Hvad koster det ??
Fra : Jan

Dato : 12-07-05 13:04

Hejsa

Hvis man køber en campingvogn og gerne vil ligge fast, hvad skal man så
regne med af årlige udgifter.
Her tænker jeg på pladslege, vand, gas, el osv......

Ja alt i alt hvad koster det om året at have en campingvogn.

Kan nogen hjælpe

Jan

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 12-07-05 17:29

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Her tænker jeg på pladslege, vand, gas, el osv......
>
> Ja alt i alt hvad koster det om året at have en campingvogn.

Det var et bredt spørgsmål - derfor bliver det også brede svar:

Vægtafgift ca. 1.000,- kr.
Forsikring ca. 2.200,- kr.
Standplads - forår,sommer,efterår - ca. 6.500,- kr. - 9.000,- kr. afhængig
af pladsen.
Strøm ca. 1.000 kr.
Gas til komfur og indvendig opvarming - ca. 500,- kr.
Opvarmning i fortelt - f.eks. m/petroleumsovn - ca. 600,- kr.
Oplagring af cv i vintersæson ca. 2.000,- kr.

/Flemming U

Fra : Sten Bo

Dato : 13-07-05 07:59

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Opvarmning i fortelt - f.eks. m/petroleumsovn - ca. 600,- kr.
> Oplagring af cv i vintersæson ca. 2.000,- kr.

Livsstil og glæden ved den

Og så tør man slet ikke tænke på afskrivning og manglende forrentning af
kapitalen der bindes.

Nu blev der spurgt om fastliggeudgifter og man tør ikke sætte tal på nomader
med rimelig vogn og rimelig bil til at flytte herlighederne - og f.eks.
brændstof, vej og færgeafgifter, service og afledt nødvendigt udstyr så som
GPS osv., - lidt nyt inventar ind i mellem, kontingenter og dversse
messebesøg, osv., osv. Skifter man også bil vogn og fortelt - "som det nu er
nødvendigt" - går det helt fint.

Jeg så engang et regnskab fra en talnørd med 30-40-50 overnatninger og nogle
1000 km s campingkørsel om året, der endte på mange 100 kr. pr overnatning
pr person i familien - Jeg skåner for detaljer, men diskussionen om 10 kr.
fra eller til i plads eller el gebyr blegner til det latterlige i forhold
til andre udgifter.

Godt spørgsmål