Hovedpine ved sex
Fra : Helle

Dato : 07-07-05 23:48

Hejsa.

Jeg har nogle gange oplevet at jeg får en helt vildt afsindig hovedpine når
min kæreste og jeg har sex. Også selvom jeg ikke anstrenger mig men lader
ham gøre arbejdet det er oftest kommet hvis jeg har været rigtig
ophidset. Hvad kan det være? det er kommet indenfor det sidste halve års
tid. Vi har kommet sammen i 5 år. Det er virkelig ubehageligt og føles
hverken som alm hovedpine eller migræne. Det føles nærmere som om hovedet er
ved at sprænge (seriøst!) og river fra nakken af og om i panden....

Er der nogen andre der har prøvet det? mit blodtryk og blodsukker fejler
ikke noget og jeg har stort set aldrig hovedpine eller migræne ellers.

Ret skræmmende for jeg bliver virkelig bange. Det er så slemt at det sortner
for øjnene og jeg nærmest skriger og jeg græder af smerte...der går så nogle
minutter og så letter det ligeså stille og roligt og herefter bliver jeg
voldsomt træt. Det er ikke hver gang vi har sex det går sådan, men det er
sket nogle gange.

Nogen der kender det?

Mvh Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-07-05 06:57

Helle wrote:
> [...]
> roligt og herefter bliver jeg voldsomt træt. Det er ikke hver gang vi
> har sex det går sådan, men det er sket nogle gange.

for mig lyder det som om blodtrykket lige har fået et hak opad i de
situationer... forhøjet blodtryk kan godt give de symptomer som du
beskriver, og jeg husker det faktisk også fra den tid hvor mit blodtryk var
forhøjet, at jeg fik hovedpine ved sex....
dit blodtryk kan stadig godt være normal i hvile, men du skal jo huske på at
i ophidset tilstand hæves blodtrykket jo noget, og så er det jo klart det
kan gøre nas....

oplever du evt det samme ved hård motion?

jeg vil sige du bør smuttet il din læge og tage en snak, om ikke andet så
for den sjælefreds skyld.... det kan jo være at dit blodtryk er forhøjet en
smule (det kan godt komme ret pludseligt) eller at han/hun har nogle geniale
guldkorn til dig....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Helle

Dato : 08-07-05 07:54

> [...]
> en
> smule (det kan godt komme ret pludseligt) eller at han/hun har nogle

Det er lang tid siden jeg har dyrket rigtig hård motion - ikke inden for det
sidste halve til hele års tid så jeg kan ikke sige om at jeg oplever det
samme ved hård motion. Det er nok formentlig blodtrykket der ryger i vejret,
men det gør vel egentlig ikke så meget når det er så kort tid?
Måske jeg burde snakke med min læge om det næste gang hvor jeg alligevel
skal derned. Det er ikke så akut så jeg ligefrem vil hen og bestille en tid
for det.

Mvh Helle

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 08-07-05 10:04

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Måske jeg burde snakke med min læge om det næste gang hvor jeg alligevel
> skal derned. Det er ikke så akut så jeg ligefrem vil hen og bestille en

Det er en lidt farlig holdning at indtage. Du har et problem, som gør meget
ondt, det opstår ved sex, og du siger, at det ikke er a kut...
Nå spøg til side. Jeg syntes helt bestemt, at du burde bestille en tid.
For højt tryk på en slange, ville få arbejdstilsynet til at gå helt agurk,
og er det forhøjet blodtryk, er disse ting vel sammenlignelige, og kan
risikere at ende med F.eks en hjerneblødning, og sådan en er jo skadelig,
når det er bevist, at du har en sådan. Det er kun mig, der bare kan hælde
overskuddet ud af øret ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Helle

Dato : 08-07-05 14:24

> [...]
> når det er bevist, at du har en sådan. Det er kun mig, der bare kan hælde

Hmm ja måske jeg burde få en tid - kan godt se hvad du mener. Det er jo bare
temmelig underligt at tage til lægen når man ikke kan mærke noget mens man
er hos lægen. Men jeg skulle måske alligevel tage en snak med lægen. Synes
bare det er pinligt at snakke om sex med lægen (hun er dog kvindelig). Det
er bare ikke mere en få mdr siden jeg sidst fik målt blodtryk og blodsukker
og det lå som det skulle.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-07-05 16:32

Den 08-07-05 15.24 skrev Helle følgende:

> er hos lægen. Men jeg skulle måske alligevel tage en snak med lægen. Synes
> bare det er pinligt at snakke om sex med lægen (hun er dog kvindelig). Det

Du kan jo tage en løbetur og se, om det også giver dig hovedpine. Er det
tilfældet kan du snakke løbeture i stedet for sex.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 09-07-05 00:26

> [...]
> bare det er pinligt at snakke om sex med lægen (hun er dog kvindelig). Det
> er bare ikke mere en få mdr siden jeg sidst fik målt blodtryk og

Ja selvfølgelig er det underligt, at tage til lægen med noget man havde i
går / i sidste uge. Det læste jeg sjovt nok, en avisartikel om, for ganske
kort tid siden, at når symptomerne forsvandt, så glemte folk det igen,
hvilket så kort tid efter, kostede dem førlighed eller liv. Specielt blev
F.eks nævnt, mænd, mellem 55 og 65 år, alt for ofte, går med en udposning på
aorta, Springer den, skal man godt nok være tæt på et operationsbord, for at
overleve. Jeg mistede 2 venner, med et års mellemrum. Jeg havde bemærket,
at der hos den ene, gennem den sidste tid, altid stod et glas ibuprofen, og
den anden ignorerede smerter i den ene arm. Hvad den ene døde af ( 44 år )
blev jeg aldrig klog på, men den sidste døde af en blodprop, i en alder af
41 år. Gætter på, at det var for meget fastfood, og for lidt almindelig
kost, men hvis man havde ventet noget i den retning, ville man have troet,
at det var hans kæreste der ville blive ramt af noget sådant, for
selvfølgelig spiste hun den samme kost, men modsat ham, ganske trivelig, og
i dårlig fysisk form, men OK, en slat yngre. Ja folk ligefrem glemte
lammelser, hvis bare de fortog sig igen, indenfor en time. Så hvis din
læge, vil blive irriteret, så lad ham blive det, det kommer ikke dig ved.
De klager over, at vi kommer for tit, men klager også over, at vi ikke
kommer tit nok. Bare rolig, din læge kender begge modeller, så der er intet
forkert i at snakke sex med hende / ham.

