vitaminer
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 04-06-01 10:45

Hej NG

vores hund får tit hjemmelavet mad ( sund mad ), så som grønsager, ris,
pasta, kød, og fisk. Mit spørgsmål går på, om vi skal købe nogen vitaminer
til ham?, eller om der er vitaminer nok i den mad vi laver til ham ( han får
ikke bare rester fra middags bordet, vi laver tit mad udelukkende kun til
ham ).

Med venlig hilsen

Bolette

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 04-06-01 11:19

Bolette Nielsen <bobo@kimj.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ffl3p$md8$1@news.cybercity.dk...
> [...]
får
> ikke bare rester fra middags bordet, vi laver tit mad udelukkende kun til

altid "hundemad" med de fleste >>af de ingredienser du benytter - dog giver
jeg kalk og olie hvis hunden stadig vokser - men den får aldrig >>specielle
vitaminer -

Hilsen Pia
www.fallohide.dk

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 04-06-01 11:25

Hej Bolette

Hvis du vil gøre dig i hjemmelavet mad, så vil jeg anbefale dig at læse
noget om BARF (Bones And Raw Food). Du kan forhøre dig på mailinglisten
NordBARF: http://www.egroups.com/mygroups, NordBARF@egroups.com Jeg fodrer
selv mine hunde efter dette princip - og de får ALDRIG igen tørkost. Det er
helt sikker. Mine hunde får en vitaminpille om dagen. Men herudover varierer
jeg også grøntsagerne meget, og de får æg - med skal, hvidløg, rå
kalvelever, acidfilus kultur (sikkert stavet forkert) blended sammen med de
rå grøntsager (både grøntsager og æg m.m blendes sammen. Det er råt og
ALDRIG kogt)

Eller også skal du læse om Finn Smeds foderplan. Han har også en web-site
som jeg ikke kan huske adressen på. Når man fodre med hjemmelavet mad, skal
man nemlig være opmærksom på, at hunden får det den skal have. Men gør det
det - er det også det ALLERBEDSTE du kan gøre for din hund.

KH
Søs

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 04-06-01 13:25

Hej igen

Nicki er 4 måneder, så han vokser selvfølgelig stadig. Kalk gir' jeg ham nu
ikke ( vil begynde at gi' ham det ), men jeg kommer tit lidt olie i maden.

Jeg så faktisk et program en dag, om Finn smed ( natur dyrlæge ), og det var
faktisk der, jeg fik idéen til selv at lave Nicki's mad, men jeg kan
desværre ikke finde hans web-site, er der nogen der kender den?.

hilsen fra

Bolette

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 04-06-01 14:48

Nu har jeg selv fundet Finn Smed's hjemmeside, skriver den lige, hvis andre
kunne ha' interesse i at kigge forbi.
www.hundesmed.dk

Bolette

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 04-06-01 14:58

undskyld, men adressen er forkert, her er den rigtige:
www.hundesmeden.dk

Bolette

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 04-06-01 22:37

Hej Bolette

ALT mulig held og lykke med lav-selv-maden. Det er simpelthen noget af det
bedste jeg har gjort for mine hunde - synes jeg. Jeg har oplevet, at de har
fået en bedre pels og fremfor alt EKSTREMT flotte tænder. Har lige været til
dyrlægen og hun var MEGET imponeret over deres tænder, som ikke har skyggen
af tandsten - heller ikke hende på 5. Men det skyldes altså, at de får rå
ben hver dag. Det tror jeg ikke er med i Finn Smeds foderplan. Men meld dig
til nordBARF-listen - der er RIGTIG meget god information at få. Og en masse
mennesker, som virkelig er dedikeret til denne fodringsform.

KH
Søs

Fra : Nanna Lise Vester

Dato : 06-06-01 08:17

Søs D. Jensen <emma@email.dk> wrote:

Hej Søs
Hvad koster det dig at fodre hundene på denne måde ?

Hilsen fra Nanna

http://www.redningshund.dk

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 07-06-01 21:14

Hej Nanna

Dejligt at høre fra dig. Jeg har lige opdaget, at jeg faktisk ikek har
svaret på din sidste mail - undskyld

Hvad koster det?? Jeg har aldrig rigtig regnet på det. Men jeg køber
kyllingehalse ca. 6 kg til omkring 100 kr. Emma får 100 gram om dagen og
albert for 200 gram. Det er spist i løbet af 3 - 4 uger. Så har jeg den
bedste økologiske slagter, hvor jeg også får ben fra. Det er billigt: 3 kg.
20 kr. Jeg fik lige at vide i går, at den anden slagter her i Søborg tager
100 kr for 3 kg ben, som han alligevel skulle smide ud !!!!!!!!! Det er
VIRKELIG et flot forretningstalent.

Så er der grøntsager. Her får jeg fra Årstiderne en basiskasse til 157 kr.
(tror jeg ellers 165) hver 14. dag. Her er grøntsager til hundene og mig
selv i lidt over en uge - hunden får så alt det ulækre, gamle m.m. De er min
kompostbunke Jeg får så også en frugtpose, hvor de gamle overmodne
frugter - som jeg ikke selv spiser - bruges til hundene.

Herudover køber jeg æg til de blendede grøntsager, lidt kalvelever (100g)
til en portion blended grøntsager, som varer en uge, acidifilus-kultur og så
får de hvidløg i.

Herudover køber jeg 4 kg. kallun om uge - der går lidt mere end en uge - det
er ca. 80 kr. for de 4 kg.

Jeg bruger vel ca. 400 kr. om måneden på hundemad (til to hunde jo) - men
ville sikkert kunne gør det billigere, hvis man går lidt på tilbudsjagt - og
så bliver man lidt en god pranger

KH
Søs

Nanna Lise Vester <nanna@redningshund.dk> skrev i en

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 04-06-01 22:51

Bolette Nielsen <bobo@kimj.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ffufd$140c$1@news.cybercity.dk...
> [...]
nu
> ikke ( vil begynde at gi' ham det ), men jeg kommer tit lidt olie i maden.

især når han skifter tænder -

opskrift på hundemad - Der er >>bare en ting jeg ikke er enig med ham i, og
det er at give hunden en fastedag - og slet ikke en hvalp
ikke selv - hundenes kost er så >>alsidig, at de får tilstrækkeligt med
vitaminer, mener jeg -

Hilsen Pia
www.fallohide.dk