare min mening og nægter at tro på at der kun ligger
filantropiske årsager bag derees optræden.

Malene P

Fra : Peter Bang

Dato : 03-07-05 12:48

> [...]
>McCartney behøver jo ikke at gå mange
>meter fra Hyde Park for at se
>forskellen mellem hans liv og mange af sine

Grådig? Manden betaler vel skat som alle andre.

>Nej -jeg siger bare min mening og
>nægter at tro på at der kun ligger
>filantropiske årsager bag derees optræden.
>
>Malene P

So what?? Alle har vel deres årsager til det de gør ... hvordan kan
det være negativt? ... lige med undtagelse af dig,
selvfølgelig, som jo kun handler ud fra rene og ædle motiver,
naturligvis.

Men du holder altså fast i, at dem der har penge skal klappe i, fordi
det er hult? Og så lade andre tale. Altså helst dem
der ikke har et talerør og helst dem ingen gider høre på, ikke??

Du bryder dig ikke om budskabet, og derfor skal budbringeren skydes.
Du mener ikke, at det er en koncert eller to værd, at rejse et budskab
om, at 30.000 mennesker dør om dagen af sult og
sygdom. Og da slet ikke hvis budskabet bringes på bane af en rig
person .... puha .... Det at Sir Paul er rig, er næsten
værre end problemerne på det afrikanske kontinent, ikke? ... Det er
godt at du kan se det store perspektiv. Snup bare en
pilsner mere ... De der musikere er for rige til at det er noget du
behøver at bekymre dig om ...

Fra : Bo Warming

Dato : 03-07-05 15:40

"Peter Bang (slet 7EN5X)" <peterbang@7EN5Xprivat.dk> wrote in message
> Du mener ikke, at det er en koncert eller to værd, at rejse et budskab
> om, at 30.000 mennesker dør om dagen af sult og
> sygdom.

Der var også engang 30000 børn pr dag der døde i Europa, men vore mødre
lærte at stoppe når der var født så mange , som de kunne producere mad til.
Når afrikanerinder uansvarligt føder flere, er de mordere.
Vi skaber flere mordere ved at sende mad-hjælp, så befolkningseksplosionen
fortsætter at løbe løbsk.
Vor ulandshjælp er ondere end nogen holocaust, og rette vej er den som Mao
hjalp Kina ind på, med etbarns politik

Jesus advarede imod farisæisme som det værste af alt - at man siger "TAk Gud
at jeg ikke er som synderne" og man køber sig aflad ved fup.-hjælp som ikke
når frem til nogen, der kan skabe bedre fremtid med den.
Medynk er lækker for den der kan føle sig god ved at give - men der er intet
at rose når man gør ulandene en bjørnetjenste. Japan giver ulandshjælp i
form af investeringer, vejbygning, lån - det bør vi efterligne ved ikke at
forgælde os men ved at udlåne til de, der kan betale tilbage.

Fra : Peter Bang

Dato : 03-07-05 19:37

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
>"Peter Bang (slet 7EN5X)"
> [...]

.... jaja. Mordere og og stalinister, ikke. For Stalin var værre end
Hitler, ikke?

>Vi skaber flere mordere ved at sende
> [...]

Bla bla bla.

>Jesus advarede imod farisæisme som det
> [...]

Historien er også, at han gik på vandet .... Vandet, Bo.

>Medynk er lækker for den der kan føle
>sig god ved at give - men der er intet
>at rose når man gør ulandene en
>bjørnetjenste. Japan giver ulandshjælp i
>form af investeringer, vejbygning, lån

Rigtigt, Bo. Lån til lande, der end ikke kan betale rentebyrden.
Flot.

>- det bør vi efterligne ved ikke at
>forgælde os men ved at udlåne til de,
>der kan betale tilbage.

Det er jo hele pointen. Gældssanering og investering, Bo.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-07-05 20:58

"Peter Bang (slet P5CL5)" <peterbang@P5CL5privat.dk> wrote in message

> ... jaja. Mordere og og stalinister, ikke. For Stalin var værre end
> Hitler, ikke?

De var meget forskellige

snip

> Rigtigt, Bo. Lån til lande, der end ikke kan betale rentebyrden.
> Flot.

Japanerne giver lån, hvor der er en anelse vilje og evne til selvhjælp, dvs
lånet kan blive betalt tilbage - ellers er alt jo spildt, så smider man
pengene ned i et stort hul.

> Det er jo hele pointen. Gældssanering og investering, Bo.

Der bliver uvægerlig kæmpe sultkatastrofer i den 3. verden
Om vi gav dem alt vi ejede, ville det stadig ikke vende kursen
Ophæv toldgrænser, så sukker købes i Cuba, hvor det er billigst, og ikke på
Lolland, hvor det er dyrest.
Uden told, kan de bedre konkurere - det er vigtigere end al gælds-sanering.

Fra : Malene P

Dato : 03-07-05 17:09

"Peter Bang (slet 7EN5X)" <peterbang@7EN5Xprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Du bryder dig ikke om budskabet, og derfor skal budbringeren skydes.

