Højtlæsning fra Koranen måske forbudt i UK
Fra : Knud Larsen

Dato : 25-06-05 16:32

Mig har det altid slået, som meget mærkeligt, at muslimer kan være så
mimoseagtige når det kommer til kritik af islam, når Koranen og Hadith er
fulde af hadefulde angreb på alle ikke-muslimer. Folk som tror på
tre-enigheden fx, er sikre på en plads i helvede, og hvordan det bliver, er
fortalt gang på gang i Koranen.

Nu er man jo ved at vedtage denne lov i UK, som gør det forbudt at kritisere
islam på en måde som muslimer mener er "had", - men det kan betyde, at man
heller ikke må læse højt af Koranens ekvivokke vers :

Quoting Koran Could Be Banned Under Proposed UK Bill, Lawmaker Says

uploaded 22 Jun 2005

Nicola Brent
Correspondent

(CNSNews.com) - A British lawmaker says reading excerpts from the Koran that
advocate harsh treatment for Christians, Jews and unbelievers would violate
a religious hatred bill currently before parliament.

"If this bill makes any sense at all, it must mean banning the reading, in
public or private, of a great many passages of the Koran itself,"
Conservative MP Boris Johnson said.

And that, he added, was "absurd and paradoxical, given that the measure is
intended to be a protection against Islamophobia."

The Racial and Religious Hatred Bill edged closer to becoming law Tuesday,
after a House of Commons debate and second reading vote.

Lawmakers from both parties who oppose the bill backed a compromise
amendment, which would have allowed prosecution only in cases where attacks
on religious beliefs were seen to be masking a deeper motivation of inciting
racial hatred. However, that amendment was tabled.

During the debate, Johnson read out various excerpts from the Koran
regarding the treatment of non-Muslims, including sura 22:19, which read in
translation: "As for the unbelievers, for them garments of fire shall be cut
and there shall be poured over their heads boiling water whereby whatever is
in their bowels and skins shall be dissolved and they will be punished with
hooked iron rods."

Johnson said while the Koran was not "unique in its hostility to other
creeds," he challenged a government minister to explain "why and how you
think the repetition of those words in a public or a private place does not
amount to an incitement to religious hatred of exactly the kind this bill is
supposed to ban."

The proposed legislation, which has been introduced in a bid to protect
Muslims, would apply to "words, behavior, written material, recordings or
programs that are threatening, abusive or insulting [and] likely to stir up
racial or religious hatred."

Convictions under the law could lead to a seven-year jail sentence.

Fra : Tina T.

Dato : 25-06-05 17:25

> [...]
> kritisere islam på en måde som muslimer mener er "had", - men det kan
> betyde, at man heller ikke må læse højt af Koranens ekvivokke vers :

Jeg er bange for at en sådan lov vil få meget negative konsekvenser, det vil
yderligere puste til hadet mod muslimerne, det er direkte tåbeligt at gøre
det strafbart at læse op af bestemte bøger, hvad bliver det næste der bliver
forbudt?, det er en glidebane uden lige.

Tina T.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-06-05 18:11

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> gøre det strafbart at læse op af bestemte bøger, hvad bliver det næste der
> bliver forbudt?, det er en glidebane uden lige.

Nu har man jo selvfølgelig ikke tænkt sig at gøre det forbudt at læse op af
Koranen, men som også andre har skrevet, så ER nogle af teksterne deri
direkte hadtekster, og bliver da også brugt sådan af mange imamer, hvilken
enhver kan se på arabisk TV. Så hvis loven skal give mening, så *burde* det
være forbudt at læse de ondskabsfulde vers offentligt.
Men mange af lovgiverne kender selvfølgelig ikke Koran og Hadith, og de vil
gerne komme muslimerne i møde med dette lille indgreb i folks ytringsfrihed.
Nu må vi se hvad det bliver til, en som komikeren Atkins vil formodentlig
teste loven ved at gå til stregen eller over, - lovgiverne HAR lovet at den
nye lov ikke kan stoppe vittigheder om religionen islam, - eller andre
religioner.

Jeg håber da ikke at folk går og hader muslimer? Der er problemer, især med
den meget specielle religion, men det behøver man jo ikke hade konkrete
mennesker for.

Fra : Tina T.

