Kan jeg være sprunget læk?
Fra : tjuhej

Dato : 08-07-05 09:45

Hej NG

Jeg har et lidt mærkværdigt spørgsmål..

I januar 1996 blev jeg opereret for en svulst i hjernen, og selve
operationen foregik op gennem næsen.. Da man så efter operationen skulle
"lukke" ind til hjernen (scanningsbilleder har afsløret at den rent faktisk
er der ) tog man en muskel fra mit ben, som så blev syet fast som en
"lap" (prøver at holde det så klart og præcist som muligt, så bær over med
betegnelserne..).

Efterfølgende rendte der selvfølgelig lidt væske ud af min næse, som havde
en helt bestemt substans og farve. Det kan stort set ikke forveksles med
snot (undskyld sproget igen), i hvert fald ikke i mit tilfælde. Derudover
føltes det som om jeg var meget forkølet, og på trods af jeg fik skiftet
forbinding under næsen - og senere "pillede" - så der kom luft i næsen igen,
var det som om det blev ved med at sive (hvilket det sikkert også gjorde et
stykke tid).

Men nu, har jeg fået den "følelse" i næsen igen. Og det er igen den der lidt
ubestemmelige væske, og det er ikke fordi jeg er forkølet så vidt jeg selv
har bemærket, så det bekymrer mig lidt at væsken har samme farve etc som
dengang. Hvilket fører mig til spørgsmålet: Kan man lække efter så mange år?

Det lyder måske dumt, og min umiddelbare indskydelse siger nej, men jeg ved
det ikke med sikkerhed, så derfor smider jeg den ud til Jer..

Mvh
Trine

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 08-07-05 09:56

"tjuhej" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse

> Hej NG
>
> Jeg har et lidt mærkværdigt spørgsmål..

He, ja og lidt svært at svare på. Men kan der sidde et permanent dræn
deroppe, som sikrer, at din lille hjerne ikke kommer under pres

M.V.H.....Benny..

Fra : tjuhej

Dato : 08-07-05 10:35

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> He, ja og lidt svært at svare på. Men kan der sidde et permanent dræn
> deroppe, som sikrer, at din lille hjerne ikke kommer under pres
>
> M.V.H.....Benny..

Altså jeg formoder jeg ikke har noget dræn, da jeg ikke har fået noget at
vide om det, og min journal ikke umiddelbart siger noget i den retning.
Derudover har jeg aldriig oplevet det her før - altså siden dagene efter
operationen - og det synes jeg da umiddelbart indikerer at jeg ikke har et
dræn

Kan da lige tilføje at jeg ved jeg ikke har problemer med den væske der
omgiver hjernen, forstået på den måde at jeg ikke har haft brug for et dræn.
Den del af mig har altid virket som den skulle

Trine

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-07-05 11:15

Den 08-07-05 10.44 skrev tjuhej følgende:

> [...]
> dengang. Hvilket fører mig til spørgsmålet: Kan man lække efter så mange år?

Jeg tvivler, men det er udelukkende baseret på gætteri om, at det
lækkede i starten, fordi lappen endnu ikke var vokset sammen med
omgivelserne. Men lad være med at lytte til mig eller andre i denne
gruppe - nedenstående undtaget:

Kontakt din læge eller ring evt. direkte til hospitalet. Måske
hospitalet umiddelbart kan/vil svare, om det er muligt, og ellers kan
lægen henvise til en undersøgelse. Der er ingen grund til at risikere,
at der er noget galt, eller til at du skal gå og spekulere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : tjuhej

Dato : 08-07-05 12:16

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

det er lige præcis den konklusion jeg selv nåede frem til :)

"Min" læge på pågældende sygehus er underrettet, da den praktiserende læge
jeg har ikke aner en dyt om forløbet udover det han evt. må have læst i min
journal
Så der er skam taget hånd om det i den retning..

Ville dog bare høre om nogen havde kendskab til om det skulle være muligt

Men tak alligevel

Fra : MadHatter

Dato : 08-07-05 21:46

On Fri, 8 Jul 2005 10:44:38 +0200, "tjuhej" <trine@pixiemachine.com>
wrote:

>Det lyder måske dumt, og min umiddelbare indskydelse siger nej, men jeg ved
>det ikke med sikkerhed, så derfor smider jeg den ud til Jer..

Det er ikke sandsynligt at du skulle lække efter så lang tid - Men
helt udelukke det, kan man nok ikke...

Gå et smut forbi apoteket og køb en standard urin-stix. Liquor (som
væsken fra hjernen kaldes) indeholder meget sukker, og vil derfor
reagere med glucose-feltet. Almindelig snot indeholder ikke sukker, og
giver ingen reaktion.

Hvis du lækker, bør du gå til læge - Den slags læk giver en vis risiko
for infektioner som meningitis, så man vil nok vælge at 'lukke hullet'
operativt....