Tandproteset
Fra : fiatfan@pc.dk

Dato : 26-06-05 18:28

Nogen der har erfaring med produkter der kan holde en tandprotese på
plads ?

BH

Fra : Lene Hansen

Dato : 26-06-05 18:57

Ja, Steradent ultra 3 fixativ creme. Det holder rigtig godt, og bruger du
det rigtigt, sidder protesen så fast at du sagtens kan bide i æbler og andet
hårdt spiseligt. Og det holder godt og længe. Du kan få det hos Matas,
Apoteket og enkelte supermarkeder.

Med venlig hilsen

Fra : fiatfan@pc.dk

Dato : 26-06-05 20:02

On Sun, 26 Jun 2005 19:57:01 +0200, "Lene Hansen"
<le_ha@privat.tele.dk> wrote:

> [...]
>hårdt spiseligt. Og det holder godt og længe. Du kan få det hos Matas,

Det vil jeg prøve....tak........skal det skiftes imellem hver
spisning ? eller holder det "hele dagen ?

Bjarne

Fra : Lene Hansen

Dato : 27-06-05 05:12

Det holder hele dagen, sådan afhængig af hvor meget du har behov for at
bruge. Det er rimeligt stærkt og det kan faktisk godt være svært at fjerne
protesen når det klæber bedst. Men jeg er glad for det, netop fordi at så
sidder den fast uanset hvad man spiser eller laver.

M.v.h.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 27-06-05 12:00

Jeg vil også udsende en tandprotest.... Nu har den pokkers tandlæge igen,
sendt hans lille irriterende kort.

M.V.H.....Benny..

Fra : Hansen

Dato : 27-06-05 14:45

Jeg har været syg, så mine tænder blev ødelagt. Så jeg syntes du skulle være
glad for at du har dine sunde tænder, og at tandlægen sørger for at du
bliver ved med at have dine egne tænder i behold. Er man uheldig, så skal
der ikke så meget til før det kan gå galt. Men når det nu gik så galt for
mig, så er jeg trods alt glad for at der er noget, der hedder proteser. Og
de er så godt lavet at ikke én kan se man har en protese.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 28-06-05 14:03

"Hansen" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig, så er jeg trods alt glad for at der er noget, der hedder proteser. Og
> de er så godt lavet at ikke én kan se man har en protese.

Uh, det har jeg også været, og var indstillet på, først i tyverne, at de
alle skulle rykkes ud... Det er efterhånden 30 år siden, og de sidder der
stadig, lige undtaget visdomstænderne... Men det har kostet mange timer i
den stol. Men helt ærligt, jeg hader stadig at gå til tandlægen, han virker
ganske afgjort fremmende på min tinnitus, den kan han virkeligt sende op i
højeste gear. Men i det mindste, så er min tandlæge skræk faldet ganske
betydeligt. Men tag ikke fejl, jeg er ham dybt taknemmelig, for mine tænder
er pænere nu hvor jeg er 50+ end da jeg var 20 år. Men han er også over
dem, og sender sit lille irriterende kort, sådan ca hver tredie måned. Kan
du så forstå jeg nedlægger tandprotest.
Den mand er simpelt hen sadist ..

M.V.H.....Benny..