Dato : 25-06-05 18:31

> Jeg håber da ikke at folk går og hader muslimer? Der er problemer, især
> med den meget specielle religion, men det behøver man jo ikke hade
> konkrete mennesker for.

Det er der mange der gør, om det så er med rette eller ej, skal jeg ikke
gøre mig til dommer over, selv er jeg også tit blevet beskyldt for det, selv
om det ikke er tilfældet.
Konsekvensen af en sådan lov kunne let gå hen at blive at det i praksis blev
strafbart at læse op fra koranen, og hvad bliver så det næste der bliver
forbudt?, vi skal ikke indskrænke ytringsfriheden for at behage muslimerne,
eller nogen anden for den sags skyld.

Tina T.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-06-05 19:04

> [...]
> bliver forbudt?, vi skal ikke indskrænke ytringsfriheden for at behage
> muslimerne, eller nogen anden for den sags skyld.

Her er lidt mere om hvad loven kan afstedkomme:

Whether or not a religion is worth believing in, it is the inalienable
right of every human being to say what he or she thinks of it, and
since this Bill is intended to offer protection to Muslims, it is worth
pointing out that the Koran is particularly vicious in its condemnation
of other religions and their practitioners. If the Bill makes any sense
at all, it must entail the banning of the public reading of the many
passages calling for Jews and Christians to be despised and killed -
which is absurd and paradoxical, given that the measure is intended to
be a protection against Islamophobia.

If it does not mean such a ban, then the Bill is nonsense and should be
scrapped. If we say that this Bill would not have any force against
such blatant incitements, and if we say that we will all be able to
continue to insult each other's religions, and that the
Attorney-General would never dream of actually using this piece of law,
then that in itself will be counterproductive, because its very
existence on the statute book may provoke disorder and unrest from
those who believe it should be vigorously enforced. In other words,
this Bill is either going to encourage censorship and self-censorship,
which is abhorrent. Or else it is going to raise false hopes, and
inflame even further the resentment of those who feel that their
religion has been insulted.

It is impossible to make an adequate distinction between the freedom to
satirise, ridicule or lampoon religion, and the freedom to hold it up
to contempt and hatred. People have died for the freedom to say what
they want about religion. It was one of the charges against Socrates.
It beggars belief that we should be trying to inhibit that freedom
today.

Rivende tilbagegang på mange felter, - nu har vi jo også igen fået
landevejsrøvere og pirater, vi er på vej tilbage til middelalderen på nogle
punkter.

Fra : Tina T.

Dato : 25-06-05 19:45

> Rivende tilbagegang på mange felter, - nu har vi jo også igen fået
> landevejsrøvere og pirater, vi er på vej tilbage til middelalderen på
> nogle punkter.

Ja, hvis vi ikke passer på, sætter vi alt det over styr vi har opnået de
sidste 500 år, jeg har ikke lyst til at leve i et middelaldersamfund hvor
kvinder bliver holdt nede, og man ikke kan sige sin ærlige mening uden
risiko for at ryge i tugthus.

Tina T

Fra : Tim

Dato : 25-06-05 20:06

> [...]
> sidste 500 år, jeg har ikke lyst til at leve i et middelaldersamfund hvor
> kvinder bliver holdt nede, og man ikke kan sige sin ærlige mening uden

Vi er allerede godt på vej med påklædningen. Hvorfor tror du, at det ikke
længere er velset, at teenagepiger viser mave i skolen. Det er fordi de er
nødt til at være forsigtige.... og hvorfor er de det?

"Danske ludere maaaaaannn!! Wallahh!"

Det er ved at udvikle sig til et rigtig fedt samfund.

Homoparaden i København kan heller ikke længere være i fred for stenkastere.
Det samme gælder, ved at der ligger overfaldsgrupper på lur uden for
bøssediskotekerne, og overfalder gæsterne, når de kommer ud.

Lesbiske bliver overfaldet på åben gade (Strøget), fordi de går hånd-i-hånd,
eller kysser hinanden offentligt.

Jooee... vi bevæger os skam i den rigtige retning... kære halalhippier.

Tim

Fra : morten sorensen

Dato : 25-06-05 20:13

Tim wrote:

> Vi er allerede godt på vej med påklædningen. Hvorfor tror du, at det ikke
> længere er velset, at teenagepiger viser mave i skolen. Det er fordi de er
> nødt til at være forsigtige.... og hvorfor er de det?