Nå lidt sjov skal der være :

Mekanikeren kigger fortvivlet på landsbylægens bil, og lægen er irriteret
over mekanikerens manglende foretagsomhed, og udbryder...
Så tag dig dog sammen mand.... Hvor svært kan det være.....

Mekanikeren svarer :
Det kan du sgu sagtens sige..... Du har jo kun 2 modeller....

M.V.H.....Benny..

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-07-05 16:42

Sabina Hertzum skrev den 08-07-2005 07:57:
> eller at han/hun har nogle geniale
> guldkorn til dig....

Undskyld, jeg ved godt, at man bør tage problemet alvorlig.
Undskylder mange gange på forhånd.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på denne vits:

To venner snakker sammen om "det der med hovedpine og kvinder, lige før
sex":
Vennen siger: Det problem har jeg løst derhjemme.
Den anden siger: hvordan det?
Den første svarer: Jo ser du, når hun kommer med den med "ikke i aften
skat, jeg har hovedpine", så tager jeg en hovedpinepille og propper ind
under forhuden og siger til hende: Stikpille eller sugetablet?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-07-05 17:42

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message
> [...]
> bliver jeg voldsomt træt. Det er ikke hver gang vi har sex det går sådan,

Nu har jeg ikke lyst til at udbasunere mit sexliv på nettet, men jeg er ret
sikker på at jeg ved hvad du mener. Og ja, det er en hamrende meget
pludselig hovedpine der netop trækker fra nakken om i panden. Den går væk
igen, altså bliver ikke "hængende" som en almindelig hovedpine.
Jeg har klart opfattelsen af at det er meget værrer når jeg ikke har fået
vand nok at drikke. Måske det er det samme med dig. Prøv at "drukne" dig i
vand, og se om det hjælper. Faktisk tror jeg ikke at jeg har oplevet det en
eneste gang, hvor jeg ikke manglede vand.

Mht til det med lægen. Tro mig, lægen har ikke bare hørt det hele før,
han/hun har også set det hele! ... du har ikke noget at være flov over

Nina

Fra : KG

Dato : 08-07-05 19:01

Hej Helle ...

> [...]
> ham gøre arbejdet det er oftest kommet hvis jeg har været rigtig
> ophidset. Hvad kan det være? det er kommet indenfor det sidste halve års

Jeg har som Mand prøvet nøjagtig det du beskriver - jeg blev bange
og kan berette at det var´hovedpine, som kom lige før klimaks og under
samt holdt utroligt fast efter .... (det tog nydelsen)

Som sådan tror jeg ikke du skal bekymre dig - jeg tror du koncentrere
dig så meget og spænder så meget at du skaber dette tryk i hovedet.

Men er du bange så gå til lægen - det er det naturligste i hele verden.

I mit tilfælde skete det ikke hver gang - men jeg tror mange gange når
energien og lysten var for stor sammen med stress ....

Spørg din læge - det gør ikke ondt ...

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Hansen

Dato : 08-07-05 20:17

Jeg har engang læst om dette emne. Det var en læge der skrev om det. Men jeg
kan altså ikke huske hvad det var der udløste hovedpinen, men jeg mener også
bestemt du bør tage en snak med lægen. Han/hun må vide hvad det er der sker.

m.v.h
LH

Fra : Helle

Dato : 08-07-05 21:08

> Jeg har som Mand prøvet nøjagtig det du beskriver - jeg blev bange
> og kan berette at det var´hovedpine, som kom lige før klimaks og under
> samt holdt utroligt fast efter .... (det tog nydelsen)

Ja det er faktisk lige præcis før klimaks det sker og kun hvis jeg virkelig
er helt oppe og køre Men det er da rart at vide at andre har oplevet
det, det beroliger mig for første gang jeg oplevede det var jeg godt nok
bange!! jeg troede jeg havde fået en hjerneblødning eller sådan noget.

Mvh Helle

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-07-05 21:43

Helle skrev den 08-07-2005 22:08:
> jeg troede jeg havde fået en hjerneblødning eller sådan noget.

Så må det have været god sex

(eller dårlig sex pga. de konsekvenser som en hjerneblødning kan have
med sig).

Fra : Gamle

Dato : 09-07-05 14:28

> [...]
> oplevet det, det beroliger mig for første gang jeg oplevede det var jeg
> godt nok bange!! jeg troede jeg havde fået en hjerneblødning eller sådan

Hej Helle.
Prøv at kigge her http://www.hovedpine.dk/hovedpinetyper/andre_primaere.asp
Du kan roligt snakke med din læge, hvem skulle ellers kunne give bedre råd.
Du får jo også kun positiv reaktion her i gruppen.
Det får du også hos lægen.

Med venlig hilsen
Torben

Fra : Peter

Dato : 08-07-05 20:52

> [...]
> bliver jeg voldsomt træt. Det er ikke hver gang vi har sex det går sådan,

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200215.htm

Peter B