"danmark"
Fra : Søren

Dato : 27-06-05 13:53

Hej

Hvor mange af jer, der er medlem af "danmark" har 100% ærlige ved
indmeldelsen?

Oplyste i om alm. behandling for 'huller i tænderne'.?
Og om i havde brugt f.eks. Panodil eller Strepsils inden for de sidste 12
måneder?

Desuden undrer det mig at de ikke spørger om folks tobak- og alkoholvaner.
Det er da mere afgørende for ens sundhed, end en Panodil.

Søren

Fra : Helle

Dato : 27-06-05 14:25

"Søren" <madklub@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Desuden undrer det mig at de ikke spørger om folks tobak- og alkoholvaner.
> Det er da mere afgørende for ens sundhed, end en Panodil.

Jeg blev meldt ind dengang jeg blev født for 23 år siden, så der var ikke
rigtig noget at oplyse om. Jeg synes klart man skal være helt ærlig med om
man har brugt panodil, strepsil osv - så er det op til Danmark at vurdere ud
fra de oplysninger.

Mvh Helle

Fra : tjuhej

Dato : 27-06-05 15:16

Jeg blev - ligesom Helle - meldt ind da jeg blev født, fordi begge mine
forældre var medlem.
Hvad de evt. har måttet oplyse ved jeg ikke, men der kan ikke have været så
meget at oplyse om grundt min lave alder

Jeg mindes dog at have fået at vide at "Danmark" ikke tager folk ind der
allerede er "syge", så det må være derfor man bliver så grundigt udspurgt.
Og så giver jeg iøvrigt Helle ret i, at man altid skal være helt ærlig
omkring sådan nogle ting, og så lade dem afgøre sagen.

Og så skal det lige retfærdigvis tilføjes at jeg har haft utroligt meget
gavn af at være medlem af "Danmark"... det kan kun anbefales!

Fra : Merete

Dato : 27-06-05 17:48

"tjuhej" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse
SNIP
> Jeg mindes dog at have fået at vide at "Danmark" ikke tager folk ind der
> allerede er "syge", så det må være derfor man bliver så grundigt udspurgt.

Ja, jeg har fået afslag de gange jeg har søgt pga. høretab, og mine forældre
kunne først blive medlem da jeg var fyldt 18 år. Underligt at man ikke bare
kan - lige som mit forsikringsselskab i øvring - lægge en klausul, der
siger, at jeg ikke kan få tilskud til høreapparater... men kan være der er
mere i det ?

Mvh Merete

Fra : Inger

Dato : 02-08-05 07:37

Merete wrote:
> [...]
> kan - lige som mit forsikringsselskab i øvring - lægge en klausul, der
> siger, at jeg ikke kan få tilskud til høreapparater... men kan være der er

Ja, jeg kan heller ikke blive medlem fordi jeg har astma. Jeg er helt
enig i at de da godt kunne lave en slags klausul ligesom forsikrings
selskaberne... Så meld jer selv og jeres børn ind mens i kan!

hilsen Inger

Fra : Helle

Dato : 27-06-05 19:19

> Og så skal det lige retfærdigvis tilføjes at jeg har haft utroligt meget
> gavn af at være medlem af "Danmark"... det kan kun anbefales!

Absolut! Jeg har også stor gavn af at være med i "Danmark" og når jeg engang
får børn skal de meldes ind med det samme! Jeg får 4 forskellige slags
medicin så det kan KUN betale sig for mig.

Fra : tjuhej

Dato : 27-06-05 20:03

> [...]
> engang får børn skal de meldes ind med det samme! Jeg får 4 forskellige
> slags medicin så det kan KUN betale sig for mig.

Det er helt klart også pga. omkostninger til medicin m.v. at jeg har haft
gavn af mit medlemsskab. Mener faktisk også det var dem der udbetalte
erstatning til mig, da jeg mistede synet på det ene øje som følge af sygdom.
Men det kan altså også have været et andet sted den forsikring kom fra. Det
var mine forældre der tog sig af det, så hæng mig ikke op på det.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 28-06-05 14:08

> [...]
>
> Desuden undrer det mig at de ikke spørger om folks tobak- og alkoholvaner.
> Det er da mere afgørende for ens sundhed, end en Panodil.

Mon ikke der er lagt spørgsmål ind, som alle mennesker siger ja til...
Om ikke for andet, så bare for at se hvor ærlige folk er.
Selv kan jeg svare nej til begge... Jeg har aldrig prøvet Strepsils, og får
sct føj dans af Panodil, så jeg holder mig til Kodimagnyl og Kodein.

M.V.H.....Benny..

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 10-07-05 17:03

Jeg meldte mig ind da jeg var rask og ikke fik medicin eller nogen
behandling. Det er den bedste forsikring jeg nogen side har
tegnet. Jeg får medicin for mange tusindekroner årligt samtidig
med jeg har fået lavet et større tandbehandling. danmark er som at
være i en A-kassen, man håber ikke at få brug for den, men får man
er pengene givet godt ud.
L. Jak

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-07-05 17:17

Lars Jakobsen (slet LXSJH) skrev den 10-07-2005 18:02:
> danmark er som at
> være i en A-kassen, man håber ikke at få brug for den, men får man
> er pengene givet godt ud.

Enig.

Og er man med i en rigtig akasse, så får man også mere end dagpenge
Ja, jeg taler om akasse. Ikke fagforening. Jeg kender nemlig godt
forskellen.
Fagforening er IMO også en god ide og den vil jeg helst slet ikke få
brug for mere, men det har desværre vist sig at de er nødvendige også.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året