Det tror jeg ikke på; årsagen er snarere en stigende tendens til
almindelig 'småborgerlig konservatisme'. Jeg tror det er den samme
tendens der er bag ting som 'Pornofrit Miljø' og 'voksne' der klager
over rapperes tekster og børns/unges sprog.

> Homoparaden i København kan heller ikke længere være i fred for stenkastere.
> Det samme gælder, ved at der ligger overfaldsgrupper på lur uden for
> bøssediskotekerne, og overfalder gæsterne, når de kommer ud.

Der er vi allerede; sådan har det vist været i nogle år. Jeg ved ikke om
det er indvandrere der står bag,

--

morten sorensen

Fra : Per Rønne

Dato : 25-06-05 21:45

morten sorensen <morten@mortens.net_DELETE> wrote:

> [...]
> tendens der er bag ting som 'Pornofrit Miljø' og 'voksne' der klager
> over rapperes tekster og børns/unges sprog.

Nah, der er piger der allerede i 4. klasser ser så store ud, at de kan
tages for at være meget ældre. Når de går udfordrende påklædt kan det
lede til at de kommer ud i situationer, de ikke kan overskue.

Den eneste mulige løsning på det er naturligvis at indføre
skoleuniformer efter newzealandsk mønster hvor der normalt er
forskellige optioner; ikke efter engelsk mønster hvor det hele er lagt
fast, og drengene tvinges til at rende rundt i lange bukser midt i
sommerheden.

> Der er vi allerede; sådan har det vist været i nogle år. Jeg ved ikke om
> det er indvandrere der står bag,

De eneste eksempler jeg har læst om var med indvandrere. Bortset fra en
flok nazister eller rockere som var kommet ind i et læderbøsse værtshus
i Pisserende i København. Læderbøsserne reagerede som de gør i
politiskolefilmene, og nazi-rockerne fik rumpen på komedie, mens de
råbte »undskyld«. Men det er vel en 20 år siden.
--
Per Erik Rønne

Fra : Tim

Dato : 25-06-05 21:52

"morten sorensen" <morten@mortens.net_DELETE> wrote in message

> [...]
> der er bag ting som 'Pornofrit Miljø' og 'voksne' der klager over rapperes

Det har du muligvis ret i, eller tildels.

Som man kunne læse i JP forleden, er den "gammeldags vittighed" død. Ifølge
forskeren (hvis man da skal tillægge forskere noget mandat) er det fordi den
politiske korrekthed får os til at vare vores mund ved festbordet.

Hvor kommer den politiske korrekthed fra. Vi skal jo endelig passe på, ikke
at støde nogen.

For et par måneder siden, var der her i gruppen nogen, der var dybt oprørte
over, at en besøgende i en koncentrationslejr spurgte guiden om: "Hvor meget
ville det koste at starte den [lejren] op igen?".

Mage til en politisk korrekt hyletone skulle man lede længe efter.

Tildels dog fordi, at folkeskoleklasser efterhånden i vid udstrækning
udgøres af blandede kulturer. Når muslimske forældre forarges over, at deres
børn har / skal have seksualundervisning, er der ikke langt til at tro, at
de også forarges over de danske pigers påklædning. (altså ikke hel-kjoler
med fægte-masker).

Når man hører udlændinge kalde danske piger for ludere, og tilmed sige, at
de selv er skyld i overgreb p.g.a. deres påklædning, er der ikke langt til
at tro, at det er medvirkende til, at skoler indfører "bar-mave-fri"
skolegårde.

Når selv danskere hopper med på vognen, og giver muslimerne ret i, at det
[tildels] er pigernes egen skyld at de bliver voldtaget, så mener jeg altså
at den skid er slået. Det er igen et af de mange små skred der er ved at ske
i Danmark.

> Der er vi allerede; sådan har det vist været i nogle år. Jeg ved ikke om
> det er indvandrere der står bag,

Da de blev overfaldet for to (eller var det tre) år siden, _var_ der
indvandrere, der stod og kastede med sten fra sidegaderne. Ja.

