Elektrisk brystpumpe
Fra : Jacky Hansen

Dato : 18-01-01 18:14

Hej NG !!!

Vi er et nybagt forældrepar (12 dage) med en dejlig lille datter. Vi har dog
et lille problem, for hun kan ikke få ordentlig fat i "patten", og derfor
har vi så valgt, at min kone skal pumpe mælken ud. Vi har lejet en sådan
pumpe hos falck, men den er stor tung og klodset (syntes vi) og vi har
derfor kigget på en model som man bl.a. kan købe hos materalisten, som er en
lille handy én.
Nu vil vi gerne høre om der er nogle som har nogle erfaringer med disse små
elektriske brystpumper, inden at vi går ud og investere i en. Den vi har
kigget på hedder"Medela mini eletric", men hvis i har erfaringer gode som
dårlige med andre typer hører vi meget gerne fra Jer.

Med venlig hilsen

Jacky

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-01-01 22:50

Jacky Hansen <jacky-oghansen@teliamail.dk> skrev:

> Vi er et nybagt forældrepar (12 dage) med en dejlig lille datter.
Hej - og tillykke.

> et lille problem, for hun kan ikke få ordentlig fat i "patten", og derfor
> har vi så valgt, at min kone skal pumpe mælken ud. [...]

Vi har haft samme problem - men løste det ved hjælp af en "suttebrik"
- en lille silikoneting til at sætte uden på patten. Man skal (må) ikke
bruge den i for lang tid - dels kan barnet ikke tømme brystet rigtigt med
brikken, og dels risikerer man at barnet ikke vil tage brystet bagefter -
men i et par uger gør det ingenting, og så vidt jeg ved er det bedre end
en flaske. Vores søn brugte det lidt i starten indtil han kunne få fat selv,
og senere fik han ét bryst med og det andet uden brik (den hjælper
nemlig også mod ømme bryster - når barnet f.eks. får bidt hul).

Jeg kan ikke give jer nogle råd vedr. malkemaskiner - men håber at I
alligevel kan bruge "brikhistorien" til noget.

/Jens Gyldenkærne Clausen
Far til Carl på 5 uger

Fra : Henningsen

Dato : 19-01-01 08:14

Jeg fik anbefalet Avents enhåndsbetjente, men manueller pumpe fremfor de små
elektriske. Grunden skulle være at de små elektriske er meget hårde ved
brystet.

Aventen har været supergod, og det tager ikke ret lang tid at tømme brystet
med den.

mvh Pia

Fra : Tine Andersen

Dato : 19-01-01 15:29

> [...]
> kigget på hedder"Medela mini eletric", men hvis i har erfaringer gode som
> dårlige med andre typer hører vi meget gerne fra Jer.

Tillykke med den lille ny.

Det er ofte et problem for de nye små at få ordentligt ved, men det kan som
oftest læres. Enten kan man prøve at ringe til en ammerådgiver fra
foreningen 'Forældre og fødsel', eller man kan prøve at spørge på
misc.kids.breastfeeding (nyhedsgruppe som denne) Hvad de damer ikke ved om
'på-knapning' er ikke værd at vide. (det hedder 'latch on' på engelsk).

Jeg synes, det er for tidligt at give op endnu, hvis I gerne vil have det
til at køre med amningen. Det er så meget lettere, hvis man kan få det til
at fungere. Det er også muligt, at I kan tage et smut inden om hospitalet en
stille aften og få lidt hjælp. Det er ofte et spørgsmål om teknik. Amning er
et håndværk, der skal læres. Det er ikke bare noget, man (hverken mor eller
barn) er født med at kunne.

Min veninde havde også et barn, der ikke ville tage ordentligt ved. Hun
endte med tre træningsdage på barselsgangen, da drengen var et par uger. Hun
endte med at amme uden problemer i mange måneder.

Ellers har jeg selv brugt medelaen, da jeg skulle på arbejde igen og gerne
ville give ham min egen mælk. Efter to måneder opgav jeg at sidde at malke
ud på kontoret med 3 24årige knægte siddende ved siden af, som fortvivlet
forsøgte ikke at se, hvad der foregik. Men jeg ammede ham da i to år, så det
gik alligevel.

Held og lykke - giv ikke op, der findes som oftest løsninger.

Med venlig hilsen
Tine

I er velkomne til at maile til mig privat på tine.andersen@post3.tele.dk i
weekenden, hvis det går helt i hårdknude. Jeg har ammet to børn og har læst
en verden af litteratur om emnet.

Fra : CRAZYNIGHT

Dato : 21-01-01 21:01

Vores erfaring var :

A) Du lejer den hos Falck hvor du køber de andre
B) Den fra Falck er en sand oliepumpe Det VIRKER!
C) De små du kan købe hist og pist er ikke så gode som Falcks

Som sagt, det var blot vores erfaring.......nogle synes sikkert det stik
modsatte.

Ps. POLTERABEND???? Så check Danmarks største netværk af
polterabendaktiviteter, TOP10 osv. på www.CRAZYNIGHT.dk!!

:] Have a smiley day!

Kenneth Lund Petersen

75 85 33 39 | www.SPEAK2SPEAK.dk | Speakerarkiv & lydproduktion