Astma medicin
Fra : Peter Jensen

Dato : 29-06-05 07:12

Hej,

Mener bestemt at jeg for ca. 6 mdr. siden hørte om nyt astma medicin, ét
medicin som indeholder både forbyggende og hurtigte virkede medicin. Det
skulle have skabt gode resultater. Nogle som ved hvad det hedder?

Fra : Kizzita

Dato : 29-06-05 15:45

On Wed, 29 Jun 2005 08:12:03 +0200, "Peter Jensen"
<peter1969@removemeofir.dk> wrote:

> [...]
>medicin som indeholder både forbyggende og hurtigte virkede medicin. Det
>skulle have skabt gode resultater. Nogle som ved hvad det hedder?

Symbicort. Det har været på markedet i et par år.

Fra : Zed

Dato : 29-06-05 17:12

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in message
> [...]
> medicin som indeholder både forbyggende og hurtigte virkede medicin. Det
> skulle have skabt gode resultater. Nogle som ved hvad det hedder?

Symbicort - som en anden skrev. Brugte det selv en overgang, men det
var i hvert fald dengang, meget dyrere end at købe de to preperater seperat.

jeg vil anbefale dig at undersøge priserne først :)

-Kennet

Fra : Faithless

Dato : 29-06-05 18:25

"Zed" <zed@dont.mail.me.whatever> wrote

> Symbicort - som en anden skrev. Brugte det selv en overgang, men det
> var i hvert fald dengang, meget dyrere end at købe de to preperater
> seperat.

Jeg startede på Symbicort for ca. 1 år siden og tager det morgen og aften. 1
måned 60 doser mener jeg koster ca. 590,-. Men det er kun den første du
betaler fuld pris for, herefter begynder medicin tilskuddet fra staten(c;.

Mener intervallerne er ca. sådan her pr. år:

0-520 kr. --> 0% tilskud
520-1260 kr. --> 50% tilskud
1260-2950 kr. --> 75% tilskud
Over 2950 kr. --> 85% tilskud

Jeg kan ikke sammenligne virkningen med anden medicin, da jeg kun har prøvet
Symbicort.

Mvh
Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 29-06-05 21:09

> [...]
> betaler fuld pris for, herefter begynder medicin tilskuddet fra staten(c;.

Og? Det er stadig alt for dyrt i forhold til de to produkter adskilt.

En anden ting - er det ikke lidt fjollet at få akutmedicin, hvis man er
velbehandlet med det forebyggende? Det gælder selvfølgelig, hvor vi taler
astma, og ikke andre sygdomme, som kan have andre behandlingsbehov.

Mvh Maria

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 29-06-05 23:21

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in message

> Og? Det er stadig alt for dyrt i forhold til de to produkter adskilt.

Der er andre effekter af at have kombinationspræparater - kun at skulle tage
en inhalator dagligt giver væsentligt bedre compliance med behandlingen end
at skulle hive i to forskellige.

> En anden ting - er det ikke lidt fjollet at få akutmedicin,

Symbicort er ikke akutmedicin - det er netop forebyggende, langtidsvirkende
beta2-agonist + glucocorticoid

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-06-05 07:28

> [...]
>
> Symbicort er ikke akutmedicin - det er netop forebyggende,
> langtidsvirkende beta2-agonist + glucocorticoid

Der stod i den indledende mail at det både var akut og forebyggende - det
tog jeg for gode varer. Men det er altså reelt en anden type forebyggende?
"Vi andre" tager jo kun akutmedicin ved anfald eller før anstrengelser.

Mvh Maria

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 30-06-05 19:24

> [...]

> medicin som indeholder både forbyggende og hurtigte virkede medicin. Det
> skulle have skabt gode resultater. Nogle som ved hvad det hedder?

Svært at vide, hvad du mener - leukotrienreceptorantagonister er vist det
senest tilkommende astmamiddel.

Det markedsføres under navnet Singulair.

Leukotriener er et signalstof, der forårsager sammentrækning af luftvejene.
Singulair blokerer receptorerne for leukotrienerne og nedsætter dermed
sammentrækningen.

Singulair skal tages forebyggende (tabletter) og kan, sammen med
beta2-agonistinhalation, reducere (eller eliminere) brugen af steroid.

- Mikkel

Fra : Otto

Dato : 01-07-05 21:32

Besøg Astma-Allergis hjemmeside.