Det har imidlertid _ikke_ været sådan i et par år, at bøsser og lesbiske
skal se sig for, når de kommer ud fra bøssediskotekerne i København. For et
par måneder siden var det oppe at vende i pressen, at indvandrergrupper lå
på lur uden for diskotekerne, og overfaldt folk der kom ud.

Har forsøgt at finde artikler. Har ikke lige fundet nogen, men gætter på, at
du kan huske det!?

Tim

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-06-05 22:18

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> lå på lur uden for diskotekerne, og overfaldt folk der kom ud.
>
> Har forsøgt at finde artikler. Har ikke lige fundet nogen, men gætter på,

Jeg så i dag at den Radikale overborgmesterkandidat til båltalen på Amager
nævnte at 2. generationsindvandrere ligger på lur uden for bøsseværtshuse,
og hvis HAN siger det, så er der nok noget om det.

Fra : Tim

Dato : 25-06-05 22:24

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> nævnte at 2. generationsindvandrere ligger på lur uden for bøsseværtshuse,
> og hvis HAN siger det, så er der nok noget om det.

Ok og tak

Tim

Fra : NoTrabajo

Dato : 26-06-05 20:29

> Jeg så i dag at den Radikale overborgmesterkandidat til båltalen på Amager
> nævnte at 2. generationsindvandrere ligger på lur uden for bøsseværtshuse,
> og hvis HAN siger det, så er der nok noget om det.

Det er hans eget parti der har hovedskylden for, at vi har fået alle disse
homofobe muhamedanere til landet. Er det derfor hr. Kim Larsen er så glad for
muhamedanere, fordi de er homofobe som ham selv?
--
NoTrabajo

Fra : NoTrabajo

Dato : 27-06-05 05:29

> [...]
> nævnte at 2. generationsindvandrere ligger på lur uden for bøsseværtshuse,
> og hvis HAN siger det, så er der nok noget om det.

http://www.lbl.dk/?newsid=943

Uddrag af talen:
Gennem den seneste tid har der været en optrapning af chikane fra anden
generationsindvandrer, specielt i Studiestræde her i byen. De sidder simpelthen
i deres biler og venter på, at vi kommer ud på gaden Specielt sidste weekend var
det ekstremt ubehageligt. De ligger på lur med køller og baseball bats - nogle
forsøgte at ringe efter politiet, men de ville ikke komme. Flere af mine venner
sad imod deres vilje på en bar frem til kl 07. Det går jo ikke.

Nu har vi i så mange år kæmpet og opnået nogle fantastiske rammer for vores
udfoldelse, og så kommer disse unge mennesker og ødelægger vores frihed. Øv -
ikke blot øv, den er jo helt gal.

Og han fortsætter:

Jeg anser mig for et næstekærligt menneske, som altid har kæmpet mod fremmedhad
og undertrykkelse. Men føler jeg pludselig, at jeg selv bliver undertrykt, så
ændre jeg holdninger. DET vil jeg ikke. Jeg vil stadigvæk brænde for at der er
plads til så utroligt mange forskellige mennesker i det danske samfund. Det er
vældig foruroligende, denne holdningsændring, som foregår inde i mig og mange i
omgangskredsen . vi flytter os, og dermed også vores holdning til blandt andet
indvandrer. Igen, det vil vi ikke.
Uddrag af talen SLUT!

Hvornår mon det går op for den radigale nar, hvilken fare muhamedanerne er for
vort samfund?
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 27-06-05 07:24

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> Jeg anser mig for et næstekærligt menneske, som altid har kæmpet mod
> fremmedhad og undertrykkelse. Men føler jeg pludselig, at jeg selv bliver
> undertrykt, så ændre jeg holdninger. DET vil jeg ikke.

Men måske ville han af netop den grund ikke være /helt/ så umulig som
overborgmester i København. Hverken Søren Pind, der tidligere har
genoplivet forslaget om en stormoské foran universitetets hovedindgang
på Amager, en wahabitisk stormoské betalt af Saudi Arabien med fire
minareter og plads til 10.000 wahabiter, eller Ritt Bjerregaard der
forestiller sig at kommunen kan diktere bygning af
familie-ejerlejligheder til max 4.000 om måneden i en i øvrigt udbygget
kommune, og hvis økonomiske bjergsomhed er notorisk {hun har da også
meddelt at hun kan holde otte år på posten - nok til at hun kan supplere
sin beskedne minister- og kommissærpension med en borgmesterpension},
synes jo ligefrem indlysende valg.

