Debian 2 netkort
Fra : Jesper FA

Dato : 04-06-01 09:20

Jeg har en maskine med 2 netkort.. det ene realtec 8139 baseret og det
andet et ne2000 kort. De kører fint hver for sig eth0 & eth1.
Det jeg gerne ville var at have begge netkort på samme net, bare med
forskellig IP. Det virker også fint bortset fra at det er kun det ene
netkort der tager sig af det hele. Hvis kun et netkort er oppe tager det
sig af det, og hvis begge er oppe tager det der kom op først sig af det
hele.

Problemet vil jeg gætte på er at route bliver sat til.
10.0.0.0 0.0.0.0 255.0.0.0 U 0 0 0 eth0
10.0.0.0 0.0.0.0 255.0.0.0 U 0 0 0 eth1
0.0.0.0 10.0.0.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth1
0.0.0.0 10.0.0.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 eth0

# cat /etc/network/interfaces
# /etc/network/interfaces -- configuration file for ifup(8), ifdown(8)

# The loopback interface
# automatically added when upgrading
auto lo
iface lo inet loopback

# The first network card - this entry was created during the Debian
installation
# (network, broadcast and gateway are optional)
# automatically added when upgrading
auto eth0
iface eth0 inet static
address 10.0.0.42
netmask 255.0.0.0
network 10.0.0.0
broadcast 10.255.255.255
gateway 10.0.0.1
# automatically added when upgrading
auto eth0:0
iface eth0:0 inet static
address 10.0.0.41
netmask 255.0.0.0

auto eth1
iface eth1 inet static
address 10.0.0.32
netmask 255.0.0.0
network 10.0.0.0
broadcast 10.255.255.255
gateway 10.0.0.1

bliver eth? tildelt efter hvilken rækkefølge man loader modulerne i? Kan
man styre det på anden måde? Anyway så er eth0 realtec kortet og eth1
ne2000 kortet.

--
Jesper

Fra : Rasmus Bøg Hansen