Interessant og konkret forslag?
Fra : G B

Dato : 27-06-05 15:58

En læser af JP kommer i dag med en konstruktiv idé:

Indvandrere er ikke dumme

....Da jeg spurgte nogle menige soldater, om der slet ingen indvandrere
var, svarede de: 'Der var en enkelt den første uge, men hver gang
befalingsmanden udstedte en ordre, gik han i angrebsposition med ordene:
"Du ikke kommandere med mig. Du racist"'.

Så han blev udskrevet efter en uge med begrundelsen 'ikke
samarbejdsvillig'.

Han har sikkert været mindst lige så begavet som flertallet af danske
unge, men han var ikke motiveret for at forsvare et land, hvis kultur han
foragter.
Og de andre var glade for at slippe af med ham.

At militærtjeneste er et godt middel til at afrette adfærdsvanskelige
unge, er en gammel visdom. Mangen kriminel er kommet på rette spor ved at
blive disciplineret i militæret.

Men hvorfor er det i dag nogle af landets bedst fungerende unge danskere,
der skal spilde et år af deres uddannelsestid med f.eks. at være
udstationeret i et af de lande, som de utilpassede indvandreres forældre
er flygtet fra? Og som de for øvrigt gerne besøger i ferie- eller
genopdragelsesøjemed.

Lad os dog uddanne et etnisk forsvarskorps med flertal af indvandrere,
som man underviser i korpsånd og demokratisk tankegang og derefter sender
til de områder i verden, hvis kultur, religion og sprog de forstår.

Også de mange dygtige indvandrerpiger skulle selvfølgelig have ret til en
sådan værnepligt. Selv de mest tilhyllede af dem ville kunne gøre god
fyldest som sygeplejersker, tolke eller undervisere.

Det ville være en udfordrende motivation af de 'understimulerede'
indvandrere, som nu sidder og agerer 'dumme' ved forsvarets
intelligensprøver, og det ville give begrebet 'genopdragelsesrejse' en
helt ny dimension.

Nogle af pigerne ville måske endda være så heldige at blive forelsket i
en af de lokale beboere som alternativ til den fætter, faderen havde
tiltænkt hende.

For mange kriminelle indvandrere ville et sådant korps være et lødigt
alternativ til fængsel eller lukket institutionsanbringelse, og efter
udtjent værnepligt kunne de - nu uddannet som gode rollemodeller -
ansættes som gadebetjente til at holde styr på deres unge fætres
uopdragne adfærd i gadebilledet.

En anden læser undrer sig også over, hvorfor indvandrerne ikke kan bruges
til noget fornuftigt:

På job i jordbærmarken

KAN NOGEN forklare mig, hvorfor vi får flere og flere polske håndværkere
og flere og flere baltiske bærplukkere til landet, når der i forvejen går
mange ledige under betegnelsen flygtninge/indvandrere? Hvorfor kan de
ikke plukke bær m.v.?

Hverken balterne eller polakkerne kan vel tale dansk, og det er oftest
undskyldningen for, at flygtninge/indvandrere ikke er i arbejde. Hvem har
løsningen?

GB

Fra : NoTrabajo

Dato : 27-06-05 16:28

"G B" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> "Du ikke kommandere med mig. Du racist"'.

> Så han blev udskrevet efter en uge med begrundelsen 'ikke

Han blev hjemsendt - heldige asen.

Hvis jeg havde stillet mig op og havde opført mig på lignende måde, da jeg var
soldat ved Bornholms Værn, var jeg nok havnet i kachotten inde i Rønne og havde
fået en plettet straffeattest. Men som sædvanligt straffer man ikke gerne
muhamedanere.
--
NoTrabajo