Personligt har jeg aldrig forstået at bøsser og lesbiske har positive
følelser over for et politisk-religiøst system som islam, der forlanger
dem halshugget ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 27-06-05 09:56

On Mon, 27 Jun 2005 06:28:50 +0200, "NoTrabajo"
> [...]

>Uddrag af talen SLUT!
>
>Hvornår mon det går op for den radigale nar, hvilken fare muhamedanerne er for

Det virker da som om han er ved at åble øjnene....

Fra : NoTrabajo

Dato : 27-06-05 11:18

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det virker da som om han er ved at åble øjnene....

Det kan være, at jeg har misforstået, det han sagde i talen. »Det er vældig
foruroligende, denne holdningsændring, som foregår inde i mig og mange i
omgangskredsen . vi flytter os, og dermed også vores holdning til blandt andet
indvandrer. Igen, det vil vi ikke.«

Jeg opfatter den sidste sætning "Igen, det vil vi ikke", som om at han IKKE vil
være med til at ændre holdning overfor disse grupper, men fortsat vil være
"tolerant" overfor den intolerance, som muhamedanerne udviser. Jeg ser, at det
muligvis godt kan tolkes anderledes, nemlig at "Igen, det vil vi ikke" måske
skal tolkes som om, at de netop ikke vil tolerere muhamedanernes intolerance.

Det er selvfølgeligt meget radigalt ikke at udtrykke sig klart og tydeligt.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 27-06-05 12:06

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> Jeg opfatter den sidste sætning "Igen, det vil vi ikke", som om at han
> IKKE vil være med til at ændre holdning overfor disse grupper,

Men at han alligevel ikke kan lade være med at gøre det, som tiden går
Per Erik Rønne

Fra : Alucard

Dato : 27-06-05 11:27

On Mon, 27 Jun 2005 10:55:39 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Det virker da som om han er ved at åble øjnene....

åble = åbne )

Fra : morten sorensen

Dato : 25-06-05 22:24

Tim wrote:

> [...]
> ville det koste at starte den [lejren] op igen?".
>
> Mage til en politisk korrekt hyletone skulle man lede længe efter.

Det husker jeg - men jeg mener ikke det havde noget med politisk
korrekthed at gøre, men ren og skær pli og respekt for at nogle af de
andre måske havde familiemedlemmer der var døde der. Jeg ville
sammenligne det med at lave bølge-jokes ude ved hullet til en
tsunami-begravelse.

Der er nogle ting man bare ikke gør - jeg kan ikke se at det har noget
med politisk korrekthed at gøre. Havde jeg været der, var jeg sgu nok
blevet tosset, for jeg synes det var den mest dumsmarte bemærkning jeg
havde hørt længe.

> Tildels dog fordi, at folkeskoleklasser efterhånden i vid udstrækning
> udgøres af blandede kulturer.

Gør de det? Er det ikke stadig kun inde i byerne? Det er ikke mit
indtryk at presset for en mere puritansk tøjstil kommer fra steder med
mange muslimske børn.

> [...]
> de selv er skyld i overgreb p.g.a. deres påklædning, er der ikke langt til
> at tro, at det er medvirkende til, at skoler indfører "bar-mave-fri"

Dem der mener disse ting tror jeg ikke er de mest 'deltagende' i
samfundet; de kommer ikke til forældremøder og starter ikke bevægelser
for at ændre ting. Havde det været indvandrere, tror jeg snarere der var
kommet en trods-reaktion. Den brede tilslutning kan jeg kun tolke som at
det er af etniske dansk oprindelse.

> [...]
> at den skid er slået. Det er igen et af de mange små skred der er ved at ske

Man har altid kunne registerere at en del folk (selv kvinder) mener at
piger selv kan være ude om at blive voldtaget. Det er ikke den muslimske
indflydelse - for den er minimal på danskerne som helhed.

Danskerne har (heldigvis) langt, langt støre indflydelse på indvandrerne
end omvendt. De fleste indvandrere kommer dog fra fattige kår og man
forlanger vel dybest set at de noget nær øjeblikkeligt bevæger sig 100
år frem i tiden. For at de overhovedet skal have en chance er de slet og
ret pisket til at rette ind efter det danske samfund i en helvedes fart.

