Ferie
Fra : Dorte

Dato : 03-06-01 19:41

Jeg skal til Mallorca med min søn på 2 år - jeg vil høre om nogen har
erfaring med, hvor meget man slæber med til sådan en størrelse.
Jeg tænker på bleer til hele uge - hvilket jo kan fylde en hel del og
legetøj osv.

Loppe

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-06-01 22:05

Dorte wrote:

> Jeg skal til Mallorca med min søn på 2 år - jeg vil høre om nogen har
> erfaring med, hvor meget man slæber med til sådan en størrelse.
> Jeg tænker på bleer til hele uge

Mon ikke, at de har Pampers/bleer på Mallorca, så hvorfor transportere
det derned?
Alting vejer og fylder jo.

Bare et spørgsmål

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : bo nielsen

Dato : 03-06-01 22:46

Hej Dorte.
Jeg var på Korfu da min datter blev to og vi behøvede ikke legetøj, alt var
meget billigt og mere spændende end det kendte, vi havde selvfølgelig
sovebamse og lidt bøger med, men resten købte vi dernede. Vi blev nødt til
at købe en ekstra taske for at få det med hjem. Bleer havde vi med til hele
turen, dvs en pakke libero til 14 dage, vi tog den uåbnet med og så var den
bundet fast i klapvognen under flyveturen, vi havde to tilbage og flyet var
5 timer forsinket så vi turde ikke tage chancen men købte en lille pakke
dernede og det var ikke specielt billigt. Selvom de har det samme navn og
mærke har de andre regler for hvad bleer må indeholde og de kan derfor give
eksem, hvilket de gjorde, så vi måtte smide dem ud da vi kom hjem. Det er en
god ide med en kop7et glas hen er vant til at drikke af, for alt kommer i
store dyrt udseende og meget upraktiske glas. Der var næsten ingen
børnestole så hvis I har plads så tag et bilsæde( jeg tror forresten de
heder selepuder med, de kan nemlig ligge på de fleste stole og vejer ikke
noget under klapvognen. Hvis I ikke selv har en klapvogn (hvor han kan
ligge) at tage med, så kan man leje en i mange børneudstyrsforretninger, den
er god at have når han skal sove til middag, hvis der ikke er airkondition
på værelset er det for varmt at sove inde. Den er også god hvis man bor i
lejlighed, når man skal hente vand. Vi havde øllebrødspulver med hvis hun
skulle blive dårlig hvilket hun ikke blev og vi brugte det ikke, men ideen
fejlede ikke noget. Vi havde enggangsklude, dem i skumgummi, med hvor end vi
gik. Hjemmefra hotellet blev der hældt vand i en plastikpose med vaskeklude
og så knude på, så var det nemt at vaske ispletter af maven. Kludene var
også fra Dk. af samme grund som bleerne. Herhjemme fandt vi også
badesandaler til at have på i vandet, de fører ikke altid så små størrelser
dernede, men almindelige sko/sandaler kan med fordel købes der. Men det her
var altså i Grækenland, jeg har ikke været andre steder men går udfra at den
ene ferieø ligner den anden på indkøbsmuligheder. Venlig hilsen og god tur
Nina Hald.

Fra : tot

Dato : 26-06-01 00:21

"Dorte" <dortekn@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaring med, hvor meget man slæber med til sådan en størrelse.
> Jeg tænker på bleer til hele uge - hvilket jo kan fylde en hel del og

Nu er det jo ikke ligefrem en tre måneder lang eventyrekspedition gennem
uciviliserede områder I skal på. Det er "kun" Mallorca. Formodentlig skal I
bo i et turisthelvede med masser af supermarkeder og lign. Små
turistsupermarkeder tager dog gerne overpriser for dagligvarer. Hvis I
mulighed for det så shop i Palma, hvor tingene er meget billigere.
Hvad I skal tage med?
En håndfuld bleer indtil I får købt ind
Yndlingssovedyr
Lidt legetøj
Et par små børnebøger
Pude
Klapvogn?
Sand og vand er fint naturlegetøj til børn, så gå på stranden. Køb evt.
svømmevinger og strandlegetøj (skovl og spand) i en turistbiks eller i
Palma. Forær evt. strandlegetøjet til nogle andre børn dernede i stedet for
at slæbe det med hjem (udfra devisen "hellere en ekstra flaske sprut i
bagagen end en dum plasticspand).