Min pc går ned hele tiden
Fra : Lisbeth M. Nielsen

Dato : 04-06-01 07:47

Ca. hver 20-30 minut genstarter min pc af sig selv. Det er meget
forskelligt hviklet program jeg arbejder i, når den gør det.

Hvad kan problemet være?

venlig hilsen
Lisbeth M. Nielsen

Fra : DWM

Dato : 04-06-01 08:36

"Lisbeth M. Nielsen" <mobjerg@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Ca. hver 20-30 minut genstarter min pc af sig selv. Det er meget
> forskelligt hviklet program jeg arbejder i, når den gør det.
>
> Hvad kan problemet være?

Det kan være en ustabil eller for svag strømforsyning der gør det.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Lisbeth M. Nielsen

Dato : 04-06-01 09:45

"DWM" <no.email.address@for.you.duh> wrote in message
> "Lisbeth M. Nielsen" <mobjerg@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være en ustabil eller for svag strømforsyning der gør det.

Ja måske, men det er vel ikke sådan lige til at konstatere (for mig).
Når den genstarter kommer der en meddelelse på blå skærm hvor den
"siger" noget med: "dumping physical memory" samtidig med at den tæller
op til 100.

Lisbeth

Fra : DWM

Dato : 04-06-01 10:09

> [...]
> Når den genstarter kommer der en meddelelse på blå skærm hvor den
> "siger" noget med: "dumping physical memory" samtidig med at den tæller

Du bruger Windows NT? Jeg har været lidt rundt på nogle forumer
og set en del der har samme prob. som dig. Jeg har fundet nogle
poster som muligvis kunne hjælpe.
url:http://www.cdrom-guide.com/ubb/Forum1/HTML/013322.html

Fra : Lisbeth M. Nielsen

Dato : 04-06-01 10:17

> "Lisbeth M. Nielsen" <mobjerg@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du bruger Windows NT?

Ja, det gør jeg.

> Jeg har været lidt rundt på nogle forumer
> og set en del der har samme prob. som dig. Jeg har fundet nogle
> poster som muligvis kunne hjælpe.
> url:http://www.cdrom-guide.com/ubb/Forum1/HTML/013322.html

Tusind tak. Det er utroligt, som der findes hjælpsomme folk i NG. Som
sår'n en slags wanna-be-webmaster på en offentlig hjemmeside, som jeg
lige så ofte opdaterer hjemmefra, er jeg ret afhængig af at min PC
virker.
Nu vil jeg kigge lidt på de sider.

Lisbeth

Fra : Lisbeth M. Nielsen

Dato : 04-06-01 15:08

> [...]
> sår'n en slags wanna-be-webmaster på en offentlig hjemmeside, som jeg
> lige så ofte opdaterer hjemmefra, er jeg ret afhængig af at min PC

Jeg har fået mistanke til at problemet måske skyldes at cpu'en er
overclocket. Har derfor ændret det igen, og siden har den kørt stabilt.
Så nu må vi se

Lisbeth

Fra : DWM

Dato : 04-06-01 22:37

> Jeg har fået mistanke til at problemet måske skyldes at cpu'en er
> overclocket. Har derfor ændret det igen, og siden har den kørt stabilt.
> Så nu må vi se

Jo det kunne jo godt være derfor
Hvor meget var den clocket til?

Fra : Lisbeth M. Nielsen

Dato : 05-06-01 06:27

> "Lisbeth M. Nielsen" <mobjerg@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jo det kunne jo godt være derfor
> Hvor meget var den clocket til?

Fra 300 til 450 Mhz - ja, ja, det er jo ikke den største maskine .

Lisbeth

Fra : DWM

Dato : 05-06-01 07:06

> Fra 300 til 450 Mhz - ja, ja, det er jo ikke den største maskine .

Det lyder nu også meget voldsomt...Måske du skulle prøve
med mindre hvis du beslutter dig for at OC senere.

Fra : Vidar

Dato : 04-06-01 09:24

Check evt om blæseren på den processor fungerer. Min PC havde samme
symptomer som din.

Fra : Lisbeth M. Nielsen

Dato : 04-06-01 09:42

"Vidar" <alhalma@hotmail.com> wrote in message
> Check evt om blæseren på den processor fungerer. Min PC havde samme
> symptomer som din.

Det gør den. DET problem har vi nemlig tidligere haft .

Lisbeth