Ikke sagt at der ikke er nogen problemer, og ikke sagt at samtlige
indvandrere udviser en fantastisk integrationstrang - men de der ikke
prøver at integrere sig synker simpelthen til bunds og har dermed reelt
ingen indflydelse på samfundet.

Kun stærke indvandrere kan påvirke DK - og det er mit indtryk at jo
stærkere indvandrere bliver jo mindre religiøse bliver de. Måske ikke
alle - men sådan generelt set. Derfor er jeg næsten fanatisk tilhænger
af at religion skal helt ud på et sidespor i DK - for flere og flere
indvandrere kommer til at opleve velstand og så er det vigtigt at de
lægger religionen.

> Da de blev overfaldet for to (eller var det tre) år siden, _var_ der
> indvandrere, der stod og kastede med sten fra sidegaderne. Ja.

Det ved jeg.

> [...]
> par måneder siden var det oppe at vende i pressen, at indvandrergrupper lå
> på lur uden for diskotekerne, og overfaldt folk der kom ud.

Var det indvandrergrupper? For jeg mener osse der var helt almindelige
etniske danskere imellem.

Folk der mildt sagt ikke er vilde med homoseksuelle findes - selv på den
tolerante venstrefløj - se på Kim Larsen her fra gruppen.

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-06-05 10:11

> [...]

> at religion skal helt ud på et sidespor i DK - for flere og flere
> indvandrere kommer til at opleve velstand og så er det vigtigt at de

Det er jo desværre ikke rigtigt, de unge er mere religiøse end de ældre, og
det er rundt om i verden, især dem der går i skole, også og mest uni, som
bliver mest religiøse. De fleste af dem der melder sig som selvmordsbombere
er også velsituerede og veluddannede, - det må være lidt, som da
"intellligentsiaen" i DK faldt for de totalitære styrer i Øst. Vi kender
også lige aktuelt nu, en "ørn" som Sartre, som også røg på den med samlede
ben, man fatter det simpelthen ikke.

Og mht religiøsitet, så kan vi ikke engang rigtig sammenligne med muslimske
lande, for når man er indvandrer i et vestligt land, vil der være langt
større interesse i at bevare den gamle kendte religion. Men kun Allah ved,
hvordan verden ser ud om 50 år, og selv han har ofte gættet forkert.

Fra : morten sorensen

Dato : 26-06-05 10:55

Knud Larsen wrote:

> Det er jo desværre ikke rigtigt, de unge er mere religiøse end de ældre, og
> det er rundt om i verden, især dem der går i skole, også og mest uni, som
> bliver mest religiøse.

*Nogle* af dem bliver det. Det er rigtigt at der er en del født-i-DK,
universitetsuddannede der mystisk nok bekender sig til islam i den mest
stupide form; det afgørende vil dog være hvad den brede masse af
indvandrere gør efterhånden som de får fat i samfundet.

Hvis alle bliver mere religiøse, er det ganske katastrofalt.

> De fleste af dem der melder sig som selvmordsbombere
> er også velsituerede og veluddannede,

Det er så få at man imho ikke kan konkludere noget generelt på det; det
ville svare til at konkludere noget om tysk 70er-ungdom pga RAF.

> [...]
> også lige aktuelt nu, en "ørn" som Sartre, som også røg på den med samlede

Nogle gange søger folk noget andet end det bestående så meget at de ikke
rigtigt kigger kritisk på det de finder.

--

morten sorensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-06-05 11:10

> [...]
> indvandrere gør efterhånden som de får fat i samfundet.
>
> Hvis alle bliver mere religiøse, er det ganske katastrofalt.

Man har fx tal fra en A4 undersøgelse, det er skam generelt.

> Det er så få at man imho ikke kan konkludere noget generelt på det; det
> ville svare til at konkludere noget om tysk 70er-ungdom pga RAF.

Der er dog tusinder på verdensplan, og det siger noget om mentaliteten. Nu
er det jo forøvrigt heller ikke politisk ukorret at indrømme, at mange af de
unge muslimer heltedyrket bin Laden, - noget man harmdirrende benægtede lige
efter 9/11, nu indrømmer også imamer at det er rigtig nok.