Jeg har ikke talt om at skyde nogen. Jeg tvivler bare på, at der udelukkende
ligger ædle motiver bag de medvirkenes optræden. Og jeg tvivler på at nogen
om et par uger kan huske koncerterne så meget, at det kommer afrikanerne til
gode.

Malene P

Fra : Peter Bang

Dato : 03-07-05 19:31

> [...]
>Jeg tvivler bare på, at der udelukkende
>ligger ædle motiver bag de
>medvirkenes optræden. Og jeg tvivler på at nogen

OK. Det er da fløjtende ligegyldigt hvilke motiver musikerne har
eller ikke har. De stiller op.

Pointen med koncerterne er jo ikke, at de skal huskes. Pointen er
at rejse en stemning forud for G8-mødet, hvor blandt andet
gældssaneringen på det afrikanske kontinent er på dagsordenen.

Hvorvidt Snoop Dogg, Robbie Williams og Madonna tjener penge på
sigt er da irrelevant. De bruger deres indflydelse på sagen. At
der så sidder enkelte mavesure individer og tænker "Det er godt
nok hult", ændrer jo ikke på situationen i Afrika ... spis bare
dine grill-pølser og nyd de kolde pilsnere ... der er andre der
har taget sig af de store linier ...

Om lidt kommer du med et argument om, at det ville være bedst hvis
ingen lettede røven, ikke?

Fra : Malene P

Dato : 03-07-05 19:35

"Peter Bang (slet 00CJJ)" <peterbang@00CJJprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Om lidt kommer du med et argument om, at det ville være bedst hvis
> ingen lettede røven, ikke?

Næh -jeg har sagt, hvad jeg mener om sag.

Malene P

Fra : Peter Bang

Dato : 03-07-05 20:07

> [...]
>en meddelelse
>xt.news.tele.dk...

>Næh -jeg har sagt, hvad jeg mener om sag.

Ja. Og det lød temmelig hult.

Fra : Malene P

Dato : 03-07-05 20:36

"Peter Bang (slet NZYG2)" <peterbang@NZYG2privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Og det lød temmelig hult.

Det står dig jo frit for at mene, hvad du har lyst til. Fremtiden vil jo
vise, om koncerterne har gavnet de sultne afrikanere, de korrupte afrikanske
magthavere -eller bare industrien omkring de medvirkende popstjerner.

Malene P

Fra : Peter Bang

Dato : 03-07-05 21:03

> [...]
>hvad du har lyst til. Fremtiden vil jo
>vise, om koncerterne har gavnet de
>sultne afrikanere, de korrupte afrikanske

Men jeg kan være sikker på, at du nok skal dukke op i
joggingbukser og koldpermanent, og hånende sige 'hvad sagde jeg',
ikke?

Fra : Malene P

Dato : 03-07-05 21:10

"Peter Bang (slet DCHB1)" <peterbang@DCHB1privat.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg kan være sikker på, at du nok skal dukke op i
> joggingbukser og koldpermanent, og hånende sige 'hvad sagde jeg',
> ikke?

Det er rart at få ret. Men denne gang vil jeg da håbe, at jeg tager fejl.

Malene P

Fra : Bo Warming

Dato : 04-07-05 06:35

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> afrikanske
> magthavere -eller bare industrien omkring de medvirkende popstjerner.

Ja, Leif Jensens efterfølger i Roskilde indrømmer idag i Politiken at der
blir intet til de fattige, for nordmænd kom ikke og købe billetter i
forventet antal.
Sådan var budgettet skruet sammen, at det krævede extremt held, hvis de
såkaldt godgørende formål skulle tilgodeses.

Helt som med TV-julekalender der aldrig giver det overskud til ulande den 24
december, som reklameredes med 1 december.

Men hensigterne lød gode nok....

Sådan er socialismen....

Fra : Malene P

Dato : 03-07-05 11:50

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Håber at i ser med, og er enige om, at LIVE8 skal støttes så meget som
> overhovedet muligt.

Og gør du så det ved at glo på popmusik? Eller hvordan støtter du ellers
arrangementet? Og stiller du spørgsmål ved, hvad du reelt får for din
støtte?

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 03-07-05 12:30

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og gør du så det ved at glo på popmusik? Eller hvordan støtter du ellers
> arrangementet? Og stiller du spørgsmål ved, hvad du reelt får for din

Får for min støtte?
Krone for krone, noget for noget?
Jeg har skrevet under på det manifest, sammen med godt 28 Mio. andre, som
gør G8 landende opmærksom på, at der er måder man *kan* fjerne fattigdommen
i den 3'die verden på, og skulle det lykkes, så får jeg meget ud af det,
ligesom Du og alle andre i I-landende.

Og jeg "gloede" nu ikke så meget Rock/Pop/Jazz/Soul/HipHop og Rap musik, jeg
udvalgte visse bands jeg gerne ville høre, Bl.a. Tho Who og Pink Floyd.

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 03-07-05 12:40

> "Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Får for min støtte?

Jeg fornemmede, at du følte at du støttede -men du nævnte ikke noget om
hvordan.

> Krone for krone, noget for noget?

Noget for noget er et bedre udgangspunkt end at fortsætte med at hælde penge
i et bundløst hul -bare for at nogen kan tjene på at pudse glorien.

Malene P