> - det må være lidt, som da
>
> Nogle gange søger folk noget andet end det bestående så meget at de ikke
> rigtigt kigger kritisk på det de finder.

Men så hører alting jo op, og vi kunne droppe ordet "intellektuel", hvis der
ikke heldigvis var nogle få undtagelser fra reglen med at lade al skepsis
falde. En som fx Athur Koestler der selv startede som kommunist, checkede
virkeligheden i USSR, og advarede mod systemet, - bare at nævne hans navn
var nok til at blive kaldt "anti-kommunist", som var lige så slemt som at
være "racist" i vore dage. Mennesker er bare mærkelige, og mange er
formørkede af deres idealer om lammet og løven der græsser side om side.

Fra : Tina T.

Dato : 25-06-05 20:18

> [...]
> hånd-i-hånd, eller kysser hinanden offentligt.
>
> Jooee... vi bevæger os skam i den rigtige retning... kære halalhippier.

Ja, det er sørgeligt at nogen ikke kan eller rettere VIL se det, jeg synes
det er tydeligt at det går i den forkerte retning.

Tina T.

Fra : NoTrabajo

Dato : 27-06-05 05:31

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, det er sørgeligt at nogen ikke kan eller rettere VIL se det, jeg synes
> det er tydeligt at det går i den forkerte retning.

Der er desværre alt for få, der kan se det. Mogens Glistrup var den første der
så det, men ham sætter man bare i fængsel for at sige sandheden om
muhamedanerne.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 27-06-05 07:24

> [...]

> Der er desværre alt for få, der kan se det. Mogens Glistrup var den første der
> så det, men ham sætter man bare i fængsel for at sige sandheden om

Det var nu altså for groft skattesvig. Foretaget af en advokat, der
havde været universitetslektor med speciale i skatteret, og som udmærket
kendte Danske Lovs regler.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 27-06-05 11:23

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var nu altså for groft skattesvig. Foretaget af en advokat, der
> havde været universitetslektor med speciale i skatteret, og som udmærket
> kendte Danske Lovs regler.

Hvorfor tror du at det tog 9 år at få ham dømt? Mon ikke det skyldtes, at han
netop IKKE havde overtrådt nogen skattelove, men at man var nødsaget til at
opfinde nye tolkninger - herunder fiktionsprincippet - for at kunne få ham
straffet. For straffes, dét skulle han, når han havde vovet at udfordre det
politiske system og fremover havde fået forhindret det "legale" skattesnyderi,
der foregik i samfundets højere kredse.

LÆNGE LEVE MOGENS GLISTRUP! - Danmarks folkehelt nummer 1.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 27-06-05 12:06

> [...]

> netop IKKE havde overtrådt nogen skattelove, men at man var nødsaget til at
> opfinde nye tolkninger - herunder fiktionsprincippet

Fiktionsprincippet fremgår af Danske Lov fra 1683, og derudover må man
sige:

1. Udnytter man ankesystemet så langt som muligt, kan sager tage lang
tid. Og man ville jo meget gerne føre sagen /helt/ til tops, hans
politiske betydning taget i betragtning.

2. Hans selskabscirkus var jo naturligvis kompleks, så derfor skulle der
bruges tid på det.
--
Per Erik Rønne

Fra : morten sorensen

Dato : 25-06-05 19:57

Knud Larsen wrote:

> Rivende tilbagegang på mange felter, - nu har vi jo også igen fået
> landevejsrøvere og pirater, vi er på vej tilbage til middelalderen på nogle
> punkter.

Ifm Van Gogh-mordet sagde en hollandsk sociologi-professor i et indslag
på DR, at man nu måtte fortælle at det var sådan i et liberalt samfund
at man måtte finde sig i at ting, folk, begreber, osv man synes om ikke
alene bliver kritiseret men også latterliggjort - til tider endda groft.

Jeg synes end ikke man skal være imødekommende; man skal blot pege på
koran-citater som der her gøres.

De fleste politiske spørgsmål er komplicerede, men dette synes jeg
egentligt er befriende enkelt.

--

morten sorensen

Fra : Per Hagemann

Dato : 26-06-05 00:54

> [...]
> bliver forbudt?, vi skal ikke indskrænke ytringsfriheden for at behage
> muslimerne, eller nogen anden for den sags skyld.

I forvejen tales der om at forbyde Hizb-ut-Tahrir, som i realiteten ikke
foretager sig andet end at viderebringe korancitater eller andre
skriftssteder.

Ønsket om integration er som jeg ser det et udtryk for intolerance mod de
fremmedes levevis. Selv om det ikke ligger i dansk mentalitet at hade, så er
der en underliggende tendens til at se ned på folk som ikke følger netop de
værdier som tilfældigvis er fremherskende i Danmark anno 2005.

Et eksempel er kvindebehandlingen. Nu hørte jeg lige at endnu i 1800-tallet
sagde dansk lovgivning at kvinder arvede det halve af mænd, altså det samme
som muhamedansk lov. Mens sjaria-loven ligger fast, så kan det sagtens
tænkes at man i Danmark ændrer loven så kvinder skal arve dobbelt af mænd
(fordi kvinder normalt bruger mere tid på at hjælpe deres gamle forældre).

Problemet med de fremmedes uforligelighed med danske normer løses ikke ved
integration, men ved forebyggelse af kultursammenstødet, altså udvisning
mens tid er.

--
Sura 9:123 "O I som tror, kæmp mod dem, der lever nær ved jer af de vantro,
og lad dem finde hårdhed i jer, og vid, at Allah er med de retfærdige"

Fra : Tina T.

Dato : 26-06-05 06:42

> Problemet med de fremmedes uforligelighed med danske normer løses ikke ved
> integration, men ved forebyggelse af kultursammenstødet, altså udvisning
> mens tid er.

Det er det jeg har sagt hele tiden, en stor del af dem kan, eller rettere,
VIL ikke integreres, og så mener jeg ikke de har noget at gøre i danmark.

Tina T.

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-06-05 21:39

> Det er det jeg har sagt hele tiden, en stor del af dem kan, eller
rettere,
> VIL ikke integreres, og så mener jeg ikke de har noget at gøre i danmark.

Er du integreret i Danmark ?

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Tim

Dato : 26-06-05 22:46

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> "Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ved

> rettere,
>
> Er du integreret i Danmark ?

Du er integreret på Nørrebro Kim. Det er altså langt fra det samme som
Danmark.

Tim

Fra : Tina T.

Dato : 27-06-05 13:45

> rettere,
>
> Er du integreret i Danmark ?
>
> --
> Kim Larsen

Hvad er det for noget bavl at lukke ud, naturligvis er jeg det, jeg er født
her, mine forældre er født her, mine bedsteforældre er født her, fortsæt
selv rækken, men det evner du vel ikke.

Tina T.

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-06-05 21:37

> [...]
vil
> yderligere puste til hadet mod muslimerne,

Det ville da ellers lige være noget for sådan en lille racistblondine som
dig...

Fra : Tina T.

Dato : 27-06-05 13:48

vers :

> vil
>
> Det ville da ellers lige være noget for sådan en lille racistblondine som
> [...]

Hvis du ikke kan andet end lukke lort ud, burde du holde din kæft og skruppe
hen i børnehaven til de andre femårige.

Tina T.

Fra : Alucard

Dato : 27-06-05 14:33

On Mon, 27 Jun 2005 14:48:01 +0200, "Tina T." <tina-t@hotmail.com>
wrote:

>Hvis du ikke kan andet end lukke lort ud, burde du holde din kæft og skruppe
>hen i børnehaven til de andre femårige.

De gider ikke at lege med ham fordi han er for barnlig...

Fra : G B

Dato : 27-06-05 14:58

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis du ikke kan andet end lukke lort ud, burde du holde din kæft og
> skruppe hen i børnehaven til de andre femårige.

Smid dog idioten i killfilteret. Han bidrager aldrig med andet end
tilsvining.

GB

Fra : Tim

Dato : 27-06-05 17:47

"Tina T." <tina-t@hotmail.com> wrote in message
> vers :

> Hvis du ikke kan andet end lukke lort ud, burde du holde din kæft og
> skruppe hen i børnehaven til de andre femårige.

De ville bare tæve ham. Det tør han ikke, den bette kryster.

Tim